Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * - 3 głosy

[Amator] [1.6.2] MoreRealismMod-Beta

Minecraft Realism Mod More Zbroje Narzędzia Potwory Więcej Amator Autor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 31 October 2015 - 21:59

Witam! 
W tym temacie chciałbym Wam przedstawić drugą odsłonę mojego amatorskiego moda do MC na wersję 1.6.2 - MoreRealismMod!
 
  • Opis programu: Modyfikacja dodaje do naszego kwadratowego świata MC więcej: narzędzi, broni, zbrój, potworów, zwierząt oraz biomów! Prace nad nim rozpocząłem 20.08.15r, jednakże nad wersją BETA rozpocząłem prace 30.10.15r.      Modyfikacja jest w fazie BETA, więc trochę przedmiotów już się w niej znajduje.​

                                       

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 
​Wersja 2.0 Beta
*****Na początek dodałem naszyjniki i pierścienie. Są one wykonane z podstawowych materiałów: żelazo, złoto, lazuryt, redstone, diament, szmaragd.
6a3d029176104fb944ab823003bb5b8d.png
 
*****Następnie są... krzaki truskawek! Z każdego krzaka wypadają 2-3 truskawki.
e376ffd5ea6388654786da5883ac0c8e.png
 
*****Następne są ciasteczka i zupa dyniowa! Ciasteczka dyniowe odnawiają 2 punkty głodu, a zupa 8 punktów. Wykonuje się je tak samo jak zwykłe ciastka i zupę, jednakże zamiast kakao używamy dyni, tak samo w przypadku zupy.
3ff5898d701ebb52e20e86bd8d351f64.png
 
*****Ostatnie co dodaje modyfikacja to truskawki i algi. Truskawka odnawia 1 punkt zdrowia. Algi na razie nie da się zdobyć.
e498335e865f85442a3e2add06d3a9be.png
 
Modyfikacja nie dodaje więcej przedmiotów, ale zostało trochę w niej zmienione.
*Na razie naszyjniki są zwykłymi przedmiotami. Będzie można je założyć dopiero w późniejszych wersjach gry.
*Poprawiono teksturę Akwamarynowej Lampy oraz Zbrojonego Betonu.
*Usunięto drewniane przedmioty z modyfikacji.
*Poprawiono model dzika.
*Uran emituje lekkie światło.
*Poprawiono tekstury włóczni.
*Dodano crafting Akwamarynowej Lampy.
*Usunięto Pomarańczę.
*Zmieniono wysokość pojawiania się Jagód (jak i truskawek(generator jeszcze nie działa)).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Instrukcja instalacji:
 
1. Wpisujemy na pasku zadań: %appdata%
2. Przechodzimy do folderu Roaming
3. Wchodzimy w .minecraft
4. Otwieramy (albo jeżeli ktoś nie ma to tworzymy) folder mods
5. Wrzucamy do niego naszą paczkę moda(WinRar!!)(Przedtem upewnij się, czy masz zainstalowanego forge'a na versję 1.6.2),
6. Odpalamy MC i cieszymy się modem
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byłbym wdzięczny, gdybyście pisali mi swoje pomysły do tego, co może się pojawić w modzie, zgłaszali różne bugi, błędy itp.
     W przyszłości mod będzie na wyższe, jak i na niższe wersje gry ,więc każdy będzie mógł się nim cieszyć 
 
Śmiało można mnie dodać do znajomych na moim Facebook'u!
Facebook: Darkalienrv
 
     POMYSŁY GRACZY:
*Pomysł przyjęty
*Zastanowię się
*Pomysł odrzucony
 
     SOFIAK
     KRISTOS
     PanLisz

     KOŚCISTY

    KAKTUS12345

     ZENEK

     BENIO1394

 

