@up
ok ale jak inne metale
Napisano 09 January 2016 - 15:06
@up
ok ale jak inne metale
Napisano 09 January 2016 - 15:14
WoW
Dosłownie, za******a modyfikacja.
Zaraz pobieram i obczajam co i jak.
#YOLO
Napisano 09 January 2016 - 15:38
@up
pisz normalnie
Napisano 10 January 2016 - 10:20
Poradnik się przyda. Grałem raz na tym modzie, ale go nie ogarniałem.
Napisano 10 January 2016 - 21:34
@up
ok ale jak inne metale
Nie wiem co Ci poradzić. Szukaj dalej.
Pamiętam, że kiedyś w poszukiwaniu bizmutu musiałem płynąć na inny kontynent, więc nie jest to nic dziwnego, kiedy nie możesz znaleźć danego minerału. Na szczęście jak już znajdziesz dany kamień to jest duża szansa, że pod nim znajduje się ruda - a rudy w TerraFirmaCrafcie są dość duże.
Napisano 10 January 2016 - 22:59
Napisano 16 March 2016 - 18:08
Bardzo interesujący mod, takiego od dawna szukałem.
Czy ktoś używał tego na serwerze multiplayer? Chodzi o to, czy Forge 1.7.10 udźwignie TFC bez lagów (specyfikacjie optymalizacji TFC już przeczytałem).
Co do integracji z innymi modami, to trzeba by po pierwsze zablokować generację alternatywnych rud (przykładowo cynę w IC2),
a po drugie uzyć Minetweaker i zredefiniować niektóre procedury craftingu. Przykładowo płyty metalowe z IC2 można by robić nie ze sztabek, ale z blach tworzonych przez TFC, obcęgi IC2 z błękitnej stali TFC, itp - aby nie dało się w epoce kamienia łupanego robić od razu kabli i reaktorów atomowych.
Napisano 17 March 2016 - 20:12
Bardzo interesujący mod, takiego od dawna szukałem.
Czy ktoś używał tego na serwerze multiplayer? Chodzi o to, czy Forge 1.7.10 udźwignie TFC bez lagów (specyfikacjie optymalizacji TFC już przeczytałem).
Sam nigdy nie instalowałem TFC na serwie, ale grałem dość długo na zagranicznym serwerze z tym modem i nie było lagów ani żadnych większych problemów - w gruncie rzeczy dalej nie ma, serwer stoi do dziś.
Napisano 18 March 2016 - 15:48
Grałem na single i niestety, nawet po zoptymalizowaniu wywoływania Jawy regularnie co kilka sekund krótki irytujący lag.
EDIT: udało mi się zoptymalizować. Okazało się, że alokacja dużej ilości pamięci wcale nie polepsza a nawet pogarsza płynność,
obecnie mam takie parametry wywołania:
-Xms1G -Xmx1G -XX:NewSize=256M -XX:MaxNewSize=512M -XX:SurvivorRatio=2 -XX:+DisableExplicitGC -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+AggressiveOpts
i wszystko działa bardzo pięknie mimo zintegrowanej karty i stosunkowo małego (4GB) RAMu.
PS. czekam na dalszy rozwój poradnika, w szczególności odnośnie kowalstwa, bo zupełnie tego nie rozumiem.
Użytkownik Dolnick edytował ten post 30 March 2016 - 19:08
Napisano 13 April 2016 - 20:48
PS. czekam na dalszy rozwój poradnika, w szczególności odnośnie kowalstwa, bo zupełnie tego nie rozumiem.
Cieszę się, że ktoś to w ogóle czyta.
Co do kowalstwa - sam nie rozumiem do końca tego systemu, ale jeszcze nie pora na poradnik na ten temat (do tego czasu zdążę się douczyć ). Na początku tworzy się narzędzia topiąc metale w odpowiednich proporcjach (np. na brąz lub bizmutowy brąz) w naczyniach, a potem wlewa się je do ceramicznej formy. Właśnie tego będzie dotyczyć następna część poradnika.
Napisano 14 April 2016 - 20:39
Mam problem.Próbowałm na shinigima launcher i crystal launcher.Wrzucam forge'a i moda i gdy minecraft się włącza nie mam modów
Napisano 14 April 2016 - 20:44
Modyfikacja jest cudowna a zarazem ciężka, lecz nie pasuje do Minecrafta, który ma już konkretny rodzaj gry (mieszanka wszystkiego co casualtowe i wychodzi od mętnej głowy Notcha, niestety już dzisiaj tak nie jest, bo dzisiaj Micro$oft nakazuje Nibymojangowi co ma robić, realni pracownicy odeszli w raz z twórcą, bo pieniądze nie pasja zarządza Minecraftem), ale jak wiemy, mody mają zmieniać grę w dużym stopniu, a tutaj się dosyć dobrze postarała, a można powiedzieć, że jest to idealny mod na server w stylu... prehistorii.
