Podsumowanie tygodnia #3

Minął kolejny tydzień, za nami burzliwe dni związane ze świętem niepodległości, ale w świecie Minecrafta nie było przerwy – mamy dla Was przegląd najważniejszych nowości od twórców. Gotowi? Zapraszam! :)

Zaczniemy od przeglądu zmian w snapshotach:

Snapshot 17W45A:

  • Nowy  model konia (miniaturka);
  • Duża ilość bugfixów;
  • Nowa biblioteka z komendami – szczegóły niżej;
  • Dodano nową opcję skalowania interfejsu – posiadacze ekranów 4K mogą się cieszyć kilkoma pixelami wiecej ;)

Snapshot 17W45B:

  • KOMENDY:
    • Większość komend nie obsługuje już wielkich liter;
    • Poprawiono szybkość działania komend i funkcji;
    • Funkcje będą analizowane i ładowane podczas ładowania, oznacza to, że jeżeli jakaś komenda nie będzie poprawna wszystko zostanie wyświetlone jeszcze podczas ekranu ładowania;
    • Dinnerbone opublikował listę wszystkich komend dostępną [TUTAJ];

    Przez anglojęzyczną formę komend, nie będą tłumaczone wyrażenia typowe dla nich.

    /advancement

    • Usunięto /advancement test ponieważ będzie ona częścią selektora jednostek.

    /clear

    • Składnia komendy /clear została zmieniona,
    • /clear [<target>] [<item>] [<data>] [<count>] [<nbt>] -> /clear [<target>] [<item>] [<count>]

    /clone

    • Składnia komendy /clone została zmieniona,
    • /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> filtered [force|move|normal] [<block>] [<data>] -> /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> filtered [<block>] [force|move|normal]
    • /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> [replace|masked] [force|move|normal] [<block>] [<data>] -> /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> [replace|masked] [force|move|normal]

    /defaultgamemode, /gamemode

    • Komendy te akceptują teraz tylko ciąg znaków ID, zamiast skrótów i numerów,
    • /gamemode 2 -> /gamemode adventure
    • /defaultgamemode sp -> /defaultgamemode spectator

    /difficulty

    • /difficulty <value> teraz tylko akceptuje ciąg znaków ID, zamiast skrótów i numerów,
    • /difficulty 2 -> /difficulty normal
    • /difficulty p -> /difficulty peaceful
    • Możesz zapytać o obecny poziom trudności wpisując komendę /difficulty bez żadnych argumentów.

    /effect

    • Składnia komendy /effect została zmieniona, aby zapobiec niejasności,
    • /effect <entity> <effect> -> /effect give <entity> <effect>
    • /effect <entity> clear -> /effect clear <entity> [<effect>]
    • Niektóre moby są odporne (na przykład Smok Kresu),
    • Mocniejsze istniejące efekty zapobiegają nałożeniu, nowych, słabszych.

    /enchant

    • Usunięto na rzecz /modifyitem

    Pozostałe zmiany w komendach (po angielsku) dostępne tutaj.

 

Okej, wracamy do naszej „osi czasu”, przed wami najciekawsze informacje z minionego tygodnia:

08.11:

  • Wydanie snapshota 17w45a;
  • Jappa opublikował zrzut ekranu prezentujący nowe tekstury:

09.11:

  • Kolejny zrzut ekranu z teksturami, tym razem kolejna wersja jabłka i pióra, oraz nowy andezyt i wilk:

12.11:

  • Na mineconie prawdopodobnie dostaniemy informacje o kolejnych zmianach w systemie walki:

13.11:

  • Nowe informacje o nowym mobie, konkretnie o tym oznaczonym literą A – będzie wciągał graczy mackami do wody, jeśli oczywiście zostanie wybrany (głosowanie na mineconie).

  • Nowe tekstury:

14.11:

  • Potwór oznaczony literą B (niżej) będzie pojawiał się na niebie po wielu nieprzespanych nocach przez gracza, po czym będzie nurkował aby ugryźć.