Konfiguracja własnego serwera

Niezależnie czy chcemy założyć serwer standardowy, czy też przez bukkit, musimy wiedzieć jak skonfigurować plik server.properties znajdujący się w naszym folderze z serwerem. Pozwolę sobie krótko przedstawić, czego możemy się spodziewać w tym pliku i jak skonfigurować go na swoje potrzeby. A więc do dzieła!

Plik server.properties możemy otworzyć za pomocą zwykłego notatnika, jednak jeżeli w przyszłości będziemy chcieli prowadzić profesjonalny serwer, już teraz polecam pobrać Notepad++. Niezależnie którym notatnikiem otworzyliśmy plik, zobaczymy listę różnych ustawień (dwie pierwsze wersy możemy zignorować):

allow-nether (true/false) – włącza lub wyłącza Nether

level-name – Nazwa naszego świata

allow-flight (true/false) włącza lub wyłącza latania w trybie survival (np. za pomocą pluginu)

enable-query (true/false) włącza lub wyłącza tworzenie kolejek, w wypadku pełnego serwera

server-port – zmienia port serwera, na którym jest hostowany

enable-rcon(true/false) włącza lub wyłącza obsługę serwera na innej maszynie niż tej, na której jest hostowany

level-seed – dodaje seed do serwera (Jeżeli wpiszemy tam dowolny ciąg znaków, inni gracze, wpisując ten sam ciąg, będą mogli zagrać na identycznie wygenerowanym świecie)

server-ip – IP serwera, na którym jest hostowany

white-list(true/false) włącza lub wyłącza tworzenie możliwej do edycji listy, która zezwala tylko wybranym graczom na dostęp do serwera

spawn-animals(true/false) włącza lub wyłącza spawnowanie pasywnych mobów

online-mode(true/false) włącza lub wyłącza tryb online. W tym miejscu powstaje wiele kontrowersji, bo w przypadku opcji „false” na serwer mogą wejść gracze nieposiadający oryginalnej wersji Minecraft.

pvp(true/false) włącza lub wyłącza tryb pvp

difficulty – dla 0 – peaceful dla 1, 2 lub 3 – survival easy, normal lub hard.

gamemode0 – dla survival, 1 – dla creative

max-players – maksymalna liczba graczy na serwerze

spawn-monsters (true/false) włącza lub wyłącza spawnowanie agresywnych mobów

view-distance(3-15) zakres widzenia gracza na serwerze

motd – Message of the day, wiadomość dnia. Treść wyświetlana pod nazwą serwera i nad adresem IP

Tutaj możecie pobrać plik z moimi preferowanymi ustawieniami jako przykład, jednak wszystko zależy od Was!

Jeżeli wiemy, czego chcemy, nie będziemy mieli problemów z konfiguracją serwera. W następnym artykule z serii poświęcimy chwile, jak postawić serwer, żeby pozostali gracze również mogli dołączyć. Jeżeli już nie możecie się doczekać, kiedy pierwszy gracz wejdzie na Wasz serwer, możecie już skonfigurować plik server.properties, zostawiając „server_ip” jak na razie bez żadnej wartości. Czekajcie cierpliwie na kolejny poradnik!