Jak zrobić własny model postaci w Cinema 4D cz.1

Na wielu forach, w tym też na Craftsite pojawia się coraz więcej grafików pracujących w programie Cinema 4D. Każdy z nich tworzy różne tapety, lecz w większości nie przykładają się do swoich modeli. Tworząc model postaci nic nas nie ogranicza, mimo to wiele osób nadal stosuje modele różniące się od innych wyłącznie texturąW tej serii poradników pokażę jak rigować, dodawać textury , palce , używać symulacji „cloth” (realistyczne ubrania) oraz tworzyć takie dodatki jak np. zbroja lub kilof.

 

TO DO ROBOTY !

Na samym początku należy stworzyć 6 prostopadłościanów, które posłużą nam za części ciała. Przed zmianą rozmiaru należy pamiętać o zaznaczeniu wszystkich części ciała i naciśnięciu guziczka
„Make Editable”
 lub klawisza „C” . (Segmenty muszą zostać zrobione przed „Make Editable”)

 głowa: 50x50x50  segment: 8x8x8
• tułów: 50x75x25  segment: 8x12x4
• 2x ręka: 25x75x25  segment: 4x12x4
• 2x noga: 25x75x25  segment: 4x12x4

 

wCmRA9o

Następnie należy je ułożyć w sposób pokazany na obrazku obok.

 

Na pasku narzędzi (tam gdzie mamy File, Create, Edit itp.) klikamy w zakładkę „Character”  i wybieramy narzędzie „Joint Tool” .

 

 

Przytrzymując Control (Ctrl) klikamy w sam środek głowy (Gdy zmienicie widok kamery na „Front” pójdzie wam dużo łatwiej). Później w przestrzeń pomiędzy głową a tułowiem . Powinna nam powstać pierwsza kość. Ciąg dalszy tworzenia naszych kości wygląda tak. (Kości powinny zostać umieszczone równo i w odpowiednich miejscach.)

1skbY0M
rnI9b6DAby połączyć kości rąk i nóg z naszym „kręgosłupem” wystarczy przenieść naszą kość w oknie po prawej stronie do kości , pod którą chcemy ją podpiąć.

 

Gdy już wszystkie kości będą połączone tak jak powinny , będziemy mogli zająć się tworzeniem dla naszych kości obiektów „Gole” i „Pole” , co pozwoli nam nimi poruszać.

 

Bez nazwy

Zaznaczamy pierwszą kość , która znajduję się w ręce , klikamy prawy przycisk myszy , wybieramy „Character Tags” a następnie „IK” . Wchodzimy w opcje „IK” klikając obrazek , który  pojawił się obok naszego jointa w oknie po prawej stronie . W zakładce „Tag” szukamy punktu „End” . Klikamy na strzałkę obok i wybieramy ostatnią kość danej kończyny. W tej samej zakładce musimy odnaleźć przyciski „Add Gole” i „Add Pole” i kliknąć . W taki sam sposób dodajemy „Gole” i „Pole” w pozostałych częściach ciała z wyjątkiem głowy i tułowia. Untitled 3

Teraz , nasze kości łączymy z rękami i nogami , byśmy mogli poruszać nimi za pomocą „Gole” i „Pole” .  Aby to zrobić zaznaczamy daną kończynę i każdą kość znajdującą się w niej . Po raz kolejny idziemy do paska narzędzi , tym razem poszukujemy „Character” . Po odnalezieniu wchodzimy w „Commands” , a następnie klikamy „Bind” .

Jeśli zbindowaliście już każdą kończynę i co najważniejsze wszystko działa , możecie już być spokojni , nie będę was już męczył. Następna cześć poradnika powinna pojawić się za maksymalnie 2 tygodnie. (Jeśli ktokolwiek będzie zainteresowany następną częścią)

a5HUYHl