Personalizacja Flatlandu

 

Prawdopodobnie od następnego snapshota, będziemy mieli już możliwość ustalania, jakie warstwy chcielibyśmy widzieć w tworzonym przez nas płaskim świecie. Możliwości będziemy mieć praktycznie nieograniczone, więc jest na co czekać. Dinnerbone zapewnił także możliwość dzielenia się układem warstw ze znajomymi. Przygotował też kilka gotowych takich jak "Classic Flat", "Tunneler's Dream" i "Water world. Poniżej znajdziecie screeny i wyjaśnienie jak działa kod, którym możemy dzielić się z innymi graczami.

 

Na obrazku widzimy zaznaczoną opcję "Water World". Kod przedstawia układ bloków od dołu do góry. Pierwszą cyfrą jest 7, czyli ID Skały macierzystej. Nie wyrażono ile ma być jej warstw, więc domyślnie jest to jedna warstwa na dnie. Przecinkiem oddziela się kolejne typy warstw. Następne cyfry to 5×1 Oznacza to 5 warst bloków o ID 1 – czyli kamienia. Dalej widzimy 5×3, 5×12, czyli kolejno 5 warstw ziemi, a następnie 5 warstw piasku. Następną wartością jest 90×9, czyli coś, co w zupełności wyjaśnia nazwę tego świata – 90 warstw wody. Poniżej, na zrzucie ekranu możecie zobaczyć przykład takiego świata.