Aktualizacja z konikami jest już oficjalnie dostępna do pobrania za pomocą nowego launchera. Prace nad tą aktualizacją trwały trzy miesiące i 18 dni, a rezultatem jest naprawdę spora lista zmian. Pomimo tytułowych koni, w tej wersji można zobaczyć mnóstwo innych dodatków i udoskonaleń. Zapraszam do przeczytania pełnej listy zmian oraz pobrania najnowszego launchera!
Launcher
(Windows / Linux / Mac)
-
Ogólne
- System Paczek Zasobów:
- Usunięto system paczek tekstur i zastąpiono go bardziej rozbudowanym systemem Paczek Zasobów.
- Za pomocą Paczek Zasobów można modyfikować:
- Tekstury,
- Czcionki,
- Dźwięki,
- Języki,
- Napisy końcowe.
- System atrybutów:
- Specyficzne przedmioty posiadają atrybuty definiujące ich parametry:
- Atrybuty można zwiększać, zmniejszać, a nawet mnożyć definiując wartości parametrów przedmiotów.
- Przedmioty używają teraz atrybutów do definiowania parametrów, zamiast mieć je zapisane twardo w kodzie (przykładowo ilość obrażeń miecza).
- Za pomocą atrybutów można modyfikować właściwości stworzeń:
- Prosty sposób na modyfikowanie prędkość, ilość obrażeń czy życia stworzeń.
- Specyficzne przedmioty posiadają atrybuty definiujące ich parametry:
- Zaktualizowano wymaganą wersję Java oraz OpenGL:
- Użytkownicy z Java 5, nie mogą już grać w Minecraft.
- Zaktualizowano launcher gry:
- Zaktualizowano biblioteki LWJGL dla lepszej pracy Minecraft.
- Możliwość wyboru wersji gry.
- Samoistna aktualizacja.
- Bezpieczniejszy system logowania.
- System Paczek Zasobów:
-
Rozgrywka
- Dodano nowe efekty:
- Dodano nowe komendy:
/spreadplayers
- Rozprzestrzenia graczy lub drużyny od wpisanego punktu na mapie.
- Pozwala ustalić odległość pomiędzy graczami/drużynami.
- Użycie: /spreadplayers <Pozycja X> <Pozycja Z> <Dystans> <Zasięg> <Uwzględnić drużyny [true/false]> <Gracze>
- Nowe zasady – /gamerule
naturalRegeneration
- Włącza/wyłącza naturalną regenerację życia.
doDaylightCycle
- Włącza/wyłącza upływ czasu.
- Usprawniono korzystanie z środków transportu:
- Podczas ujeżdżania życie stworzenia wyświetla się w miejscu poziomu głodu.
- Domyślny klawisz zsiadania ze wszystkich pojazdów został zmieniony na Lewy Shift.
- Sterowanie łódką za pomocą klawiszy A, D i S zostało usunięte – wykorzystuje się mysz.
- Usprawniono zaklęcie:
- Zaklęcie respiracji pozwala lepiej widzieć pod wodą.
- Usprawniono ekwipunek:
- Etykiety w ekwipunku kreatywnym zawierają kategorię, do której należy przedmiot.
- Etykiety zwierają informacje o nałożonych na przedmiotach atrybutach.
- Wyważono efekty niektórych mikstur:
- Natychmiastowe leczenie zostało osłabione o 33%.
- Regeneracja została osłabiona o 50%.
- Usprawniono system głodu:
- Naturalna regeneracja życia kosztuje teraz punkty saturacji (głodu).
- Dodano nowe efekty:
-
Bloki i przedmioty
- Dodano zbroję dla konia: [Obrazek]
- Istnieje w trzech różnych typach: żelazna, złota i diamentowa.
- Zbroję można znaleźć w losowo generowanych skrzyniach na świecie.
- Dodano jajko przyzywające konia:
- Losowo przyzywa osła zamiast konia.
