Minecraft 1.5 – Wieści z MineCon 2012

Panel twórców Minecraft na PC skończył się kilka godzin temu i poznaliśmy plany na nadchodzące wydanie nowej wersji. Oficjalna nazwa nadciągającej aktualizacji to "Redstone Update!" i to właśnie zmian w Redstone możemy się głównie spodziewać po świętach. Podczas dyskusji padło sporo pytań na temat przyszłości gry, także może Mojang rozpatrzy część z próśb, jakie się wtedy pojawiły. Zacznijmy jednak od rzeczy, które zostały przez nich zapowiedziane we wstępie.

Postanowiono odnowić kod odpowiedzialny za działanie Redstone, także będzie on o wiele bardziej przewidywalny i logiczny. Jego sposób działania od strony programistycznej zmieni się w drastyczny sposób co powoli bardziej zoptymalizować i rozwinąć działanie czerwonego proszku. Od teraz ogromne znaczenie będzie miała siła proszku Redstone. Sygnał wysłany przez proszek już teraz słabnie z każdym przebytym blokiem, ale od wersji 1.5 będzie to miało duże znaczenie. Do gry zostaną dodane bloki, które będą oddziaływać na konkretne natężenia mocy Redstone. W planach jest dodanie kondensatora, który pozwoli lepiej manipulować napięciem mocy proszku, co będzie miało spore znacznie w przyszłych zmianach. Płytki naciskowe oraz tory z detektorem będą wysyłały różne napięcie zależnie od wagi, jaka zostanie na nie naciśnięta. Leżący przedmiot lub stojąca osoba na płytce będzie miała znaczenie podczas wysyłania sygnału po czerwonym proszku. Zapowiedziany został również detektor natężenia światła, który też będzie wysyłać napięcie Redstone zależnie od wykrytego poziomu światła.

Wraz z tymi zmianami, Mojang chce rozwinąć system wagoników. Twórcy wzięli pod uwagę istniejące modyfikacje pozwalające transportować przedmioty przez rury. Nie zamierzają dodawać nowych elementów pozwalających na transport przedmiotów, ale planują zmodyfikować wagoniki, aby mogły wykonywać taką pracę. Dodana zostanie możliwość podnoszenia leżących przedmiotów przez skrzynię oraz automatyczne wyładowywanie rzeczy ze wagonika z skrzynią. Tor z detektorem będzie wykrywał ciężar skrzyni, na podstawie rzeczy, jakie się w niej znajdują. Myślano też o możliwości łączenia wagoników i transportowania ich w taki sposób, jednakże nie zostanie to zrobione, jeśli będzie sprawiać zbyt duże problemy. Temat nie został jeszcze wyczerpany i Mojang wciąż myśli nad nowymi elementami, które rozwiną system minecartów.

Wraz z tymi zmianami chcą rozwinąć pozostałe wymiary. Dodana miałaby być nowa ruda, która występuje wyłącznie w świecie Nether i jest potrzebna do tworzenia niektórych konstrukcji z Redstone. Pojawił się też pomysł transformacji świata The End w coś innego po zabiciu smoka. Prócz tego zapowiedziano fajerwerki, możliwe, że dostaniemy pół blok z Netherowych cegieł, dodatkowy plecak do przenoszenia rzeczy na osiodłanej świni, a nawet blok Redstone. Niestety Mojang nie może zdecydować, co powinien robić blok z czerwonego proszku, ponieważ każda sugestia, jaką otrzymują jest inna, finalnie, jeśli zostałby dodany, to nie robiłby kompletnie niczego. Nie ma się co spodziewać żadnych nowych stworzeń, upewniono nas również, aby nie oczekiwać pionowych pół bloków, jeśli już, to za pomocą Mod API.

Panel o Mod API odbędzie się już jutro, jako jeden z pierwszych. Dowiemy się tam o zmianach, jakie zajdą w działaniu Minecraft po ukończeniu wstępnej wersji API. Tymczasem skończył się pierwszy dzień MineCon, ciekawe, jakie informacje przyniosą jutrzejsze prezentacje. Ceremonię otwarcia możecie obejrzeć pod tym odnośnikiem.