    TOP LISTA
W tej liście będą znajdować się osoby, które dały najciekawsze pomysły możliwe do zrealizowania. Za każdy pomysł który wejdzie do mojej modyfikacji, będą oni dostawali za to punkty. A więc uruchomcie swoje głowy i do dzieła :D. Oczywiście nowe osoby również będą dostawać punkty, ale te osoby które było dotychczas najbardziej aktywne dostają po 5, 10 bądź 15 (w zależności od aktywności i pomysłów) punktów. Myślę, że dzięki takiej liście TOP będzie więcej pomysłów, a zarówno ja będę mógł ciągle rozwijać modyfikacje, a za to wy - będziecie mieli z tego większą satysfakcję :)
P.S Punkty się zresetowały, gdyż teraz tworzymy nową wersję :)
!TYLKO PAMIĘTAJCIE, POMYSŁY MOŻLIWE DO ZREALIZOWANIA!

Użytkownik DarkAlienRV edytował ten post 30 November 2015 - 15:20


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Sofiak

Sofiak

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 510 postów
  • Besvious

Napisano 31 October 2015 - 22:15

Moim zdaniem ta modyfikacja ma ogromny potencjał.

 

Propozycja:

Przeszkody z życia ludzi jak np. lęk wysokości, którego będzie się można pozbyć po wchodzeniu na wyższe szczyty.


Bez_nazwy.png

no matter how hard i try it never stop hurts...


#3 Gość_xgh69_*

Gość_xgh69_*
  • Gość

Napisano 01 November 2015 - 09:08

Zagrałbym, ale jest na 1.6. Proponuję, żebyś zaktualizował moda ponieważ nowe API wcale nie jest trudne a może przyciągnie to takich graczy jak ja.

Użytkownik xgh69 edytował ten post 01 November 2015 - 09:09


#4 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 01 November 2015 - 14:39

Zagrałbym, ale jest na 1.6. Proponuję, żebyś zaktualizował moda ponieważ nowe API wcale nie jest trudne a może przyciągnie to takich graczy jak ja.

Właśnie instaluje eclipse'a na nowym kompie, tam na 1.7.2, tutaj na 1.6.2. Tworzenie obydwu modyfikacji będzie lekko problematyczne, jednak myślę, że gdy wyjdzie pełna wersja modyfikacji to nie będzie ona się tak szybko rozwijać, ale za to będzie na wersję 1.7.2. I mam nadzieję, że przyciągnie ;)



#5 kristos

kristos

    Nowy

  • Użytkownik
  • 18 postów
  • kristos1234

Napisano 01 November 2015 - 18:11

Kolejna sugestia : Zdrowe odżywianie

Często się zdarza że gracze MC robią 64 chlebki albo schabowe i to non-stop jedzą.

Moja sugestia polega na dodaniu 4 pasków zapotrzebowania które sprawdzało by się w inventory :

zapotrzebowanie na :

- białko

- witaminy

- tłuszcze

- węglowodany (cukry)

Poprzez jedzenie dawałoby to nam "mięska" ale i wyżej pisane statystyki np.

schabowy - 10 2 5 3 ( w kolejności)

chleb - 0 1 0 8

jabłko - 1 (robaczek  :D ) 6 1 4

itp. itd.

Owe staty wahałyby się od 0 do 100. Posiadani ich na wysokim poziomie zwiększało by szybkość ruszania się i regeneracji zdrowia a zmniejszało by szybkość głodnienie . Posiadanie tłuszczu powyżej 20 dawało by żółtą otoczkę dookoła mięska i kiedy mięsko by znikało tłuszcz bu je zastępował . Posiadanie dużo tłuszczu wiązało by się z otyłością (wiesz o co chodzi) . Zaczynało by się  z 20 punktami każdej statystyki .


  • ST lubi to

#6 Kościsty

Kościsty

    Nowy

  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Kacpersus

Napisano 02 November 2015 - 16:54

Propozycje ode mnie:

 

Nowe skały:

-Wapień (skała osadowa)

-Marmur (skała przetworzona)

-Stalagmity, stalaktyty

 

Polerowany marmur - można go otrzymać po przepaleniu Marmuru



#7 Pan Nikt

Pan Nikt

    SAY MY NAME!

