Rozwinięcie systemu obrażeń?

Jeb, wspomniał o zmianie typu wartości aktualnej energii życiowej stworzeń z liczb całkowitych na liczby zmiennoprzecinkowe.  Obrażenia wszystkich stworzeń oparte są na liczbach całkowitych, więc kiedy gracz obrywa, to traci konkretną liczbę swoich punktów życia, co można zobaczyć na wskaźniku z sercami. Ogólnie postać gracza posiada 10 serc, ale każde serce reprezentuje dwa punkty życia, co oznacza, że w sumie mamy 20 punktów życia. W Minecraft jest szansa, że obrażenia, jakie otrzymamy, nie będą liczbą całkowitą. Jeśli przykładowo obrażenia od upadku zabiorą nam 3,5 życia, to gra wylosuje czy powinno nam to zabrać dokładniej 4, czy 3 punkty życia.

Zmieniając typ wartości, która przetrzymuje życie na zmiennoprzecinkową, uzyskamy bardziej precyzyjne zachowanie stworzeń podczas otrzymywania obrażeń. Maszyny, które zadają obrażenia do ostatnich punktów życia potwora poprzez upadek z wysokości lub miażdżenie tłokami mogą przestać działać tak jak powinny i będą wymagać sprecyzowania ilości obrażeń, jakie muszą zadawać. Główną pozytywną zmianą będzie nowe i dokładniejsze zachowanie ulepszeń na mieczach oraz redukcja obrażeń przez założoną zbroję. Broń, która dotychczas zadawała obrażenia równe 3 punktom życia, może wkrótce wyrządzać obrażenia równe 2.9 punktom, co w wielu przypadkach może mieć ogromne znaczenie.

Z pewnością typ broni, nałożone ulepszenia, opancerzenie przeciwnika i ulepszenia na jego zbroi będą miały ogromne znaczenie, albowiem aż do liczby po przecinku. Świetna zmiana dla systemu PVP.