- Dodano belę słomy. [Obrazek/Receptura]
- Dodano smycz: [Receptura]
- Przyczepienie smyczy do stworzenia pozwala je prowadzić.
- Pozwala przywiązać stworzenie do płotu.
- Dodano dywany: [Obrazek/Receptura]
- Dostępne w 16 różnych kolorach.
- Dodano Znacznik:
- Możliwy do znalezienia w losowo generowanych skrzyniach.
- Nazwanie znacznika na kowadle i kliknięcie nim za pomocą Prawego Przycisku Myszy na stworzeniu nazywa je.
- Dodano utwardzoną glinę. [Obrazek/Receptura]
- Dodano barwioną utwardzoną glinę: [Obrazek/Receptura]
- Dostępna w 16 różnych kolorach.
- Dodano blok węgla: [Obrazek/Receptura]
- Możliwy do stworzenia tylko za pomocą kamiennego węgla.
- Pozwala przepalić do 80 przedmiotów (więcej niż 9 węgla – 72 przedmioty).
- Dodano odmienną grafikę węgla drzewnego. [Obrazek]
- Zmieniono teksturę bloku Lapis Lazuli. [Obrazek]
- Usprawniono siodło:
- Jest używane teraz dla świni i koni.
- Usprawniono komparator:
- Teraz zwraca sygnał z kociołka i ramki portalu do The End. [Obrazek]
- Usprawniono złote jabłko:
- Złote jabłko wymaga teraz złotych sztabek do stworzenia. [Receptura]
- Za zjedzenie złotego jabłka otrzymuje się teraz efekt regeneracji na poziomie drugim (10 sekund) i efekt absorpcji (1 minuta i 30 sekund).
- Usprawniono błyszczący arbuz:
- Teraz wymaga ośmiu złotych samorodków do stworzenia. [Receptura]
- Usprawniono jajka przyzywające stworzenia:
- Pozwalają przyzwać stworzenie, klikając na powierzchnię wody.
- Dodano zbroję dla konia: [Obrazek]
-
Stworzenia:
- Dodano konie: [Obrazek]
- Konie wymagają oswojenia.
- Oswojony koń posiada ekwipunek, do którego wkładamy siodło oraz zbroję.
- Konie generują i rodzą się z różnymi parametrami prędkości, ilości życia czy wysokości skoku.
- Podczas śmierci wyrzucają z siebie skórę oraz nałożone przedmioty.
- Mogą być rozmnażane za pomocą zboża.
- Można przyspieszyć wzrost koni za pomocą jabłek, złotych jabłek i zboża.
- Konie powstały z pomocą twórcy modyfikacji Mo’ Creatures.
- Dodano osły: [Obrazek]
- Klikając na osła za pomocą skrzyni tworzymy ekwipunek, w którym można przechowywać rzeczy.
- Dodano muły: [Obrazek]
- Możliwe do uzyskania poprzez rozmnażanie konia z osłem.
- Również pozwalają na przenoszenie przedmiotów po nałożeniu skrzyni.
- Niemożliwe do rozmnażania.
- Dodania konia szkieleta i nieumarłego konia: [Obrazek]
- Nie występują naturalnie w grze.
- Dodano konie: [Obrazek]
-
Generator
- Usprawniono generowanie pustyń:
- Nie pojawiają się już żadne zbiorniki wodne na terenie biomu pustynnego.
- Urozmaicono generowanie Nether:
- Nether Fortece mają w sobie teraz losowo generowanie skrzynie.
- Usprawniono generowanie pustyń:
-
Inne
- Dodano nowe teksty wyświetlane w głównym menu:
- „HURNERJSGER?”
- „What’s up Doc?”
- Zaktualizowano system czatu:
- Umożliwiono tłumaczenie domyślnych informacji wyświetlanych na czacie.
- Dodano nowe teksty wyświetlane w głównym menu:
-
Poprawki
- Poprawiono błędną pozycję gracza siedzącego w wagoniku.
