Rasy, Magia, Questy – Wielki update Seggelin

Już od miesiąca trwają przygotowania do przeniesienia serwera na wersję 1.8. Szykują się ogromne zmiany, zmiany na lepsze. Korzystając z nowych możliwości generatora map, cały nasz świat zostanie utworzony od nowa. Powstaną zapowiedziane przez Notcha rzeki, góry i oceany. Całkiem nowe tereny do eksploracji. Jednak.. z zachowaniem aktualnej stolicy, miast i najważniejszych budowli. Jak tego dokonamy? To już jest na naszej głowie.  Korzystając z okazji i nowych możliwości wprowadzimy ogromny update, przekształcając nasze królestwo w system fantasy.

1. Podział na Rasy

Nowy system trzech ras. Gracze, po wejściu na serwer pojawiają się na latającej wyspie, oddzielonej od reszty świata, z wyłączonym PvP. Na niej znajdują się 3 portale prowadzące do stolic różnych ras. Przed portalami stoją tablice opisujące bonusy odpowiednich ras.

Orkowie (Wojna)

PvP:
+ 1 do początkowych statystyk walki mieczem
+ Lepszy przelicznik DMG z miecza
+ Stały bonus do statystyk walki wręcz

Ekonomia:
+ Crafting chain set (ten nie używany w grze, lepszy niż diamentowy)
+ Diamentowe miecze
+ Kilka innych rzeczy

Stolica:
Główna siedziba orków znajduje się w nether. Tam też znajduje się piekielna kuźnia, w której orkowie mogą wykuwać najlepsze zbroje widziane na tym kontynencie. Dzięki ciągłym walkom z pigmenami są zaprawionymi w boju zabójcami. Posiadają bezpośrednie połączenie z światem zewnętrznym poprzez ogromny portal znajdujący się w samym środku ich miasta. Za nim znajdziemy farmy, tartaki i kopalnie zaopatrujące stolice we wszelkie dobra.

Ludzie: (Polityka)

PvP:
+ 1 do początkowej obrony
+ Lepszy przelicznik obrony

Ekonomia:
+ Crafting rzeczy, które nie były do tej pory dostępne
+ Nowe uprawy na farmach
+ Inne

Stolica:
Miasto ludzi jest ogromną metropolią znajdującą się niedaleko jednej z większych rzek przecinających kontynent. Okoliczne farmy i kopalnie zapewniają stały dochód, umożliwiający prowadzenie coraz to odważniejszych kampanii wojennych.

Elfy: (Magia)

PvP:
+ 1 do władania łukiem
+ Lepszy przelicznik DMG z łuku
+ Magia

Ekonomia:
+ Crafting łuków/strzał
+ Trucizny
+ Inne

 

Stolica:
Wielkie drzewo elfów znajduje się na jednej z magicznych, latających wysp spokojnie dryfujących po błękitnym niebie. Bezpośredni kontakt z ziemią za pomocą specjalnego rodzaju transportu umożliwia otrzymanie surowców, o których kiedyś tylko śnili.

 

Wojny:
Rasy walczą o tytuł dominującej. Każde zabicie rasy przeciwnej oznacza zdobycie 1 punktu dla swojej rasy. Ta, która będzie posiadała ich najwięcej będzie dominować = otrzyma dodatkowe bonusy ułatwiające grę. Ciekawsze oferty na statku handlowym, uruchomienie katakumb, +5 do wszystkich skilli dla członków danej rasy to tylko część z tego, co będzie oferował tytuł rasy dominujacej.

Komunikacja:
Członkowie przeciwnych ras nie będą mogli się w żaden sposób (poza TSem) komunikować. Wyklucza to wszelki handel i współpracę. Chat będzie widoczny tylko dla przedstawicieli własnej rasy i będzie ograniczony do wyznaczonego obszaru. Wyjątkiem jest elita.

 

Handel (elita):
Elita jest jedynym wyjątkiem jak chodzi o komunikacje. Po ukończeniu odpowiedniego (wymagającego) questa otrzymają dostęp do kontaktowania się z innymi rasami za pomocą chatu. Po wykupieniu u władcy innej rasy immunitetu, uzyskują możliwość handlu. W miastach ras u których posiadają immunitety będą bezpieczni. Otwiera to nowe możliwości handlu między rasami i wymiany walut. Po wejściu do gry, każdy otrzyma ilość waluty (każda rasa posiada swoją) odpowiedającą ilości posiadanych seggów. Walutę można odsprzedać elicie (wysłannikowi innej rasy), która zjawi się w naszym mieście. Posiadając walutę innej rasy możemy korzystać z ich przygranicznych sklepów (podczas napadów lub umawiając się z ich społecznością).

