Zaktualizuj swoje biblioteki audio!

Jeśli Twój Minecraft ma straszne spadki FPS, kiedy grasz z dźwiękami, to poniższy artykuł powinien rozwiązać ten problem.

Minecraft wykorzystuje biblioteki OpenAL (Open Audio Library), które odpowiadają za dźwięki w grze. Biblioteka ta wchodzi w skład LWJGL (Lightweight Java Game Library), która w Minecraft jest odpowiedzialna, nie tylko za aspekt audio, ale też grafikę. Pomimo tego, że paczka plików LWJGL posiada aktualizacje grafiki, to nie powinno się ich wykorzystywać do usprawnienia pracy Minecraft. Inna sprawa z plikami odpowiedzialnymi za odgłosy w grze.

Domyślnie gra pobiera pliki z naszego dysku, czyli ostatniej aktualizacji sterowników OpenAL. Często bywa, że posiadamy starą ich wersję, co powoduje w grze okropne spadki FPS przez dźwięki. Możemy się tego problemu pozbyć, po prostu podmieniając stare biblioteki na nowe. Da się to zrobić ręcznie, pobierając najnowszą paczkę LWJGL i przerzucając pliki OpenAL32.dll i OpenAL64.dll do katalogu Natives w Minecraft lub używając poniższego programu, który zrobi to za nas automatycznie.

Minecraft OpenAL Updater by Kodek
(Windows, Linux, Solaris, Mac)

Dodałem plik EXE dla tych, którzy nie wiedzą, że aplikację trzeba uruchomić poprzez Java SE.

Stare biblioteki nie sprzyjają używaniu dźwięków w grze, lecz po ich aktualizacji powinniście odczuć różnicę. Sporo graczy ma z tym problemy, ale mam nadzieję, że ten wpis pozwoli wam ponownie grać z udźwiękowionym Minecraftem.