  • Użytkownik+
  • 429 postów
  • zatormuzgu

Napisano 02 November 2015 - 17:13

Popraw nazwę tematu bo zamiast Realism jest Mealism.

Moje sugestie:
1. Ulepsz uprawianie roślin, a konkretnie:
-nawożenie ziemi nowym przedmiotem - nawozem (tworzy się go po połączeniu ziemi, grzyba i liści) przyspiesza wzrost roślin
-po zebraniu plonów ziemia staje się jałowa (nowy blok) i nie można na niej sadzić roślin. Dopiero po nawożeniu staje się normalnym polem uprawnym
-usuń możliwość nawadniania ziemi za pomocą źródeł. Można to robić tylko za pomocą konewki (resztę obmyśl)
-coś jeszcze wymyślę

2. Dodaj nowe rośliny uprawne (nowe rodzaje zboża, pomidory, ogórki, kukurydza itp.)

3. Niezarośnięta trawą ziemia zamienia się podczas deszczu w błoto, działające jak ruchome piaski. Błoto można wykopać łopatą, i ''wysuszyć'' je w piecu

Potem może coś jeszcze dodam. Modyfikacja zapowiada się nieźle. Powodzenia w pisaniu! ;)
  • ST lubi to

...


#8 ST

ST

    Ocalały Kot

  • Użytkownik+
  • 870 postów

Napisano 02 November 2015 - 17:22

@up

Fajne pomysły, ale według mnie mogłoby zostać nawadnianie przez źródło wody, a co do przemiany w błoto po deszczu to dodam, że np. po 3h (minecraftowych) błoto mogłoby się z powrotem zmieniać w dirt, a później w blok z trawą.


  • kristos lubi to

#9 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 02 November 2015 - 17:52

Popraw nazwę tematu bo zamiast Realism jest Mealism.

Moje sugestie:
1. Ulepsz uprawianie roślin, a konkretnie:
-nawożenie ziemi nowym przedmiotem - nawozem (tworzy się go po połączeniu ziemi, grzyba i liści) przyspiesza wzrost roślin
-po zebraniu plonów ziemia staje się jałowa (nowy blok) i nie można na niej sadzić roślin. Dopiero po nawożeniu staje się normalnym polem uprawnym
-usuń możliwość nawadniania ziemi za pomocą źródeł. Można to robić tylko za pomocą konewki (resztę obmyśl)
-coś jeszcze wymyślę

2. Dodaj nowe rośliny uprawne (nowe rodzaje zboża, pomidory, ogórki, kukurydza itp.)

3. Niezarośnięta trawą ziemia zamienia się podczas deszczu w błoto, działające jak ruchome piaski. Błoto można wykopać łopatą, i ''wysuszyć'' je w piecu

Potem może coś jeszcze dodam. Modyfikacja zapowiada się nieźle. Powodzenia w pisaniu! ;)

Jeszcze nie za bardzo jestem ogarnięty, jak się zmienia temat?



#10 ST

ST

    Ocalały Kot

  • Użytkownik+
  • 870 postów

Napisano 02 November 2015 - 18:12

@up

Klikasz edytuj -> Użyj pełnego edytora, tam masz Tytuł tematu i popraw przy okazji pomysły Lisza, bo nie można ich schować ;)



#11 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 02 November 2015 - 20:10

Wiem, że to ciągle mówię, ale czy moglibyście podać jakieś pomysły? Mam kilka fajnych w zanadżu, jednakże one nie wystarczą na większą liczbę patchów.



#12 Kaktuscraft

Kaktuscraft

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 861 postów
  • MineCraftKaktus

Napisano 02 November 2015 - 21:15

Dodaj może sny. Gdy kładziemy się spać jest 25% na to, że coś nam się przyśni. 55% na dobry sen, a 45% na koszmar. I jak już mamy jakiś to niech będzie 5% szans na sen na jawie tzn. że to co zdarzy się we śnie będzie miało wpływ na normalny świat.


Użytkownik kaktus12345 edytował ten post 02 November 2015 - 21:16

Lubię kaktusy.

