Witam was w ostatnim odcinku z serii poradników o podstawach redstone w minecrafcie. W tej ostatniej części chcę wam zaprezentować prosty schemat projektowania i budowania swoich mechanizmów. Jeżeli zatem masz pomysł na mechanizm, jednak nie wiesz jak zabrać się za planowanie – przeczytaj ten artykuł. A może pomoże? Zapraszam do oglądania
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=TOhPkdpJWxo’]
Na początku musimy określić jaki będzie sposób sterowania mechanizmem. Mamy do wyboru sterowanie przez gracza, moby i wszystko co związane ze światem, oraz inny mechanizm. Od tego wyboru zależy późniejsze dopasowanie interfejsu jakim będziemy sterować naszym mechanizmem.
Kolejnym krokiem jest określenie warunków gdy mechanizm zasili wybraną przez nas rzecz. Najłatwiej jest to zrobić biorąc kartkę i rozpisując sobie wszystkie wejścia jako kolumny i wszystkie kombinacje jako wiersze. Wtedy wybieramy taką kombinację jaką potrzebujemy i dopasowujemy bramkę logiczną.
Ostatnim krokiem jest poprawianie mechanizmu. W zależności od potrzeb pierwsze co próbujemy poprawić do prędkość działania, lub wielkość urządzenia. Przy zmniejszaniu mechanizmu należy pamiętać, aby wykonywać to powoli. Zmniejszając coś, niszczymy starą część mechanizmu i w jej miejsce budujemy nową, mniejszą. Jeżeli jednak na starcie zniszczymy zbyt dużo, może się okazać, że nie pamiętamy jak dana część miała działać. Zwiększając szybkość mechanizmu musimy się skupić na takich ogniwach jak użycie pochodni, czy też zbędne opóźnienia repeaterów.
Jeżeli zaś budujemy mechanizmy sterowane przez gracza manualnie, przy budowie interfejsu zawsze na względzie należy mieć jego funkcjonalność. Zbyt duża liczba przycisków obok siebie sprawia, że mechanizm wydaje się trudny do opanowanie, co często mija się z prawdą.
I tym akcentem chciałbym zakończyć serię Redstone od zera! Mam nadzieję, że wiedza jaką starałem się wam przekazać zostanie spożytkowana w szczytnych celach minecraftowej technologii redstona. Zapraszam was jak zwykle na mój kanał, oraz do korespondencji i wymieniania się uwagami.