Kim tak naprawdę są twórcy Minecraft?

Notch, Jeb i Dinnerbone – trzy najbardziej rozpoznawalne osoby z Mojangu. Jednak oprócz nich zapleczem tworzenia Minecrafta zajmuje się znacznie większa liczba osób. Ten tekst ma właśnie na celu przedstawiania wam ekipy Mojang, której zapewne większość z was nie zna w całości.

  • 80px-Notchy.pngNotch (Markus Alexej Persson) – Założyciel Mojang AB. Urodził się 1 czerwca 1979 roku w Szwecji. Programowanie rozpoczął w wieku 7 lat, wykorzystując Commandore 128 swojego ojca. Pierwszą grą jaką zrobił była gra tekstowa, którą z fragmentów programów z czasopism komputerowych stworzył w wieku 8 lat. 22 lata później, w wieku 30 lat założył firme Mojang, w której od 2009 roku po dzień tworzy się Minecraft i inne gry. Od 2011 przez rok miał żonę, Elin Zetterstrand. Z którą później zerwał kontakt.
  •  61px-Jebby.pngJeb (Jens Bergensten) – Back-end developer Mojangu. Urodził się w 1979 roku w Szwecji. Zajmuję się tworzeniem gier Minecraft oraz Cobalt . Programowanie swoich pierwszych gier rozpoczął w wieku 11 lat w języku BASIC oraz Turbo Pascal. Pracuje także w Oxeye Games, które także tworzy gry Indie. Począwszy od asystenta, coraz bardziej wciągał się w mechanikę gry i teraz jest jednym z najważniejszych osób przy tworzeniu Minecrafta. Często udziela się na Twitterze i na innych komunikatorach społecznościowych. Do 24 listopada 2010 roku, Jens pracował dla internetowej społeczności wiedzy, Planeto.
  • 80px-Dinnerbone_-_Mojang_avatar.png
  • Dinnerbone (Nathan Adams) – Jest jednym z twórców Bukkita i pracownikiem Mojangu zajmującym się rozwijaniem Minecrafta. Urodził się 23 lipca 1991 roku w Wielkiej Brytanii. Jego głównym zajęciem jest tworzenie API oraz dekoracji do gry. Jego narzeczoną jest Aleksandra Zając. A sam Dinnerbone jest daltonistą.
  • 80px-Carl_-_Mojang_avatar.pngCarl Manneh – Współzałożyciel i dyrektor generalny Mojang AB. Urodził się 3 sierpnia, jest szwedem. Jego pasją jest jazda na snowboardzie i podróżowanie. Lubi szwedzkie góry, ale jego ulubioną jest góra Whistler w Kanadzie.

 

  • 80px-Bernhardsson_-_Mojang_avatar.png
    Johan Bernhardsson – Game developer Mojangu pochodzenia szwedzkiego. Pracuje nad Minecraft Pocket Edition. Zanim został zatrudniony w  Mojang, pracował jako programista dla Stunlock Studios.
  • 80px-Kappische_-_Mojang_avatar.png

Kappische (Daniel Kaplan) – Bussines Developer i pracownik Mojangu. Urodził się 22 maja 1986 roku.

 

  • 80px-Lydia_-_Mojang_avatar.png
    Lydia Winters – „Dyrektor od zabawy” w Mojangu. Urodziła się 22 kwietnia 1987 roku w Stanach Zjednoczonych. Jest reprezentantką Mojangu. Pojawia się na imprezach dotyczących Minecraft, jak np. MineCon. Na początku była znana pod nickiem „MinecraftChick”, lecz potem zmieniła go na „LydiaWinters”. Farbuje włosy na różowo.
  • 80px-Aron_-_Mojang_avatar.png
    Aron Nieminen – Był odpowiedzialny za rozwój Minecraft  Pocket Edition od początku aż do 13 grudnia 2012 roku, kiedy Jens Bergensten przejął rozwój. Aron jest bardzo mało znany, nie zna się jego daty urodzenia. Nie prowadzi konta na Twitterze.
  • 80px-Jakob_-_Mojang_avatar.png
    JahKob (Jakob Porsér) – Game Developer Mojangu szweckiego pochodzenia. Aktualnie pracuje jako główny projektant gry „Scrolls”, która jest drugim głównym projektem Mojang.
  • 80px-Tobias_-_Mojang_avatar.png
    Tobias Möllstam – Front-end developer Mojangu zarządzający także większością rzeczy związanych ze stroną Minecraft.net. Urodził się 23 Sierpnia 1989 roku w Szwecji. To wieloletni programista i projektant internetowy.

