Mod API – Wieści z MineCon 2012

Panel na temat Mod API do Minecraft przyniósł sporo informacji dotyczących możliwości zapowiedzianego interfejsu programistycznego. Jeb, Dinnerbone, EvilSeph i Grum odpowiedzieli na kilkadziesiąt pytań, które niestety nie przyniosły nam odpowiedzi na datę pojawienia się API. Nie dostaniemy go wraz z wersją Minecraft, najpewniej zostanie on wydany niezależnie od aktualizacji samej gry. Dowiedzieliśmy się, że do dystrybucji modyfikacji będzie można wykorzystać klient Minecraft, który będzie umożliwiał publikowanie własnych modów. Wszystkie aktualnie dostępne modyfikacje będą musiały przystosować swój kod do API, ale po przekroczeniu tej linii, każda nowa wersja Minecraft nie powinna sprawiać problemów w przyszłości. Na pytanie, co będzie można zmodyfikować w grze używając API, Mojang odpowiedział, że wszystko, także taki produkt jak Optifine będzie mógł ingerować w wiele aspektów działania gry. Jednakże w planach jest wypuszczenie nowego klienta, który będzie lepiej przystosowany do nowych komputerów, obsługiwał nowe biblioteki i z pewnością poprawi działanie gry.

API będzie umożliwiało edytowanie wszystkich elementów, jakie są w grze, dodawanie nowych, usuwanie ich, manipulowanie fizyką, animacjami, modelami, działaniem gry, a wbudowany w klient system dystrybucji będzie filtrował złośliwe modyfikacje. Nie dowiedzieliśmy się nic na temat modów w wersji Pocket Edition i Xbox 360. Zapewniono nas ponownie, że nie zostaną dodane żadne nowe stworzenia i że w planach nie ma schodów z gładkiego kamienia.