Skocz do zawartości


Zdjęcie

[DL] BetonQuest - zaawansowany plugin na questy w stylu RPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#21 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 23 February 2015 - 12:10

Jakiś poradnik, Jak pisać NPC?

 

A czytałeś już

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

? Niestety nic ponad to nie ma :(



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 05 March 2015 - 17:23

Co0sh - nagrałbym coś o tym, ale czekam na bardziej rozbudowaną wersję...



#23 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 05 March 2015 - 17:52

Co0sh - nagrałbym coś o tym, ale czekam na bardziej rozbudowaną wersję...



A ja cały czas rozbudowuję plugin, więc dobrze się składa. Możesz popatrzeć na GitHubie co już jest i co jest w planach.
Ogólnie wersja 1.6 będzie dość duża, więc to może być dobry moment żeby coś nagrać.

#24 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 12 March 2015 - 13:02

Właśnie udostępniłem wersję 1.5.4, która potrafi wczytywać backup bazy danych zrobiony przez wersję 1.6. W ten sposób jest to jedyna metoda aby w pełni powrócić do wersji 1.5.3 bez utraty danych.



#25 I'm Nikt.

I'm Nikt.

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 755 postów

Napisano 14 March 2015 - 09:14

Epic plugin. 9,5/10!
201011_drift-3d.gif

#26 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 16 March 2015 - 16:01

BetonQuest v1.6
 
Uwagi:
 


Na serwerach w wersji 1.8 istnieje błąd, który dodaje na końcu każdej linijki w książkach "§0". Jest to kod koloru czarnego, więc tak na prawdę nic to nie zmienia. Problem pojawia się w porównywaniu przedmiotów - to co jest zapisane w konfiguracji nie jest identyczne z tym, co gracz trzyma w ręce. Instrukcja jak to obejść znajduje się w dokumentacji pluginu.

 

Dokumentacja w języku polskim cały czas dotyczy wersji 1.5. Nie należy się nią posługiwać konfigurując tą wersję pluginu, gdyż większość opisanych tam rzeczy jest już nieaktualna. Przetłumaczę ponownie dokumentację w najbliższym czasie na język polski, cierpliwości.

 

Poprawki:

  • Przedmioty dane przez zdarzenie "give", które nie zmieściły się do ekwipunku nie będą kasowane. Zamiast tego gracz je po prostu upuści. Nie dotyczy to przedmiotów związanych z zadaniami, te zostaną dodane do plecaka
  • Zdarzenia odpalone z rozmowy nie będą już wywalały błędów o asynchroniczności
  • /q reload nie laguje już serwera
  • Poprawne opisy komend pod /q
  • Dodane sprawdzanie instrukcji dla globalnych lokacji - nie będą one przestawały działać jeśli coś wpisano niepoprawnie
  • Plugin powinien działać na maszynach nie wspierających znaków specjalnych
  • Warunek "item" zachowuje się poprawnie przy negacji
  • Warunek "time" poprawnie sprawdza czas

Nowości:

  • Dodano plecak do przechowywania przedmiotów związanych z zadaniami, które nie mogą być upuszczone w żaden sposób
  • Dodano backup bazy danych
  • Dodano prefiks dla tabel w bazie danych. Nowe instalacje będą używać prefiksu "betonquest_", natomiast zaktualizowane będą miały pusty prefiks, aby zachować kompatybilność z innymi programami
  • Gracze mogą wysyłać wiadomości na główny chat będąc w rozmowie, poprzez dodanie znaku '#' na początku wiadomości
  • Nowy warunek "random" - spełniony z podanym prawdopodobieństwem
  • Nowy warunek "sneak" - spełniony gdy gracz kuca
  • Nowy warunek "journal" - spełniony gdy gracz ma odpowiedni wpis w dzienniku
  • Nowy warunek "testforblock" - spełniony gdy na danej lokacji znajduje się odpowiedni blok
  • Nowe zadanie "arrow" - należy trafić strzałą w odpowiedni cel
  • Nowe zadanie "experience" - należy zdobyć odpowiedni poziom doświadczenia
  • Nowe zadanie "npcinteract" - należy kliknąć prawym na NPC'a z Citizens
  • Nowe zdarzenie "damage" - rani gracza
  • Wsparcie dla pluginu Skript (zdarzenie, efekt i warunek)
  • Wsparcie dla pluginu WorldGuard (warunek bycia w danym regionie)
  • Błędy są logowane do pliku "error.log" w folderze "logs"
  • Opcja "debug", która pozwala na monitorowanie aktywności pluginu
  • Nowa komenda do otwierania plecaka: b, bb, backpack, bbackpack lub betonbackpack
  • Przedmioty wspierają teraz kolor skórzanej zbroi, właściciela głowy i enchanty w książkach

Zmiany:

