Jak używać Command Block – Część 2

Kiedy w wersji Minecraft 1.4 pojawiły się bloki poleceń, napisałem poradnik o tym jak ich używać. Przez ten czas pojawiło się kilka nowości, z którymi warto się zapoznać. Jeśli nie wiesz jak używać Command Block, to przeczytaj ten wpis. Tym razem przybliżmy sobie nowe argumenty oraz komendę testfor.

Od wersji Minecraft 1.4 otrzymaliśmy siedem nowych argumentów oraz dodatkową funkcjonalność do niektórych z nich. Cześć z nich jest skierowana do nowo dodanego systemu tablic wyników, o których możecie przeczytać tutaj. Oto nowe argumenty:

rm – Argument r, służy do zdefiniowania zasięgu działania bloku. Nowym argumentem jest rm, który pozwala zdefiniować minimalny zasięg bloku poleceń (radius minimum).

l – Liczba poziomów doświadczenia, jaką gracz musi posiadać, aby spełnić podany warunek (level).

lm – Minimalna liczba poziomów doświadczenia, jaką gracz musi posiadać, aby spełnić podany warunek (level minimum).

score_NAZWA – Ilość punktów, jaką musi posiadać gracz we wpisanej tablicy wyników, aby spełnić warunek (NAZWA to nazwa tablicy wyników).

score_NAZWA_min – Minimalna ilość punktów, jaką musi posiadać gracz we wpisanej tablicy wyników, aby spełnić warunek (NAZWA to nazwa tablicy wyników).

team – Nazwa drużyny, do jakiej musi należeć gracz, aby spełnić warunek. Jeśli dodamy wykrzyknik przed nazwą, to brane pod uwagę będą wszystkie drużyny prócz tej, która została wpisana. Przykładowo @a[team=!niebiescy].

name – Nazwa gracza, jaką musi mieć podany użytkownik, aby spełnić warunek. Jeśli dodamy wykrzyknik przed nazwą gracza, to będą brani pod uwagę wszyscy gracze prócz tego, który został wpisany. Przykładowo @a[name=!KodekPL].

Komenda Testfor

Otrzymaliśmy również komendę /testfor, która zwraca informacje na podstawie podanych warunków. Zwracanie informacji opiera się o działanie komparatora, który zostanie dodany w Redstone Update (Minecraft 1.5). Stawiając komparator w kierunku wychodzącym od bloku poleceń, możemy odebrać sygnał potwierdzający. Każda komenda wykonana za pomocą bloku poleceń, będzie zwracała sygnał potwierdzający, który może zostać odebrany wyłącznie za pomocą komparatora.

Komenda /testfor została stworzona specjalnie na tę potrzebę. Wpisując przykładowe polecenie /testfor @a, otrzymamy sygnał o napięciu zależnym od ilości graczy znajdujących się na serwerze. Jest to bardzo przydatna komenda, do weryfikowania, czy gracz znajduje się w danym miejscu. Wystarczy zdefiniować punkt w świecie i użyć komendy /testfor, aby dowiedzieć się czy znajdują się tam gracze. Przykładowo /testfor @a[100,80,350,5] zwróci sygnał o napięciu, zależny od ilości graczy, znajdujących się w zasięgu pięciu bloków od punktu X: 100, Y: 80 i Z: 350.