 

Magnaci:
Magnaci zostaną generałami prowadzącymi do boju wojowników. Otrzymają oni dostęp do magicznych teleportów, umożliwiających szybkie podróżowanie między wcześniej przygotowanymi posterunkami bojowymi. Organizują masowe ataki na mniejsze miasteczka orków, lub wspierają władcę przy ataku na stolicę. Jako jedyni posiadają możliwość noszenia magicznych pancerzy i władania magią (elfy). Za opłatą mogą eskortować elity na terytorium wrogiej rasy.

 

Miasta:
Każda rasa posiada kilka pobocznych miast + stolicę. Miasta są prowadzone przed lokalną elitę. Dodatkowo, za opłatą mogą otrzymać zbrojnych wojowników (NPC), którzy cały czas będą patrolować i bronić miasto przed wrogimi atakami, lub sprowadzaniem potworów. Strażnicy otrzymają siłę naszych aktualnych bandytów + możliwość ulepszania statystyk za pomocą zbroi i mieczy, które możemy im oddać. Dlatego też samodzielne ataki na miasta będą praktycznie niemożliwe.

 

2. System NPC i questów

Wprowadzone zostaną też NPC z zadaniami mającymi na celu uatrakcyjnienie rozgrywki RP. Gracze wykonując powierzone im misje pracują nie tylko nad rozwojem własnej postaci, lecz także dla ogółu.

Przykład 1:
Wykonanie zadania przyniesienia drewna na budowę okrętu przez 10 osób odblokuje zadanie na budowę okrętu wojennego.

Przykład 2:
Ukończenie wymagającego zadania spowoduje czasowy bonus dla całej rasy (+1 do ataku mieczem).

Zadania będą zróżnicowane, na różnym poziomie trudności. Będzie można je wykonywać samodzielnie, jednak będą i takie, które wymagają współpracy.

Questy mogą być tworzone również przez Was! Mamy nieograniczone możliwości, jeśli brakuje jakieś funkcji, możemy je natychmiast dorobić. Ogranicza Was wyłącznie wyobraźnia. Poradniki jak to zrobić znajdziecie tutaj:

Wersja podstawowa: https://craftportal.pl/forum/thread-18092.html
Wersja zaawansowana: https://craftportal.pl/forum/thread-18149.html

 

Rozwój miast

Statki będą pływać nie tylko do stolicy. Rozwiniemy nieco inne miasta umożliwiając ich mieszkańcom na handel z kupcami. Każde miasto będzie posiadało osobną paletę materiałów oferowanych przez kupców. Będzie zarówno skup jak i sprzedaż.

Miasta otrzymają także własne wioski plebów. Gracze będą rozpoczynać swoją przygodę w losowym mieście na kontynencie. W każdej znajdzie jednak podstawowe rzeczy umożliwiające mu bezproblemową grę. Schronienie, prace, stały zarobek. Jeśli komuś nie przypadnie do gustu klimat danego miasta, za zgodą króla/władcy miasta otrzyma możliwość przeprowadzki.

Różne miasta będą posiadały różne skupy. Co nie wyklucza możliwości transportu surowców między miastami za pomocą działających już karawan. Przykładowo.. Farmer pracujący w stolicy zbierze dynie, które sprzeda za lepszą cenę w innym mieście. Dlatego udaje się tam osobiście, lub wysyła przedstawiciela.

Dodatkowo, miasta otrzymają oddziały własnych gild. Otworzy to rynek na nowe oferty. Rozpoczniemy wolny handel, utworzymy konkurencje dla aktualnych gild. Ceny będą różnorodne zależnie od kupca lub miasta. Będzie można polować na okazję. Kupić taniej, sprzedać drożej! Jednak miasta lokalne otrzymają ograniczenie do ilości mieszkańców. Nadal stolicą handlu będzie stolica królestwa.

Pakty, sojusze, wojny między miastami. Wszystko to będzie zależne wyłącznie od elit władającymi nimi.