  • Zmieniono większość subkomend /q:
    • event i condition mogą być uruchomione dla każdego gracza online
    • tag, point, objective i (nowa) journal mogą edytować każdego gracza (nawet offline)
    • (nowa) config może modyfikować konfigurację
    • (nowa) backup tworzy backup konfiguracji i bazy danych
  • Zdarzenie "folder" potrafi uruchomić następujące zdarzenia nawet jeśli gracz się wyloguje: command, tag, objective, delete, point, setblock
  • Komenda /j otwiera teraz plecak zamiast dawać dziennik
  • Klikanie w trybie "tellraw" ignoruje stare (użyte) opcje
  • Używanie kodów kolorów jest już możliwe w dzienniku
  • Zdarzenia "give", "take" i warunek "item" akceptują teraz listę przedmiotów podaną w następujący sposób: 'give stick:2,stone:4,sword'
  • Zdarzenia "give", "take" i warunki "item", "hand" mogą teraz sprawdzać tylko przedmioty bez enchantów/efektów/nazwy/lore itp.
  • Negowanie warunków jest teraz robione przez dodanie wykrzyknika przed ich nazwą w miejscu, gdzie się ich używa, np. w rozmowach (nie w definicji - conditions.yml!)
  • Aktualizacja konfiguracji nie opiera się już na wersji pluginu
  • Kopie zapasowe są teraz przechowywane w folderze "backups"
  • Zmieniła się wewnętrzna struktura kodu (może mieć znaczenie dla developerów - klasy QuestEvent, Condition i Objective zostały przeniesione z paczki "core" do "api", zaktualizujcie swoje importy!

  • Kacprus lubi to

#27 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 18 March 2015 - 22:18

@up

Skąd ta zmiana paczek klas?



#28 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 18 March 2015 - 22:41

Z tej drugiej górki: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Pozmieniałem wtedy ponad połowę kodu, była chyba tylko jedna klasa, w której nic nie ruszałem.



#29 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 11 April 2015 - 21:08

REFRESH
 
Udostępniłem wersję 1.6.2, która powinna poprawić błędy z odczytywaniem danych z MySQL i z niepoprawnymi znakami na niektórych maszynach. Niestety, błędy te są bardzo ciężkie do wywołania w kontrolowanych warunkach, dlatego testy pozostawiam Wam. Jeśli coś nadal nie będzie działać, piszcie ^^


#30 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 17 July 2015 - 16:20

BetonQuest v1.7
 
Uwagi
  • BetonQuest nie wspiera już serwerów bez UUID
  • W tej wersji jest naprawdę dużo zmian wewnętrznych, dobrze by było sprawdzić czy wszystko nadal działa
  • Pluginy wspierające BetonQuest muszą zostać zaktualizowane, gdyż zmieniłem API
 
Poprawki
  • Zadania już nie włączają zdarzeń podwójnie
  • Bardzo poprawiono wydajność pluginu
  • Poprawiono problemy ze znakami specjalnymi na niektórych serwerach
  • Naprawiono problemy z zapisywaniem / wczytywaniem danych z bazy danych
  • Poprawiono problem z białym tekstem kiedy opcja "tellraw" jest włączona
 
Nowości
  • System kasowania questów
  • Nowe GUI w ekwipunku dla rozmów
  • Parametr "random" w zdarzeniu "folder" - odpal X losowych zdarzeń spośród dostępnych
  • Akcja z zadania "action" może zostać anulowana - parametr "cancel"
  • Zdarzenia statyczne uruchamiane codziennie o określonej godzinie
  • Opcjonalna wiadomość kiedy gracz zostaje cofnięty przez opcję "stop"
  • Opcjonalna wiadomość przy zdarzeniu "give" i "take"
  • Opcjonalna wiadomość przy zmianie stanu zadania "block" i "mobkill"
  • System zmiennych do łatwego zmieniania parametrów questów (np. lokacji)
  • Komenda "/q vector" do łatwego obliczania zmiennych wektorowych
  • Zdarzenia i warunki drużynowe - "party"
  • Warunek "empty" - ilość pustych miejsc w ekwipunku
  • Warunek "monsters" - ilość określonych mobów w danym miejscu
  • Zdarzenie "clear" - zabij określone moby w danym miejscu
  • Zadanie "region" - wejdź do określonego regionu WorldGuard
  • Blacklista komend, których nie można używać podczas rozmów
  • Opcja do zablokowania kompatybilności z innymi pluginami
  • Opcja remove_items_after_respawn option - dla serwerów używających gamerule keepInventory
 
