Skocz do zawartości


Zdjęcie

TerraFirmaProgressivePack

TerraFirmaCraft railcraft steampower RF ic2 chemistry foundry

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 16:58

Poniżej prezentuję zintegrowaną paczkę modów skonfigurowaną i oskryptowaną przeze mnie,

opartą na modzie TerraFirmaCraft-0.79.29.922, uzupełniającą ten mod i umożliwiającą dalszy rozwój poza średniowiecze: TerraFirmaProgressivePack v.1.*, zwaną w dalej skrócie TFPP.

 

Modpack kompatybilny z Forge 1.7.10, zalecana wersja v10.13.4.1558

 

TFPP.jpg.5a3491764a16fd6cb22812be7334107

 

Tworząc paczkę przyjąłem podejście minimalistyczne - użyć tylko modów potrzebnych, bez zbędnych wodotrysków, dzieki temu paczka jest zwarta, nie obciąża komputera ani gracza mnóstwem itemów, a jednocześnie receptury są pozmieniane tak, aby zapewnić linearną i zrównoważoną rozgrywkę.

W przypadku problemów z wydajnością komputera, zalecam zapoznanie się ze stroną o optymalizacji:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

 

Trzonem paczki TFPP jest TerraFirmaCraft oraz dodatkowe mody ją uzupełniające,

mody transportowe (Cuchaz ships, Railcraft)

oraz bardziej zaawansowane mody techniczne, takie jak Steam Power by Esteemed Innovation, Immersive Engineering - ale korzystające z zasobów opartych na TFC.

 

Wszystkie mody są głęboko zintegrowane poprzez zmienione receptury przy użyciu modu Minetweaker, dlatego niezbędną częścią paczki jest NEI (i jego rozszerzenia) w trybie recipe mode.

 

Ponadto istnieje możliwość tworzenia mikstur za pomocą materiałów i mechanizmów TFC. Od wersji 0.79.29 negatywne efekty mikstur są przeskalowane do poziomów HP w TFC.

 

Można też tworzyć materiały i bloki minecrafta, niedostępne w standardowym TFC, np. TNT z kwasu azotowego, oleju i piasku okrzemkowego, mur ceglany z cegieł i zaprawy, cobblestone z zaprawy i kamieni, mossy cobblestone przez moczenie cobblestone w beczce z wodą, glowstone dust z rudy uranu itp.

Kolorowa wełnę można uzyskać poprzez moczenie wełny z beczce z barwnikiem.

 

Ponadto odpowiednio skonfigurowane mody takie jak Just Another Spawner oraz MobProperties uzupełniają pewne braki w TFC - im głębiej, tym groźniejsze potwory: mocniejsze szklelety, szybsze zombie, jadowite pająki, a przy lawie w pobliżu skały macierzystej jest szansa spotkać Płomyki. Ponadto zombie i szkielety paląc się, mogą zostawiać po sobie ogień lub stertę ziemi, żwiru, kamieni bądź gliny (to ostatnie może być traktowane jako alternatywne źródło gliny, gdy jej brak w okolicy). Jaskiniowe szkielety mają też rzadki drop w postaci czaszki, która zmielona i wyprażona jest alternatywnym źródłem topnika (tlenku wapnia). Na powierzchni gruntu nocą zazwyczaj można spotkać neutralne stworzenia takie jak zombie pigmany lub endermany, wysoko w górach pająki. Raz na tydzień, zależnie od fazy księżyca, zdarzają się ataki grup zombie i szkieletów.

 

Po stronie serwera przydatny są też mod TooMuchTime wydłużający dzień w lecie i noc w zimie, oraz mod SimpleAchievements z książką - przewodnikiem, w którym można sobie zaznaczać poszczególne osiągnięcia.

 

Po stronie klienta natomiast jest mod do mapy, odpowiednio skonfigurowany mod z ruchomym oświetleniem oraz wskaźnik życia - przydatne zwłaszcza dla początkujących.

 

Lista modów TFPP (wytłuszczonym drukiem mody z zintegrowanymi recepturami):

 

Uwagi:

  1. Większość metali i stopów (z wyjątkiem czerwonej i niebieskiej stali) można topić w piecu indukcyjnym oraz wytwarzać w mieszalniku stopów  modu Foundry, oraz przy użyciu siły (redstone flux) wtłaczać w formy w celu produkcji różnych komponentów.
  2. Zwykłe przeźroczyste szkło może być robione w zwykłym piecu minecrafta oraz w piecu indukcyjnym. W ognisku można zrobić tylko szkło zabarwione na szaro lub brązowo, zależnie od rodzaju piasku. Szkło kolorowe można otrzymywać przez mieszanie barwników z roztopionym szkłem. W piecu indukcyjnym można tez robić bardzo przejrzyste szkło kwarcowe. Panele szklane potrzebuja płyty cynowej (technologia float).
  3. Ze względu na kompatybilność, są dwa rodzaje butelek, można je zamieniać jedną w drugą.

