Podsumowanie tygodnia – #1

Po bardzo długim czasie w fazie rozwoju pierwszy snapshot wersji 1.13 ujrzał światło dzienne. Najnowsza wersja będzie skupiała się na poprawkach natury technicznej, zamiarem twórców jest uczynienie gry bardziej zoptymalizowaną i łatwiejszą w późniejszym aktualizowaniu. Nie należy się spodziewać szczególnych zmian w rozgrywce, większość będzie działa się „pod maską”. Snapshot przynosi ze sobą dwie ważne zmiany:

  • Paczki danych:

Użycie i instalacja
Paczka danych może być plikiem .zip lub katalogiem umieszczonym wewnątrz <world>/datapacks/
Na przykład oba poniższe przykłady są poprawnymi paczkami danych:

  • <world>/datapacks/CoolPack2000.zip
  • <world>/datapacks/SuperPack3000

Jeżeli dostaniesz paczkę danych od znajomego, najczęściej będzie to plik .zip. Przenieś ją do folderu datapacks/, a zostanie automatycznie zainstalowana.
W przypadku gdy zmodyfikujesz, usuniesz albo dodasz nową paczkę kiedy gra jest uruchomiona, użycie komendy /reload zatwierdzi zmiany.

Struktura plików
  • pack.mcmeta (wymagane) – Dokładnie tak jak w przypadku paczek zasobów, zawiera ona opis paczki
  • data/ – To, co tworzy paczkę danych, zawiera wszystkie pliki danych
    • <namespace>/ – W większości tak jak w paczkach zasobów, wszystko musi mieć miejsce na nazwę
      • functions/ – Zawiera wszystkie funkcje komend
        • <name>.mcfunction – funkcja komendy nazwana <namespace>:<name>
      • loot_tables/ – zawiera wszystkie tabele łupów
        • <name>.json – Tabela łupów nazwana <namespace>:<name>
      • structures/ – Zawiera wszystkie struktury świata
        • <name>.nbt – struktura nazwana <namespace>:<name>
      • advancements/ – zawiera wszystkie osiągnięcia
        • <name>.json – osiągnięcie nazwane <namespace>:<name>
      • recipes/ – Zawiera wszystkie receptury
        • <name>.json – Receptura nazwana <namespace>:<name>

Wszystkie paczki danych mają hierarchię, czyli kolejność ładowania, jednak na chwilę obecną nie można tego zmienić.
Receptury jeszcze nie działają w sposób, którego chcieliby twórcy, z tego powodu nie są jeszcze umieszczane w paczkach danych i nie mogą być synchronizowane przez serwer do poszczególnych klientów.
Po dokładniejsze informacje na temat samej struktury kodu zapraszamy na stronę twórców.

  • LWJGL 3:

Dzięki aktualizacji bibliotek gra stała się stabilniejsza, dodatkowo teraz tryb pełnoekranowy domyślnie jest oknem bez ramki (borderless).

Twórcy podali informację, że wersja 1.13 będzie zawierać ogromną ilość snapshotów, ze zniecierpliwieniem czekamy na kolejne poprawki!


Informacje od twórców, przecieki oraz inne interesujące nowinki z zeszłego tygodnia.

23.10.2017 i wcześniej:

  • Jappa opublikował album ze zmienionymi dotychczas teksturami (link);
xRlPush
wTfiec9
VGII1yI
QklV0wS
PXwYN93
PAFZd7D
o6JWxks
mlZ8E5d
lpEvaWQ
h8cRpWm
6ydI0T1 – Copy
71upJYz
b2E5nVV
gOjK5nk
DCmNRUh
Daxfcdt
  • Ogłoszono możliwość zadawania pytań twórcom gry, odpowiedzi będą umieszczane w panelu dyskusyjnym na YouTube;

25.10.2017:

  • Wydanie snapshota 17w43a;

26.10.2017:

  • Wydanie snapshota 17w43b (bugfixy);