#13 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2649 postów
  • benio1394

Napisano 03 November 2015 - 16:01

Witajcie. Inicjatywa stworzenia moda na realizm jest bardzo ciekawa, ale jest pewna sprawa: wiele pomysłów które widziałem jest już niestety wykorzystana w innych modyfikacjach takich jak agricraft,enviro mod , balkons weapons mod czy still hungry mod. Dodatkowo uważam, że nie warto dodawać cyny, miedzi, czy aluminium, gdyż robi to już wielemodyfikacji (stal byłaby też przeszkodą dla tych którzy grają na modach technicznych). Dlatego, proponuję zamiast nich dodać takie rudy: magnez, glin, ołów, siarka. Na zastosowania narazie nie mam pomysłu. W kwestii betonu proponuję, by był on do stworzenia w specjalnej maszynie: betoniarce, posiadającej zbiornik na wodę, pewną ilość żwiru, piasku i gliny. Zasilana mogła by być na korbkę. Myślę, że nie warto dodawać truskawek (co najmniej cztery mody je dodają) ale coś bardziej orginalnego, co daje możliwości tworzenia przepisów: żurawinę lub borówki, które można znaleźć i jeśli się da to uprawiać tylko na bagnach. Myślę, że warto dodać też gruszki, a algi móc wyłowić wędką. Na razie to tyle, ale pomysłów będzie więcej. Pozdrawiam (nie chcę hejtować wielu pomysłów, no ale cóż, są niestety uklepane)

#14 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2649 postów
  • benio1394

Napisano 03 November 2015 - 16:21

A, w kwestii nawozu polecam pigmanure mod. Pomysł na jałowość ziemi jest ciekawy i warty rozwinięcia, owoce i warzywa takie jak ogórek pomidor itd już są, ale nowe rodzaje zboża to nowe rodzaje chleba, proponuję zmianę systemu tworzenia chleba: zamiast łanów: mąka, pozyskiwana przez zmielenie ich w specjalnej maszynie- myłnie, zasilanej np węglem. Myślę, że pomysł na składniki odżywcze jest fajny, ale powinien być tak zrobiony, że wszystko co ma w id itemu np mięso dodaje odpowiednie składniki, żeby mogło to działać na inne mody. Myślę, że warto dodać też możliwość gnicia jedzenia na tej samej zasadzie co wcześniej. Chroniłaby przed tym lodówka. Z ambitniejszych pomysłów mam też: przedłużenie czasu rośnięcia małego zwierzaczka z 10 czy 15 minut na około 3 godziny (zwierzęta dają natomiast po śmierci 3 sztuki więcej mięsa niż normalnie, 1-2 skóry więcej oraz wnętrzności takie jak płuco, wątroba jelito itd, z tym że niektóre z nich byłyby niejadalne i na raz nie wypadłyby wszystkie organy) proponuję też przedłużyć dzień i noc o 5 minut oraz wschód i zachód słońca o 1-2 minuty.
A uran uważam za niepotrzebny. Myślę, że większy potencjał ma chodowanie kauczuku (proponuję żeby tworzył się tylko w dżungli), biżuteria myślę że nie ma specjalnego sensu bo np jak zakładam pierścionek to nie biegam szybciej... myślę, że na to wszystko starczy jedna zakładka na creativie. A pomysł ze składnikami odżywczymi jest dobrze rozwiązany w terrafirmie, ale ona nie jest prawie z niczym niekompatybilna.

#15 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2649 postów
  • benio1394

Napisano 03 November 2015 - 16:55

Propozycje ode mnie:

Nowe skały:
-Wapień (skała osadowa)
-Marmur (skała przetworzona)
-Stalagmity, stalaktyty

Polerowany marmur - można go otrzymać po przepaleniu Marmuru



Niestety chisel 2 dodaje marmur, a stalagmity i stalaktyty też są dodawane przez better caves, niestety, ale wapień- orginalne

#16 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 03 November 2015 - 17:33

