Minecraftforums zorganizował krótki wywiad z Jens Bergensten(Jeb), pracownikiem Mojang. Pytania skupiały się głównie na temacie nadchodzącego Adventure Update. Poniżej pełne tłumaczenie wywiadu:
MCF: Kiedy pierwszy raz zainteresowałeś się tworzeniem gier?
Jeb: Byłem bardzo młody. Zawsze wolałem gry z edytorem map. Pamiętam sąsiada który miał shoot’em’up game maker dla C64, byłem bardzo zazdrosny. Stworzyłem setki map dla Lode Runner na starym Apple.
MCF: Według ciebie, jakie było największe wyzwanie przy tworzeniu Minecraft?
Jeb: Do tej pory większość rzeczy była prosta, ale z trudem zmagałem się z NPC oraz podziemiami. Ciężko jest dodawać nowe elementy do Minecraft.
MCF: Czy kiedykolwiek brałeś inspiracje od społeczności Minecraft w rozwoju gry?
Jeb: Tak, ale nie pamiętam niczego konkretnego w tym momencie.
Rozmowa na temat 1.8 Adventure Update:
MCF: Gdybyś mógł krótko podsumować wrażenia z Adventure Update, co by to było?
Jeb: Myślę, że eksploracja.
MCF: Czy jest jakaś szczególna nowość w aktualizacji, o której możesz nam powiedzieć?
Jeb: Będziesz mógł teraz zdobyć wołowinę.
MCF: Niektórzy użytkownicy chcieli by była możliwość opcjonalnych wiosek NPC, są na to jakieś plany?
Jeb: Tak, już są opcjonalne.
MCF: Było sporo pytań odnośnie przyszłości survivalu jaki istnieje obecnie – czy będzie występował w jakiejś formie po 1.8?
Jeb: Myślę, że nie.
MCF: Gdybyś mógł wybrać jedną rzecz z nadchodzącej aktualizacji, która jest twoją ulubioną, co by to było?
Jeb: Lubię nowe struktury oraz biomy, ponieważ bardzo cieszy mnie eksploracja świata. Gdy zrobimy NPC to na pewno będę cieszył się handlowaniem z nimi.
MCF: Była mowa o systemie zbierania poziomów w stylu „roguelike” – Jakieś szczegóły na ten temat?
Jeb: Mówiliśmy o tym jako pomyśle, aktualnie Notch się tym zajmuje.
MCF: Czy są jakieś informacje na temat NPC, które możesz nam powiedzieć? Czy będą frakcje, sojusze, itp.?
Jeb: Nie…
MCF: Ostatnie zdjęcia wydają się pokazywać pasek głodu oraz wytrzymałość/doświadczenia, możesz nam powiedzieć więcej na ten temat?
Jeb: Pasek żywności/głodu uzupełniany jest przez jedzenie (co trwa 1,6 sekundy). Jeśli masz 90% pożywienia to będziesz powoli odzyskiwać zdrowie, w przypadku 0% będziesz je tracić. Drugi pasek, to pasek doświadczenia i pokazuje postęp gracza do osiągnięcia następnego poziomu.
MCF: Wygląda na to, że lochy będą inne w wersji 1.8, możesz nam powiedzieć coś na ich temat?
Jeb: Stare podziemia będziemy nadal spotykać, tyle że większe i będą zawierać korytarze, drzwi oraz schody.
MCF: Sprint to ostatnio gorący temat wśród graczy – co możesz nam o tym powiedzieć?
Jeb: Sprintujesz przez dwukrotne naciśnięcie klawisza „do przodu”. To całkiem fajne, ale musi być lepiej zsynchronizowane w trybie sieciowym.
MCF: Było już kilka zapowiedzi nowych mobów (w tym Endermen) – co możesz nam o tym powiedzieć?
Jeb: Nah, względnie nic.