 

  • 80px-Frisk_-_Mojang_avatar.png
    Danfrisk (Daniel Frisk) – Zajmuje się serwerami Minecraft.net i dowodzi back-endem gry. Urodził się w połowie lipca. Interesuje się programowaniem w Javie, nurkowaniem i fotografią.
  • 80px-Leo_-_Mojang_avatar.png
    Xlson (Leonard Axelsson) – Zajmuje się stronami internetowymi Mojangu. Jest pochodzenia szwedzkiego.
  • 80px-Kris_-_Mojang_avatar.png
    Kristoffer Jelbring -Także tworzy strony internetowe. Jest Szwedem.
  • 80px-Henrik_-_Mojang_avatar.png
    Carnalizer (Henrik Pettersson) – Artysta zajmujący się tworzeniem grafiki do Scrolls. Urodził się w 1972 roku.
  • 80px-Mattis_-_Mojang_avatar.png
    BomuBoi (Mattis Grahm) – Kolejny artysta zajmujący się grafiką do Scrolls. Jest Szwedem.

 

  • 80px-Junkboy_-_Mojang_avatar.png Junkboy (Markus Toivonen) – Art Developer Mojangu. Urodził się 5 czerwca. Często udziela się na Twitterze, ale nie chce ujawniać informacji o sobie.

 

  • 80px-Mans_-_Mojang_avatar.png
    Måns Olson – Art Developer. Szwed. Pracuje nad grafiką do Scrolls.

 

  • 80px-Geuder_-_Mojang_avatar.png
    Karl Patrick Geuder – Business Developer. Jest Szwedem. Wykonuje analizę danych.
  • 80px-Karin_-_Mojang_avatar.png
    Karin Severinson  Zajmuje się finansami Mojang. Pracuje od stycznia 2012 roku.

 

  • 80px-Marc_-_Mojang_avatar.png
    Midnight (Marc Watson) – Menadżer Wsparcia Klienta. Jest Amerykaninem. Nie znana jest data jego urodzenia. Jego praca obejmuje pisanie artykułów na help.mojang.com, poprawę obsługi klienta i odpowiadanie na maile. Marc wcześniej pracował w obsłudze klienta w dużej firmie ubezpieczeniowej. Stał się częścią Mojang w dniu 16 stycznia 2012 roku i otrzymał zadanie stworzenia zespołu w obsłudze klienta.
  • 80px-Mojavatar_grum.png
    Grum (Erik Broes) – Game Developer Mojangu. Nie zna się jego daty urodzenia, jest Holendrem. Został zatrudniony do opracowania oficjalnego API i utrzymania serwera Minecraft. W sierpniu 2012 roku, jego obowiązki zostały rozszerzone do ogólnego rozwoju gry. Charakteryzuje się skinem Elmo. Jest bardzo zaangażowany w społeczność Minecraft.
  • 80px-EvilSeph_-_Mojang_avatar.png
    EvilSeph (Warren Loo) – Game Developer Mojangu. Jest Kanadyjczykiem. Zajmuję się rozwojem modyfikacji Bukkit. Został zatrudniony przez Mojang do utrzymania serwerów Minecraft i rozwoju oficjalnego API. Póżniej jego praca została poszerzona do ogólnego rozwoju.
  • 80px-Jon_-_Mojang_avatar.pngJonkagstrom (Jon Kågström) – Twórca AI do Minecraft. Urodził się 24 maja 1977 roku. Został zatrudniony do pracy w Mojang w dniu 28 grudnia 2011 roku. Pomógł stworzyć nowy „inteligentny” AI mobów do gry. Odegrał ważną rolę u boku Jeb’a w rozwijaniu możliwości Minecraft, poprawek i ulepszeń w aktualizacji 1.2. Obecnie pracuje nad Scrolls, choć powróci do pracy na Minecraft w przyszłości.
  • 150px-C418new.jpgC418 (Daniel Rosenfeld) – Artysta tworzący muzykę do Minecraft, jednocześnie niepracujący w Mojangu. Urodził się 9 maja 1986 roku w NRD. C418 tworzy również inne dźwięki do gry, np. chodzenie. W wieku 5 lat chciał zostać kaskaderem. Jego brat tworzył muzykę i go tym zainteresował. Jego kot wydaje podobne dźwięki do Ghasta.
  • Zetterstrand.png
    Kristoffer Zetterstrand – Tworzy obrazy do gry, ale nie pracuje w Mojangu. Urodził się 27 listopada 1973 roku. Był szwagrem Notcha.

 

To tylko 26 najważniejszych osób tworzących gry pod marką Mojangu. Te które nie miały tyle szczęścia i nie zostały wymienione w tekście, również miały swoje większe i mniejsze zasługi. Mam nadzieje że ten tekst nieco przybliżył wam członków tego zespołu

Autorami tekstu są: Grenn i Vermello.
Ty też możesz mieć swój wpis na głównej.