  4. Piec minecrafta służy do przepalania gliny na cegły, piasku na szkło oraz wapienia na flux. Do wytopu rud, pirolizy węgla i smażenia potraw służą inne piece. Do zbudowania pieca minecrafta potrzebna jest zaprawa i grill żelazny.

  5. Żelazne hoppery robione na kowadle służą tylko do wyciskania oliwy lub soku. Sortujący hopper jest robiony ze stali i skrzynki, do której zrobienia potrzebna jest czarna stal.

  6. Większość procedur wymagających kowadła (odkuwki, blachy, druty, rurki, narzędzia ze zwykłej stali) może być zautomatyzowana za pomocą Metal Press albo Foundry Metal Caster pod warunkiem że je czym zasilać.

  7. Zgniatarka (Crusher) może być wykorzystana do recyklingu narzędzi stalowych oraz mielenia rud TFC na proszki.

  8. Zagniatarka (Squeezer) może być wykorzystana do kompresji rud TFC do konglomeratu wytapianego w piecu łukowym.

  9. Aluminium jest robione przez elektrolizę tlenku aluminium w piecu łukowym przy obecności kryolitu, otrzymane bryłki można stopić w piecu indukcyjnym. Tlenek aluminium otrzymywany jest przez ługowanie boksytu.

  10. Biodiesel może być rafinowany z olejów i alkoholu etylowego, a ten z alkoholi TFC.

  11. Transport energii może być wykonany w postaci RF (przewody).

  12. Aby uniknąć problemów z kompatybilnością, statki z modu Cuchaz mogą być budowane tylko ze ściśle określonych bloków: standardowe bloki minecrafta, pnie drzew TFC, impregnowane deski/płotki TFC, szkło railcrafta, drzwi/klapy TFC. Nie można stosować desek TFC, rzeźbionych obiektów TFC, drutów IE, skrzynek i innych pojemników TFC (tylko skrzynki minecrafta). Sprawdziłem, nie działa, zablokowane, szczegóły w shipBlockProperties.cfg

  13. Od wersji 0.7 dostępny jest metalowy stół montażowy (iron workbench), który umożliwia stosowanie złożonych procedur, jednocześnie ułatwiając ich stosowane dzięki bezpostaciowej formie i wyborze docelowego produktu z 18 pól wyjściowych. Stół ten można ulepszać kładąc nań narzędzia i dostawiając tokarkę, spawarkę itp.

  14. Od wersji 0.7, możliwa jest łatwa produkcja stali jeśli osiągnie się poziom rozwoju dający dostęp do energii. Zaawansowany piec hutniczy (IE blast furnace) produkuje surówkę, którą uzdatnia się w piecu Bessemera (blast furnace IC2) a następnie wlewa do form (Foundry Metal Caster). Ten i kilka innych waznych łańcuchów technologicznych jest opisany w WIKI

    By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

GUI metalowego stołu montażowego:

ironworkbench_gui.png

 

Metalowy stół montażowy z tokarką jako upgrade:

ironworkbench_lathe.png

 

Linia do produkcji stali:

steelprecessingsetup.jpg

 

 

Jeśli to przeczytaliście, to link download TFPP znajduje się na stronie forum TFC:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Reszta receptur w menu NEI oraz w podręczniku Simple Achievements.

 

WIKI (po angielsku) znajduje się tu:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Użytkownik ciekma edytował ten post 20 wrzesień 2017 - 14:01

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2580 postów
  • benio1394

Napisano 07 czerwiec 2016 - 17:57

Wygląda to bardzo fajnie, ale moim zdaniem warto dodać jeszcze te mody: streams, smart moving, zombie awareness, cart livery, decocraft, mr crayfish furniture mod, zombie awareness i cart mod.


  • XxLeoPLxX lubi to

#3 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 20:25

Założeniem paczki była kompaktowość i minimalizm (a i tak już dużo modów weszło), tak więc mody dekoracyjne nie wejdą, zresztą nie ma takiej potrzeby bo w TFC można rzeźbić w blokach. Nad streams się zastanawiam, ale muszę to potestować, zombie awareness albo custom npc też by się przydały, a cart mod chciałem dołożyć, ale niestety gryzie się z TFC (crash). Smart moving to taki trochę cheat.

