Paczki zasobów miniaturka

Paczki zasobów – Jak tworzyć modele 3D | Część 1

Zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób tworzyć modele 3D, które później możesz wykorzystać w minecraft? Nie widziałeś, od czego zacząć? Poddawałeś się, bo myślałeś, że jest to trudne? Otóż nie! Pokażę Ci, że nie jest to tak skomplikowane, jak się może wydawać, w tym wpisie omówimy, czym różni się paczka tekstur od paczki zasobów oraz jaki najlepiej wybrać program do ułatwienia sobie pracy.

Czym to się różni?

Paczki tekstur

Nie są już wykorzystywane w minecraft, zostały zastąpione przez paczki zasobów. Dzięki nim mieliśmy możliwość zmiany wyglądu bloków, przedmiotów, potworów, zwierząt oraz interfejsu. Do wersji 1.5 wszystkie tekstury bloków były zapisane w pliku terrain.png i prezentowało się to tak:

Z powodu braku miejsca w pliku terrain.png od 1.5 wszystkie tekstury zostały umieszczone w osobnych plikach co ułatwiła ich modyfikowanie.

Paczki zasobów

To dzięki nim możemy działać cuda, zostały wprowadzone do gry w wersji 1.6.1 (Wcześniej w snapshot 13w24a), pozwalają na dodanie nowych tekstur, modeli 3D, tłumaczeń, dźwięków i wiele więcej. Są one o lepszym rozwiązaniem niż wcześniej wspomniane paczki tekstur, tak prezentuje się menu, dzięki którym możemy wybierać lub łączyć różne paczki:

Z jakich programów można korzystać?

Programów jest wiele, jedne łatwe w obsłudze drugie trudne, ale kilka z nich zasługują na szczególną uwagę:

Sam korzystam z dwóch, Cubik Studio oraz Blockbench, które według mnie są najlepszym rozwiązaniem, łatwe oraz przyjemne w obsłudze. Z programu blockbench możemy korzystać prosto z przeglądarki bez potrzeby pobierania go. W tym poradniku będziemy korzystać właśnie z tych programów, warto również zaznaczyć, że cubik kosztuje około 23$, natomiast blockbench jest darmowy.

Dosiedliśmy do końca, w kolejnej części poradnika przedstawię wam, w jaki sposób utworzyć paczkę zasobów, jak korzystać z programów, oraz stworzymy pierwszy model 3D. Dziękuje za uwagę i zapraszam do kolejnej części poradnika.