Zmian w tej wersji gry, nie ma niestety zbyt wiele. Ci którzy oczekiwali spektakularnych nowości, zawiodą się. Zmiany są raczej kosmetyczne. Twórcy głównie skupili się na naprawianiu błędów i dodawaniu drobnych zmian. Gra jednak jest teraz znacznie lepiej zoptymalizowana i daje znacznie większą wydajność. Wszystkie zmiany możecie znaleźć poniżej.
Zmiany w najnowszej wersji:
- Więcej achievementów
- Zmiana wyglądu bloku żelaza (scalonego z 9 sztabek)
- W trybie creative, można znaleźć specjalny blok trawy, występujący w biomie Mushroom
- Płotki nie łączą się już z blokiem liści
- Płotki mają teraz inny model. W przypadku niszczenia ich, nie będziemy już widzieć tak, jakbyśmy niszczyli cały blok.
- Błąd z cieniem rzucanym przez schody wyeliminowany
- W opcjach gry można wyłączyć chmury
- Klawisze I,J,K i L służą do rozglądania się (mogą zastąpić mysz)
- Klawisze N, M obracają obraz widziany przez gracza
- Klawisze Y, H oddalają, przybliżają lub odwracają obraz widziany przez gracza
- Animacja squid’a jest teraz wertykalna
- Za pomocą klawisza F6 możemy poruszać się tylko po płaszczyźnie poziomej. Nie możemy ruszyć się do góry, czy na dół. Możemy wchodzić w bloki, także w trybie survival, jednak będziemy otrzymywać obrażenia
- W trybie creative żaden agresywny mob nie zaatakuje gracza, chyba że gracz wcześniej sam go zaatakuje (wyjątek – Ghast)
- Poprawiony system zaklinania przedmiotów (niektóre zaklęcia nie mogą funkcjonować w jednym przedmiocie na raz)
- Poprawione tekstury niektórych bloków
- I co najważniejsze – optymalizacja
Można powiedzieć, że najnowszy Pre-release był robiony głównie po to, żeby usunąć wyjątkowo natrętne błędy, które utrudniały życie graczom. Największą ulgą jest jednak lepiej zoptymalizowana gra, która już nie wykorzystuje 99% CPU. Miejmy nadzieję, że Mojang w kolejnych wersjach, będzie unikało błędów, żeby w finalnej wersji móc cieszyć się płynną i przyjemną grą. Liczmy na to, że ta pojawi się jak najprędzej.