Witajcie. Inicjatywa stworzenia moda na realizm jest bardzo ciekawa, ale jest pewna sprawa: wiele pomysłów które widziałem jest już niestety wykorzystana w innych modyfikacjach takich jak agricraft,enviro mod , balkons weapons mod czy still hungry mod. Dodatkowo uważam, że nie warto dodawać cyny, miedzi, czy aluminium, gdyż robi to już wielemodyfikacji (stal byłaby też przeszkodą dla tych którzy grają na modach technicznych). Dlatego, proponuję zamiast nich dodać takie rudy: magnez, glin, ołów, siarka. Na zastosowania narazie nie mam pomysłu. W kwestii betonu proponuję, by był on do stworzenia w specjalnej maszynie: betoniarce, posiadającej zbiornik na wodę, pewną ilość żwiru, piasku i gliny. Zasilana mogła by być na korbkę. Myślę, że nie warto dodawać truskawek (co najmniej cztery mody je dodają) ale coś bardziej orginalnego, co daje możliwości tworzenia przepisów: żurawinę lub borówki, które można znaleźć i jeśli się da to uprawiać tylko na bagnach. Myślę, że warto dodać też gruszki, a algi móc wyłowić wędką. Na razie to tyle, ale pomysłów będzie więcej. Pozdrawiam (nie chcę hejtować wielu pomysłów, no ale cóż, są niestety uklepane)

Wyłowienie alg wędką to bardzo ciekawy pomysł, miałem zrobić coś jak rafa koralowa, gdzie by one sb żyły (wiem(Coral Reef Mod)), jednakże to bardzo ciekawy i oryginalny pomysł. Masz rację, wiele modyfikacji go dodaje, jednakże może ktoś ich nie lubi (nie gra na nich). Oczywiście, wezmę twoje sgestie też pod uwagę, jednakże miedzi nie usunę - mam na nią oryginalny pomysł.


I czy mógłbyś napisać same twoje pomysły, bo przegrzebać się przez to wszystko będzie trudno :D



#17 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2649 postów
  • benio1394

Napisano 03 November 2015 - 17:37

Ok, ale na prawdę zmień rudy na niedodawane przez inne mody, bo jak człowiek robi paczkę modów to się zaczyna robić problem. Moje pomysły uszereguję i napiszę od myślników

#18 Zenek

Zenek

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 797 postów

Napisano 03 November 2015 - 18:01

Ostatnio przeglądałem internet i natrafiłem na pewien artykuł w którym była przedstawiona "Teoria Minecraftowej  rzeczywistości". Dokładniej pisząc, jest to spis "suchych faktów" w Minecraftcie np.: chleb nie wymaga pieczenia w piecu, a wyrabia go się w craftingu. I wpadłem na taki pomysł. Skoro tworzysz moda, który ma dodawać więcej realizmu do gry, to pozmieniaj tą rzeczywistość. W przypadku chleba, zamiast otrzymywania w stole rzemieślniczym od razu chleba, dostajemy ciasto, a następnie trzeba je przepalić w piecu. Kolejna rzecz to fakt, iż pochodnie palą się w nieskończoność. Fajną sprawą było by aby te pochodnie po kilku dniach spędzonych w grze, gasły i aby ponownie świeciły musimy je podpalić zapalniczką. Wprowadzało by to pewne utrudnienia w rozgrywce ale znacząco podnosiły realizm. :)