- Poprawiono błąd z użyciem Looting (grabież) na mieczu bez atakowania samym mieczem.
- Poprawiono problem z niepoprawną ilością obrażeń od szkieleta, gdy atakuje za pomocą miecza.
- Poprawiono problem ze znikaniem węgla po użyciu na wagoniku z piecykiem w trybie kreatywnym.
- Poprawiono problem z niszczeniem bloków przez Silverfish pomimo wyłączonej zasady mobGriefing.
- Poprawiono problem z tagiem PersistenceRequired zacinającym stworzenia.
- Poprawiono problem ze znikającymi zombie w trakcie procesu leczenia.
- Poprawiono wyświetlanie listy graczy po wpisaniu komendy /whitelist list.
- Poprawiono problem ze zbyt długą nazwą ważącej płytki naciskowej.
- Poprawiono teksturę kaktusa, kiedy jest postawiony obok innych bloków.
- Poprawiono niewyświetlającą się teksturę statywu alchemicznego, kiedy jest postawiony obok innego bloku.
- Poprawiono błędną angielską nazwę lampionu z dyni.
- Poprawiono teksturę Magicznej Latarni, kiedy jest postawiona obok innych bloków.
- Poprawiono błąd niepozwalający przejść innym stworzeniom niż gracz przez wyjściowy portal z wymiaru Kresu.
- Poprawiono błąd z niezachowywaniem się liczby bloków w ekwipunku po przywołaniu go za pomocą Pick Block.
- Poprawiono nieaktualizującą się statystykę liczby śmierci.
- Poprawiono problem z niegasnącym ogniem, po ustawieniu zasady doFireTick.
- Poprawiono błąd z możliwością tworzenia tablicy wyników bez nazwy.
- Poprawiono niewłaściwe sygnały zwracane przez komparator po użyciu niektórych komend w bloku poleceń.
- Poprawiono problem z zabiciem gracza przez komendę /kill, kiedy ma ustawiony efekt odporności na wyższym poziomie niż 5.
- Poprawiono problem z wyrzuceniem z gry podczas próby przesunięcia serwera na liście serwerów bez zaznaczania żadnego.
- Poprawiono problem z wybieraniem graczy z innych światów przez Blok Poleceń.
- Poprawiono błąd z Okiem Kresu niewskazującym najbliższej twierdzy.
- Poprawiono problem z kałamarnicami otrzymującymi obrażenia podczas wypłynięcia na powierzchnię.
- Poprawiono problem z brakiem możliwości uzyskania osiągnięcia ”The End?”.
- Poprawiono błąd ze stworzeniami agresywnymi szybko pojawiającymi się i znikającymi na najniższym poziomie trudności.
- Poprawiono wyrzucenie z gry podczas próby teleportacji za pomocą komendy do „NaN”.
- Poprawiono opcję seeFriendlyInvisibles w drużynie anulującą się po zdefiniowaniu friendlyFire.
- Poprawiono argument team w bloku poleceń, który nie działał dla innych graczy w drużynie po użyciu operatora !.
- Poprawiono graficzny błąd podczas próby spania, znajdując się w wagoniku.
- Poprawiono problem z nieznikającą płynącą lawą.
- Poprawiono zachowanie Endermana podczas otrzymywania obrażeń środowiskowych.
- Poprawiono problemy z działaniem kowadła podczas używania innych języków niż angielski.
Snapshot 13w16a – Snapshot 13w16b – Snapshot 13w17a – Snapshot 13w18a – Snapshot 13w18b – Snapshot13w18c – Snapshot 13w19a – Snapshot 13w21a – Snapshot 13w21b – Snapshot 13w22a – Snapshot 13w23a – Snapshot 13w23b – Snapshot 13w24a – Snapshot 13w24b – Snapshot 13w25a – Snapshot 13w25b – Snapshot 13w25c – Snapshot 13w26a – Pre-Release 1.6