Ask Me Anything: Dinnerbone

Nathan ‚Dinnerbone’ Adams to jeden z pracowników Mojang, który zajmuje się rozwojem API modyfikacji dla Minecraft. Wśród poniższych pytań i odpowiedzi znajdziecie informacje na temat nadchodzącego Minecraft 1.3, rozwoju serwerów oraz modyfikacji. Ostatnie AMA przeprowadzone z Jensem Bergenstenem znajdziecie pod tym odnośnikiem, tymczasem zapraszam do przeczytania Ask Me Anything z Dinnerbone:

Czy są jakiekolwiek plany wdrożenia serwerów chronionych hasłem?
Po przedyskutowaniu sprawy z zespołem, zdecydowaliśmy, że mogło to być wykorzystywane do phishingu haseł i nie wniesie za wiele w przeciwieństwie do whitelist. Nie dodamy tego.
Kiedy możemy liczyć na naprawę mobów w trybie sieciowym?
Miejmy nadzieję, że w wersji 1.3. Są już w zasadzie niezłe rozwiązania – spojrzymy na nie, jeżeli nasze własne poprawki nie załatają tego.
Jakie są Wasze plany po wdrożeniu lepszego API?
Więcej ulepszeń API. Nie spoczniemy na laurach po tym, co zrobiliśmy – zawsze jest dużo więcej opcji, które możemy dodać, zawsze są jakieś rzeczy do naprawy oraz idee, którymi można się pobawić.
Czy generator będzie kiedyś wykorzystywał dostępną mu wysokość 256 bloków?
Aktualny design jest zamierzony, właśnie na taką wysokość. Może w przyszłości lub z innymi generatorami/opcjami, ale na teraz jesteśmy szczęśliwi, dając więcej wolnej przestrzeni graczom.
Czy nowe API będzie łatwe do debugowania?
Dodamy, co możemy, żeby uczynić to dla Was łatwym, ale jesteśmy bardzo ograniczani przez Java w tym, co możemy zrobić. Nie ma opcji, żeby dostać informację o specyficznym zużyciu pamięci danego pluginu, czy też zużycia CPU w javie.
Jaki rodzaj wsparcia będzie oferował API dla bardzo dużych modyfikacji, takich jak Evil Minecraft lub Aether? Czy będzie możliwe, żeby sprostać wszystkim potrzebom?
Niestety nie mogę nic powiedzieć w tym momencie. Naszym celem jest zapewnić, jak najwięcej możemy, API będzie wystarczająco otwarte, żebyście mogli stworzyć nowe metody robienia rzeczy, których nie możemy zaspokoić na wstępie, ale mamy nadzieję, że pomożecie nam z tym później.
Patrząc na aktualny system modów, kiedy API wyjdzie, jak to będzie działało? Czy twórcy porzucą minecraft.net i pójdą do nowej sekcji, w której będą mogli wrzucać swoje modyfikacje?
Jak na razie, nie mamy dużo szczegółów na ten temat, ale rozglądamy się, żeby stworzyć nową platformę dystrybucyjną dla modyfikacji, która będzie zawierała zarówno modyfikacje sieciowe, jak i jednoosobowe. Autorzy po prostu wrzucą swoje dzieło na stronę, a my zajmiemy się resztą za pomocą naszej magii.
Na czym skupiacie się podczas tworzenia API modowania klienta? Czy grupa Bukkit skupiła się bardziej na serwerowej stronie modyfikacji?
Na początku skupiliśmy się na pluginach dla serwera, potem zajmiemy się modyfikacjami dla klienta.
Kiedy będzie można się spodziewać API modyfikacji w Minecraft? Jaki jest cel wstępnej wersji API?
Chcemy zrobić dobry starter w 1.3, ale nie jesteśmy teraz do końca pewni – wpierw mamy mnóstwo roboty z poprawieniem wszelkich procedur, jakie wykonuje sama gra. Finalnym celem będą pluginy do serwera, które będą mogły robić mnóstwo rzeczy, na razie będą to podstawowe czynności.
Jakie są Twoje doświadczenia w Mojang po tym czasie? Czy zamierzacie zostać stałą częścią ich zespołu?
Z zespołem pracuję się naprawdę fajnie, uwielbiam tę pracę. Jestem stałym pracownikiem, więc jak na razie nie planuję odejść. Już niedługo przeprowadzam się do Szwecji.
Czy umożliwicie społeczeństwu rozwój API? Mam na myśli pisanie własnych interfejsów, publikowanie kodu na Github oraz pozyskiwanie opinii o naszych tworach.
Tak. Chcemy, by API miało otwarty kod i umożliwiało społeczeństwu ocenianie ich produkcji.
Czy dodacie listę przyjaciół do gry?
Tak, mamy to w planach, ale nic więcej na ten temat.
Czy planujecie zrobić więcej ulepszeń do czatu? Bindowanie klawiszy?
Tak, chcę, by był kompatybilny z komputerami Mac, chcę dodać opcje do wyłączania czatu, zmieniania jego rozmiaru czy długości historii.


Czyli jak widzimy, szykuję się dość sporo zmian zarówno w kliencie, jak i w serwerze. Co prawda często spotykaliśmy się tutaj z niejednoznaczną sytuacją – ale zdecydowanie widać dużą chęć wśród zespołu Bukkit, miejmy więc nadzieję, że ich wysiłki ujrzymy już wkrótce.