Użytkownik Zenek edytował ten post 03 November 2015 - 18:04

~~~~~~fiub ździu


#19 Pan Nikt

Pan Nikt

    SAY MY NAME!

  • Użytkownik+
  • 429 postów
  • zatormuzgu

Napisano 03 November 2015 - 18:04

Kolejna dawka moich pomysłów:

Korzystając z jego propozycji na nowe minerały wpadkem na pomysł:
1. Siarka - w połączeniu z butelką wody daje butelkę kwasu siarkowego. Ten można wykorzystać do przetapiania bez użycia pieca.
2. Złoto można wydobywać za pomocą sita. Klikając na dirta, piasek lub glinę pod wodą jest szansa około 10% że dostaniemy samorodek złot

...


#20 benio1394

benio1394

    Legenda

  • Użytkownik
  • 2649 postów
  • benio1394

Napisano 03 November 2015 - 18:25

-nowe rudy zamiast standardowej miedzi, cyny itd
-beton tworzony w betoniarce: znajdowałby się w niej slot na wiaderko z wodą, wskaźnik poziomu wody, sloty na piasek, żwir, glina, włącznik (w maszynie), betoniarka zasilana dorabianą korbką
-zamiast truskawek i jagód- coś orginalnego żurawina i borówki, agrest, do znalezienia tylko na bagnach, można użyć w wielu nowych recepturach, np dżem
-może cukinia?
-proponuję dodanie nowych rodzajów zboża np owies, żyto, len?, itd. z tym, że dodatkowo w specjalnej maszynie, zboże będzie przerabiane na mąkę i dopiero ona będzie stosowana w craftingach (w tym nowe rodzaje chleba), dodatkowo do zrobienia chleba potrzeba też wody lub mleka (co wybierzesz)
-może niech jedzenie gnije, proces ten spowalniałaby lodowa skrzynia, z tym że z zaznaczeniem, że np tag mięso w id przedmiotu oznacza pewną wytrzymałość, co pozwoli by jedzenie z każdej innej modyfikacji również gniło, można też dać maszynę puszkująca i puszki z glinu, dodatkowo trzeba dodać przedmiot- zgniła papka powstająca z owoców i warzyw, oraz spleśniały chleb i zgniła papka z ciasta
-proponuję przedłużyć dzień i noc o 5 minut
-proponuję zmianę, iż dziecko zwierzęcia dorasta w 3 prawdziwe godziny, za to dropi więcej mięsa i przedmiotów oraz wnętrzności np mózg, serce wątroba oraz wydzieliny np żółć, ale nie dropi naraz każdego organu tylko losowo
-ciśnieniowy stapiacz rud- maszyna zasilana lawą, posiadająca dwa sloty na metale, oraz trzecina efekt- stop metali
-myślę, że uran się w tym modzie nie przyda gdyż no cóż... reaktorów raczej nie będzie, za to kauczuk ma potencjał, można zrobić np gumowe buty lub może zostać użyty w craftingach, proponuję, żeby powstawał tylko w dżunglach, a owoce rosły na liściach, po przepaleniu owocu w stapiaczu rud(można go nazwać syntezator) z dodatkiem barwnika otrzymamy gumę danego koloru
-uważam, że biżuteria jest zbędna, nierealistyczne byłoby dostawanie efektów od takiego przedmiotu
-zmniejsz na razie ilość zakładek na creativie
-proponuję użyć systemu składników odżywczych z terrafirmy, również proponuję przypisać danemu id właściwości np (owoc, daje 1 punkt głodu- daje 2 punkty witamin 1 węglowodanów) proponuję, żeby efekty były tylko za niedobór danego składnika, a startowalibyśmy z 100

Kolejna dawka moich pomysłów:

Korzystając z jego propozycji na nowe minerały wpadkem na pomysł:
1. Siarka - w połączeniu z butelką wody daje butelkę kwasu siarkowego. Ten można wykorzystać do przetapiania bez użycia pieca.
2. Złoto można wydobywać za pomocą sita. Klikając na dirta, piasek lub glinę pod wodą jest szansa około 10% że dostaniemy samorodek złot



Myślę, że to średni pomysł z tym kwasem siarkowym, bo jak on ma przepalać, choć sam kwas to dobry pomysł
Co do złota to myślę, że wystarczy kliknąć po prostu na wodę, a szansa powinna wynosić około 1%
No faktycznie, z mąki i reszty składników można by robić ciato, a je przepalać w specjalnym piecu chlebowym, z użyciem tego narzędzia do wyciągania chleba, proponuję dodać możliwość tworzenia oleju słonecznikowego, wykorzystywanego np w tym piecu, oraz do innych operacji





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Minecraft, Realism, Mod, More, Zbroje, Narzędzia, Potwory, Więcej, Amator, Autor