,,The war is getting over. The sun rises and shines the old glory of our game. Of our begging tears, dripping, forming the rivers, oceans of needs. Now, we stay here and looks in front of our old glory, who was us before and after."
Napisano 15 April 2016 - 19:45
Będzie następna część poradnika ???
Napisano 16 April 2016 - 19:52
Będzie następna część poradnika ???
Będzie, tyle, że niezbyt szybko. Ale specjalnie dla Ciebie krótki opis (w przyszłym poradniku będzie bardziej szczegółowo):
1. Zrób i przepal formę dla narzędzia - receptury masz tutaj:
Na początek proponuję zrobić piłę (Saw), jest bardzo przydatna bo można nią przerabiać drzewo na deski (co w rezultacie daje takie profity jak crafting table czy skrzynki).
2. Do pustego, przepalonego dzbana (Vessel) włóż minerały w odpowiednich proporcjach - jak nie chce Ci się liczyć, włóż po prostu 10 sztuk copperu/malachitu/tetrahedritu, a otrzymasz 100 unitów miedzi.
Ewentualne mieszanki dobre na start:
brąz - 9 copperu, jeden cassiterite.
bizmutowy brąz - 2 kawałki bizmutu, dwa sphalerite, 6 copperu.
Oczywiście wszystkie metale powinny być odpowiedniej wielkości - na początek najlepiej najmniejsze, po 10 unitów sztuka.
3. Dzban z minerałami włóż do dołu i przepal.
4. Po wypaleniu wyjmij dzban, naciśnij prawym przyciskiem myszy i włóż do pustego pola wcześniej przygotowaną formę do narzędzia.
5. Po tym, jak ciekły metal przeleje się do formy, włóż ją do craftingu by "odłupać" zbędą glinę i uzyskać "głowę" narzędzia.
6. Połącz otrzymaną "głowę" z patykiem.
Gotowe. Jakby coś było niezrozumiałe, pisz śmiało.
Napisano 18 April 2016 - 14:41
Gwoli uzupełnienia, jak gracie z TFC, to polecam też dodatkowy 'Udary mod':
który dodaje kilka przydatnych rzeczy, między innymi kalkulator do obliczania składu stopu, maty do suszenia owoców na słońcu (wtedy wolniej sie psują), patelnia do odparowania wody morskiej/geotermalnej w celu otrzymania chlorku sodu lub potasu, jutowa torba do przenoszenia małej zwierzyny, elektrolizernia do odzyskiwania małych ilości niklu i srebra z galeny i limonitu.
Napisano 08 May 2016 - 19:05
Gdyby ktoś szukał aktualnej polskojęzycznej serii o TerraFirmaCraft, to Safemod niedawno zaczął nagrywać drugi sezon. Takie serie są bardzo przydatne w nauce mechaniki moda (dobrze jest się uczyć z czyjegoś przykładu).
Pierwszy odcinek:
Napisano 18 May 2016 - 13:08
Cieszę się, że powstał ten przewodnik (dałem wszystkie diaxy które miałem) i czekam na dalszy ciąg. Filmiki też są miłe, co prawda safemod popełnia trochę błędów, ale lepiej uczyć się na cudzych niż swoich. Mnie np. film 03 uświadomił, że zamiast schładzać sztabki po wylaniu roztopionego metalu do formy (szybko schładzać można w beczce z wodą) a potem rozgrzewać ponownie (ja do tego używam 2 ognisk, jeśli nie mam kuźni), wystarczy je wyjąć gdy zestalone ale gorące i od razu lutować lub kuć.
PS. niedługo zaprezentuję własny modpack opierający się na TFC.
Użytkownik ciekma edytował ten post 18 May 2016 - 13:11
aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack
Napisano 30 May 2016 - 14:33
Czy będzie jakiś dalszy ciąg poradnika?
Safemoda cięzko się ogląda, bo robi dużo błędów i kaleczy anglicyzmami język polski. Już wolę w oryginale słuchać.
Tu jest zwięzły poradnik na temat kucia, autorstwa współautorki TFC:
aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack
Napisano 31 May 2016 - 20:23
Dość długo zbieram się do napisania następnej części, ale na razie nie mam czasu (końcówka szkoły itd.). Nie wiem kiedy, ale kolejna część powinna się niebawem pojawić.