 

Ale zapomniałem napisać, ze w mojej paczce są skrypty do mikstur, dzięki temu mikstury podstawowego poziomu można robić z materiałów TFC (grzyby, ocet, alkohole, jagody itp), bez użycia statywu (nie da się tweakować receptur statywu).

Z tych mikstur można robić ulepszone/przedłużone mikstury, mając statyw.


Użytkownik ciekma edytował ten post 07 czerwiec 2016 - 20:43

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#4 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2580 postów
  • benio1394

Napisano 07 czerwiec 2016 - 21:51

A czy paczka jest też na technic launcher?



#5 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 22:05

Nie, nie bardzo umiem robić te launchery i nie wiem czy one obsługują pliki config.


aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#6 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2580 postów
  • benio1394

Napisano 07 czerwiec 2016 - 22:12

Technic launcher obsługuje configi, ale też nie wiem jak wrzucić tam paczkę ;_;



#7 FELUSH

FELUSH

    Koneser spaghetti

  • Użytkownik+
  • 20 postów
  • benglie

Napisano 08 czerwiec 2016 - 11:04

Piękna modyfikacja, mam ochotę pobrać.


Użytkownik Libter edytował ten post 16 czerwiec 2016 - 11:05


#8 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 27 czerwiec 2016 - 12:08

Jest już dostępna wersja 0.4, obecnie hostowana w serwisie github, aktualne linki w pierwszym wątku.

Zmienione zostały reguły spawnu potworów.

Im głębiej pod powierzchnią, tym groźniejsze potwory, natomiast na powierzchni potwory to zazwyczaj (nie licząc sporadycznych creeperów) neutralne zombie pigmany i endermany, nie zrobią krzywdy, jeśli nie będzie się ich prowokować (ale zrobią sporą krzywdę sprowokowane).

Dzięki temu można spokojnie wykorzystać wiele nocy na pracę (z drugiej strony łóżko do przewijania nocy bardzo trudno jest zrobić, potrzeba zarówno wełny jak i jedwabiu).

Od czasu do czasu, zależnie od fazy księżyca, zdarzają się rajdy hord zombiaków i szkieletów, lub w mniejszej ilości zombie warriorów (wposażonych w zbroję i broń), ale potem znowu nastają spokojne noce.

 

Dodałem też oceloty, które powinny się pojawiać na bagnach i mogą być oswajane itemem 'cat food' czyli rybami pieczonymi w standardowym piecu minecrafta (surowe ryby TFC nie działają).

 

Zmienione jest też tworzenie topników (flux) - zamiast rozbijać wapienne kamienie młotkiem (nie dotyczy boraksu), należy je wyprażyć, co zgadza się z rzeczywistością (przemiana węglanu wapnia w tlenek wapnia czyli tzw. wapno palone).

Można robić to w ognisku, w palenisku forge, a najbardziej efektywnie w standardowym piecu minecrafta.


aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#9 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 03 sierpień 2016 - 12:21

Jest dostępna nowa wersja paczki, a w niej duże zmiany, głównie za sprawą modu Foundry i custom items.

 

Mod Foundry umożliwił pozbycie się problemów z brakiem receptur NEI tygla Flaxbeard Steampower, oraz odciążenie prasy od produkcji wszystkiego - teraz część rzeczy jest produkowana na walcarce, część w prasie, część w odlewni, oczywiście z alternatywą ich ręcznego odkuwania na kowadle.

Niektóre komponenty do rpodukcji zaawansowanych broni można powielać w odlewni, ale pierwowzór mozna zdobyć tylko pokonując nowy rodzaj potworów - gun Skeletons, pojawiające się po zabiciu Endermana.

 

Mod customitems pozwolił na uzupełnienie brakujących przedmiotów i cieczy (np. roztopionych metali TFC dla odlewni) oraz na ulepszenie procedur, aby były bardziej realistyczne, np. produkcja cegieł, papieru, aluminium, chromu. JEst też wiele nowych bloków - zarówno znane z wersji 1.8 (np. pryzmaryn który można spotkać pod wapiennym dnem morskim) jak również półpłytki (slabs) z kolorowego szkła, idealne do robienia witraży. Jest też trochę chemii - produkcja ługów, sody itp.


Użytkownik ciekma edytował ten post 06 luty 2017 - 15:10

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#10 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 06 luty 2017 - 15:56

Dostępna jest wersja 0.7, a w niej duże zmiany.

