Minął kolejny tydzień, za nami burzliwe dni związane ze świętem niepodległości, ale w świecie Minecrafta nie było przerwy – mamy dla Was przegląd najważniejszych nowości od twórców. Gotowi? Zapraszam! :)
Zaczniemy od przeglądu zmian w snapshotach:
Snapshot 17W45A:
- Nowy model konia (miniaturka);
- Duża ilość bugfixów;
- Nowa biblioteka z komendami – szczegóły niżej;
- Dodano nową opcję skalowania interfejsu – posiadacze ekranów 4K mogą się cieszyć kilkoma pixelami wiecej ;)
Snapshot 17W45B:
- KOMENDY:
- Większość komend nie obsługuje już wielkich liter;
- Poprawiono szybkość działania komend i funkcji;
- Funkcje będą analizowane i ładowane podczas ładowania, oznacza to, że jeżeli jakaś komenda nie będzie poprawna wszystko zostanie wyświetlone jeszcze podczas ekranu ładowania;
- Dinnerbone opublikował listę wszystkich komend dostępną [TUTAJ];
Przez anglojęzyczną formę komend, nie będą tłumaczone wyrażenia typowe dla nich.
/advancement
- Usunięto /advancement test ponieważ będzie ona częścią selektora jednostek.
/clear
- Składnia komendy /clear została zmieniona,
- /clear [<target>] [<item>] [<data>] [<count>] [<nbt>] -> /clear [<target>] [<item>] [<count>]
/clone
- Składnia komendy /clone została zmieniona,
- /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> filtered [force|move|normal] [<block>] [<data>] -> /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> filtered [<block>] [force|move|normal]
- /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> [replace|masked] [force|move|normal] [<block>] [<data>] -> /clone <x1 y1 z1> <x2 y2 z2> <xt yt zt> [replace|masked] [force|move|normal]
/defaultgamemode, /gamemode
- Komendy te akceptują teraz tylko ciąg znaków ID, zamiast skrótów i numerów,
- /gamemode 2 -> /gamemode adventure
- /defaultgamemode sp -> /defaultgamemode spectator
/difficulty
- /difficulty <value> teraz tylko akceptuje ciąg znaków ID, zamiast skrótów i numerów,
- /difficulty 2 -> /difficulty normal
- /difficulty p -> /difficulty peaceful
- Możesz zapytać o obecny poziom trudności wpisując komendę /difficulty bez żadnych argumentów.
/effect
- Składnia komendy /effect została zmieniona, aby zapobiec niejasności,
- /effect <entity> <effect> -> /effect give <entity> <effect>
- /effect <entity> clear -> /effect clear <entity> [<effect>]
- Niektóre moby są odporne (na przykład Smok Kresu),
- Mocniejsze istniejące efekty zapobiegają nałożeniu, nowych, słabszych.
/enchant
- Usunięto na rzecz /modifyitem
Pozostałe zmiany w komendach (po angielsku) dostępne tutaj.
Okej, wracamy do naszej „osi czasu”, przed wami najciekawsze informacje z minionego tygodnia:
08.11:
- Wydanie snapshota 17w45a;
- Jappa opublikował zrzut ekranu prezentujący nowe tekstury:
Oops pic.twitter.com/9aLiDTpmEF
— JAPPA (@JasperBoerstra) November 8, 2017
09.11:
- Kolejny zrzut ekranu z teksturami, tym razem kolejna wersja jabłka i pióra, oraz nowy andezyt i wilk:
Hmmm pic.twitter.com/lUSg4AHOn3
— JAPPA (@JasperBoerstra) November 9, 2017
12.11:
- Na mineconie prawdopodobnie dostaniemy informacje o kolejnych zmianach w systemie walki:
Ah, but are "features that affect combat" the same as "combat changes"? Who could possibly say?!?!?!?!?!? (Jens could.) https://t.co/uUaDfCadpX
— Minecraft (@Minecraft) November 12, 2017
13.11:
- Nowe informacje o nowym mobie, konkretnie o tym oznaczonym literą A – będzie wciągał graczy mackami do wody, jeśli oczywiście zostanie wybrany (głosowanie na mineconie).
- Nowe tekstury:
14.11:
- Potwór oznaczony literą B (niżej) będzie pojawiał się na niebie po wielu nieprzespanych nocach przez gracza, po czym będzie nurkował aby ugryźć.