Turnieje miast będą dodatkową atrakcją w królestwie. Co miesiąc będziemy organizować zawody mające na celu wyłonienie najpotężniejszego miasta lokalnego. Wybrani przedstawiciele stoczą bój w różnego rodzaju dziedzinach. Najlepszy zwycięży otwierając drogę na dynamiczny rozwój swojego miasta. Nagrody są różne, zależne od decyzji króla. Od własnej karawany (bezpośrednie połączenie z miastem i kopalnią), przez wsparcie finansowe (10,000sg +), materiały lub coś wyjątkowego.

 

3. Umiejętności

Każda gildia będzie posiadała własne umiejętności. Wszystkie będą wymagały odpowiedniej ilości reddusta (mana). Skille będą zależne od wykonywanej profesji. Dodatkowo elfy będą posiadały własną magię oddziałującą na całe rasy.

1. Wpisujemy /skill nazwa_umiejętności | Np. /skill Odskok
2. Używamy książki.
* Żeby nauczyć się umiejętności, musisz wbić 5 poziomów skilla *
* Wymagany poziom skilla danej gildii (np. górnik = kilof / wojownik = miecz itp.) *
Skill: 1 | 1 level = 40% szans, że się uda po użyciu ksiązki
Skill: 10 | 2 level = 25% szans
Skill: 25 | 3 level = 10% szans
Skill: 40 | 4 level = 7% szans
Skill: 60 | 5 level = 3% szans
* Po nauce (udanej, lub nie) książka znika i trzeba użyć kolejnej *
3. Po uzyskaniu 5 poziomu, możemy korzystać z umiejętności wpisując /s 1 lub /s 2. (1 = pierwszy skill, którego się nauczymy, 2 = drugi skill)

Proponowane umiejętności:

Wojownicy:

– Odskok
Opis: Odskakuje 3 kratki do tył.
Czas między użyciami: 2 sekundy
Koszt: 4 reddust
Użycie: Uderzenie z miecza + odskok = Dystans do ataku z łuku lub ucieczka przed otaczającymi potworami.

– Zranienie
Opis: Atak krytyczny, spowalnia chodzenie (?) / powoduje nagłą utratę krwi (1 serduszko na sekundę przez 4 sekundy)
Czas między użyciami: 6 sekund
Koszt: 32 reddust

Budowniczowie:

– Multizadaniowość
Opis: Przez kolejne 45 sekund układa 3 kostki zamiast 1. W czasie trwania musi posiadać conajmniej 3 kostki używanego materiału w stacku.
Przed: [O][X][O] Po: [X][X][X] Gdzie [X] = wykładana kostka
Gdzie [O] = Powietrze
Wykorzystanie: Budowa dróg, podłóg, płaskich powierzchni. Tylko poziom.
Czas między użyciami: 2 minuty
Koszt: 64 reddust

– Wspinanie
Opis: Po uzyciu, wspina się na wybraną ścianę (niezależnie od wysokości)
Czas między użyciami: 30 sekund
Koszt: 24 reddust

Górnicy:

– Mocne uderzenie
Opis: Po uderzeniu kilofa niszczy ściane 1×2 o długości 5 kratek (niszczy minerały!)
Czas między użyciami: 1 minuta
Koszt: 64 reddust

– Spopielenie
Opis: W zasięgu 4 kratek zamienia lawę w gravel
Czas między użyciami: 20 sekund
Koszt: 32 reddust

Rzemieślnicy:

– Kowal
Opis: Naprawia wszystkie rzeczy znajdujące się w pasku (ten na dole) ekwipunku.
Czas między użyciami: 10 minut
Koszt: 64/128 reddust
Wykorzystanie: WOJNY!

– Zawsze gotowy
Opis: Tworzy tymczasowego craftboxa, który znika po 5 minutach.
Czas między użyciami: 30 minut
Koszt: 64 reddust

Leśniczy:

– Zatrucie
Opis: Zatruwa cel zadając 2 DMG na sekundę. Działa przez 5 sekund
Czas między użyciami: 8 sekund
Koszt: 32 reddust

– Przywołanie wilka
Opis: Przywołuje wilka, który pomaga w walce (max 3)
Czas między użyciami: 30 sekund
Koszt: 64 reddust

 

Na wszystkie dodatkowe pytania odpowiadamy w tym temacie: https://craftportal.pl/forum/thread-18250.html