Przede wszystkim udało mi się uniknąć problemu wielu modpacków technicznych, szczególnie tych opartych na TFC, gdzie zaawansowane rzeczy robi się na polu 3x3 z prymitywnych sztabek. Co prawda istnieją mody, które zwiekszają pole receptury, ale ciężko takie receptury spamiętać, inne metody do zagnieżdżone receptury (np. w IC2), ale to też męczące na dłuższą metę.

Mod IHL (add-on do IC2) dostarcza iron workbench, który pozwala na stosowanie złożonych receptur, ale bez konieczności ich dokładnego pamiętania, ponieważ są to receptury bezkształtne i co ważniejsze, dzięki 18 polom wyjścia, redundantne (można na stół dołożyć niepotrzebne w danej recepturze materiały i nie będzie to przeszkadzać), nadmiar materiałów pozostaje na stole.

Ponadto ulepszone są procedury chemiczne, pozwalają one na ekstrakcję różnych potrzebnych na późniejszym etapie rozwoju technologii substancji.

 

Stworzyłem też WIKI (link w pierwszym artykule), gdzie pokrótce opisane są ważne rzeczy.

Link do diagramu rozwoju technologii (bardzo uproszczony i bez TFC, która jest opisana tu:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

) jest tu:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Warto też wspomnieć o generacji nowych rud/minerałów/kamieni: apatyt, boksyt, biszofit, chromit, datolit, wolframit (gyubnera), szpat (feldspar), antymonit (stibnite), trona, perydotyty, pegmatyty, piroluzyt, salmiak, spodumen, fluoryt, ksenotym, monazyt, ropa naftowa itp., szczegóły tu:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Użytkownik ciekma edytował ten post 06 luty 2017 - 15:57

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#11 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 15 lipiec 2017 - 18:30

Jest już wersja 1.11.

Ponieważ w wielkich bólach nauczyłem się programować w javie, stworzyłem dwa mody, które zoptymalizowały i ulepszyły tę paczkę.

Pierwszy to

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

który dodaje procę, alternatywne wytrawianie skór w potażu oraz metodę produkcji papieru z trzciny wzorowane na starożytnych metodach wytwarzania papirusu.

Drugi to TFPPHelper Mod - pomocniczy mod specjalnie pod tego modpacka, daje lepsze wsparcie cieczy i wiaderek niż customitems mod (np. drewniane wiaderko do creozotu i ropy), ulepszone są przenośne kadzie (transfer ladle) dla stali i czarnej stali, a także zoptymalizowana jest generacja rzadkich minerałów (wolframit, stibnit, fluoryt, salmiak mogą być znalezione w kominach hydrotermalnych pod dnem głębokiego oceanu). Niepotrzebny jest też mod BockProperties, ponieważ bloki modyfikują w javie i wszystko szybciej działa.

 

Z innych zmian: dodany Carpenters Blocks, Antique Atlas oraz poprawione różne skrypty.


Użytkownik ciekma edytował ten post 15 lipiec 2017 - 18:37

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#12 Egzequtor

Egzequtor

    Imperator DarkRiders (17.01.17 - 20.07.17)

  • Użytkownik+
  • 2057 postów
  • Egzequtor#8065
  • Egzequtor

Napisano 15 lipiec 2017 - 20:55

Powodzenia w dalszym projekcie, paczka wygląda obiecująco.


,,The war is getting over. The sun rises and shines the old glory of our game. Of our begging tears, dripping, forming the rivers, oceans of needs. Now, we stay here and looks in front of our old glory, who was us before and after."

 

Mq0OOBS.jpg


#13 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 20 wrzesień 2017 - 14:10

Jest dostępna wersja 1.24 z różnymi poprawkami.

Obecnie pracuję nad integracją mojego modpacka z Enviromine mod, ktry miałby uruchomione następujące moduły:

  • fizyka (dla tych bloków, które nie mają fizyki w TFC), im bardziej zaawansowany technicznie/trudniejszy w zrobieniu blok, tym odporniejszy (z droższych bloków można budować dłuższe mosty bez podpór itp).
  • jakość powietrza - zamknięte pomieszczenia w których są pochodnie/ogień/piece/lawa itp trzeba wentylować lub użyć maski
  • psychika - siada przy dłuższym kontakcie z potworami lub przy długotrwałym braku snu, można podreperować pijąc alkohole lub lemoniadę

Temperatury nie włączam, bo jest niekompatybilna z TFC.


aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#14 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 09 kwiecień 2018 - 19:51

Dostępna jest wersja 1.52. Z ważnych zmian: w pełni zintegrowany z TFC mod Traincraft.


  • benio1394 lubi to

aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: TerraFirmaCraft, railcraft, steampower, RF, ic2, chemistry, foundry

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych