Podsumowanie informacji o Adventure Update z PAX Prime

PAX się skończyło i wypada podsumować informacje jakie zdobyliśmy o nadchodzącym Adventure Update. Jest tego sporo, niektóre nie zostały do końca wyjaśnione, ale wszystkiego dowiemy się po premierze aktualizacji. Zobaczmy co nas czeka…

Ruiny

Notch pokazał losowo generowane stare i zniszczone kopalnie, w których znajdziemy nowy blok pajęczyny. Podobno w tych kopalniach można też spotkać unikalny rodzaj pająka o niebieskiej barwie, którego jedyną różnicą jest to, że może zatruć gracza. Będziemy mogli też spotkać nowy typ lochów, w którym mają występować mocniejsi przeciwnicy. Odchodząc od tematu ruin, będziemy spotykać wioski, podczas generowania świata pojawią się one bardzo blisko spawnu.

Ze wspomnianych nowych bloków zobaczymy też ceglaną oraz kamienną połówkę bloku – Zrzut. Wraz z nimi pojawią się też ceglane i kamienne schodki – Zrzut. I trzy typy kamiennych bloków z lochów czyli zwykły, pęknięty oraz porośnięty – Zrzut. W lochach spotkamy też żelazne kraty oraz rozrastający się bluszcz – Zrzut.

Rzeki, oceany i wąwozy

Generator świata znacznie się zmienił. Ląd tworzony jest w postaci wielkiego kontynentu, który jest przecinany licznymi rzekami. Jest on otoczony szerokim i głębokim oceanem, na którym występują nieliczne małe wysepki. Na pokazie można było zauważyć, że wąwozy to dość częste zjawisko, trzeba będzie uważnie eksplorować świat by nie spaść do jednej z takich dziur.

 

Nowy biom

Wraz z nowym generatorem, zaszło kilka zmian w wielkości biomów oraz pojawił się jeden nowy. Biom, który doszedł charakteryzuje się terenem górzystym, występują na nim tylko wysokie wzgórza. Jednak wysokość świata nie została zmieniona.

 

Moby

Na pewno zobaczymy Enderman’a. Po pokazie, większości nie wydawał się już taki straszny, wiemy że zabija go woda, ale jest bardzo niebezpieczny. Jeśli ktoś jeszcze nie wie, to Enderman pojawia się w nocy i jest spokojny dopóki nie spojrzymy na niego centralnie. Wtedy skupia swoją uwagę na nas i zaatakuje jeśli spuścimy go ze wzroku. Na dodatek Enderman potrafi podnosić dowolny blok na którym stoi. Wstępowanie tego moba jest bardzo rzadkie.

Notch wspomniał również o występowaniu moba Silverfish, o którym mogliśmy usłyszeć po premierze wersji 1.7. Nie wiadomo o nim zbyt wiele tak więc musimy poczekać do premiery aktualizacji.

 

Głód i doświadczenie

Do interfejsu gry doszły dwa nowe liczniki obrazujące głód oraz doświadczenie gracza. W grze możemy spotkać kilka nowych typów pożywienia(wołowina, mięso z zombie, kurczak, melony…), co jest teraz bardzo ważne. Poziom głodu powoli spada i musimy jeść, zwłaszcza jeśli chcemy odzyskać punkty życia. Jeśli mamy pełny pasek głodu to powoli odzyskujemy nasze życie. Dodana została też animacje jedzenia, która trwa 1,6 sekundy.

Za to pasek doświadczenia nie służy jeszcze do niczego, zbieramy punkty EXP zabijając dowolne moby, z których wypadają kolorowe kuleczki. Każda taka kuleczka dodaje nam punkt, który zbiera się w pasku. Doświadczenie nie służy teraz do niczego, ale twórcy już nad tym pracują.

 

Nowy wygląd oświetlenia/Cykl dnia i nocy

Do gry został dodany płynny cykl dnia i nocy dzięki czemu ze zmianą pory dnia, części świata nie muszą aktualizować swojego oświetlenia, blok po bloku. Wszystko odbywa się teraz płynniej i z mniejszym wykorzystaniem zasobów komputera. Można też zauważyć zmiany w barwie oświetlenia pochodni, dają bardziej żółte i cieplejsze światło. Poziom ciemności dostał możliwość regulacji w opcjach, gracze którzy lubią mrok w grze mogą obniżyć rozjaśnienie do minimum i radzić sobie wyłącznie przy świetle pochodni.

Rozszerzona walka

Zostało dodane kilka poważnych zmian w walce. Strzelanie z łuku uzależnione jest teraz od stopnia naciągnięcia cięciwy. Strzała, która trafi przeciwnika utyka w nim, aż do jego śmierci. Dodatkowo jest też szansa na strzał krytyczny, który zadaje więcej obrażeń. Ataki krytyczne można też zadać bez łuku, taki atak wymaga podskoku i ciosu przeprowadzonego z powietrza, udany atak krytyczny można rozpoznać po efekcie kolorowych cząsteczek. W grze mamy też możliwość sprintu, wciskając podwójnie ruch do przodu. Jeśli w trakcie takiego sprintu zaatakujemy przeciwnika to odepchniemy go na sporą odległość. Jest to bardzo przydatne w przypadku pająków czy creeperów.

 

Creative Mode

Podczas tworzenia mapy mamy możliwość wyboru typu rozgrywki jaki chcemy prowadzić. W trybie Creative nie możemy odnieść obrażeń, mamy nieograniczoną ilość przedmiotów oraz możliwość latania, które uruchamiamy podwójnym wciśnięciem klawisza skoku. W tym trybie możemy robić co tylko zechcemy, jak na przykład wysadzenie całej mapy TNT. Jeśli już mowa o wysadzaniu to wybuch TNT lub creepera posiada całkiem nową grafikę.

Premiera Adventure Update

Nie ma dokładnej daty wyjścia najnowszej aktualizacji, ale pojawi się ona w najbliższych kilku tygodniach i będzie podzielona na dwie części. Nie wiemy co ujrzymy w pierwszej części aktualizacji, ale wiadomo że nie zostały skończone jeszcze NPC w wioskach i zapewne między innymi ich nie tam nie będzie.

Notch wspominał o wielu innych rzeczach jakie chciałby dodać do Adventure Update, a których nie ujrzeliśmy na PAX. Zapewne druga część aktualizacji nie pojawi się zbyt prędko.