Zmiany
  • Plugin używa teraz systemu paczek questów - dotychczasowe zadania przeniesiono do paczki "default"
  • Zadania powróciły do pliku "objectives.yml" - dla zwiększenia wydajności
  • Baza danych jest aktualizowana na bierząco
  • Wszystkie questy mogą być przetłumaczone na różne języki (ale nie muszą)
  • Gracze mogą zmieniać język komendą "/questlang"
  • Rozmowy z włączoną opcją "stop" są wznawiane po ponownym wejściu gracza na serwer
  • Statystyki można teraz wyłączyć globalnie w pliku "config.yml" w folderze PluginMetrics, opcja "opt-out" true
  • Wszystkie zdarzenia, warunki, zadania i rozmowy są wczytywane przy starcie pluginu
  • NPC'e Citizens zatrzymają się po rozpoczęciu rozmowy
  • Bloków questowych nie da się stawiać, przedmiotów questowych nie da się zniszczyć
  • Rozmowy nie można zacząć podczas walki
  • Nie można walczyć w trakcie rozmowy
  • Rozmowy "tellraw" nie spamią już konsoli
  • Moby mogą być spawnowane wraz z imieniem (argument "name:" w zdarzeniu "spawnmob")
  • Komenda "/q" jest ładniejsza
  • Usunięto niepotrzebne prefixy ze zdarzeń, warunków i zadań
  • Usunięto "tag:" z zadań
  • Rozmowy nie potrzebują już tych pustych linijek ('')


#31 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 19 July 2015 - 20:44

BetonQuest v1.7.1
 
Poprawki
  • Questy są wczytywane dopiero kiedy wszystkie pluginy zostaną załadowane
  • Warunek "journal" poprawnie odczytuje nazwy paczek
Zmiany
  • Zaktualizowane francuskie tłumaczenie


#32 Emilian

Emilian

    Znawca

  • Użytkownik
  • 379 postów

Napisano 20 July 2015 - 08:19

Dasz może wersje na pastebina?


p2iraWw.jpg


#33 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 20 July 2015 - 09:45

Dasz może wersje na pastebina?



Co konkretnie mam dać na pastebina, bo nie rozumiem?

#34 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 27 July 2015 - 12:46

BetonQuest v1.7.2
 
Poprawki
  • Zadanie "mobkill" wyświetla poprawne ilości mobów do zabicia
  • Zadanie "delay" może mieć zerowe opóźnienie


#35 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 10 August 2015 - 10:41

Ostatnio się zastanawiałem i nie znalazłem. Gdzie mógłbym wyłączyć komunikat "Rozpoczęto rozmowę..." lub go edytować?



#36 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 10 August 2015 - 11:57

W pliku messages.yml masz dwie opcje, rozpoczęcie i zakończenie rozmowy. Jak chcesz wyłączyć wiadomość to ustaw ją na nic ('').
  • Kacprus lubi to

#37 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 13 February 2016 - 13:52

BetonQuest 1.8
 
Właśnie dodałem nową wersję, 1.8. Wprowadza ona kilka ważnych zmian. Po pierwsze, system zmiennych w rozmowach. Działa to mniej więcej tak: gracz ma zadanie ścięcia 16 bloków drewna; w rozmowie wprowadzasz zmienną "%objective.wood.left%" (gdzie "wood" to zadanie ścięcia drzew), i w tym miejscu w rozmowie pokaże się ilość bloków drewna, jakie trzeba jeszcze ściąć. Poza tym zmienne mogą wyświetlać punkty, pieniądze, pozostały czas itp.
 
Wersja 1.8 dodaje dużo nowych rodzajów zadań, zdarzeń i warunków. Warzenie mikstur, podawanie haseł, wkładanie przedmiotów do skrzyń, ustawianie celu dla kompasu to tylko kilka z nowości. Ponadto BetonQuest jest teraz kompatybilny z ośmioma nowymi pluginami: mcMMO, Heroes, SkillAPI, Magic, Denizen, Quests, EffectLib i PlayerPoints. Możesz sprawdzać poziomy graczy w odpowiednich klasach i umiejętnościach, dawać im doświadczenie, różdżki, odpalać skrypty i efekty oraz... rozpoczynać i sprawdzać questy z pluginu Quests.
 
Tak, BetonQuest potrafi teraz współpracować z Quests. Wiele osób zapewne wie, jak łatwo tworzy się questy w tym pluginie. BetonQuest jest dużo bardziej czasochłonny i wymagający. Dlatego jeśli ktoś po prostu chce móc tworzyć rozmowy, ale nie ma siły/czasu na rozbudowane zadania, może w BetonQuestowych rozmowach rozpoczynać Quests'owe questy i sprawdzać, czy zostały one wykonane. Ponadto, jeśli potrzebujesz dodatkowej funkcjonalności w Twoich Quests'owych questach, możesz odpalać BetonQuestowe zdarzenia jako nagrody.
 
Wersja 1.8 poprawia kilka błędów, które były w wersji 1.7.6. Najważniejszymi były problem z zapisywaniem stanu kilku zadań, ogólne problemy ze zdarzeniami statycznymi oraz zabieranie zbyt dużej ilości przedmiotów przez zdarzenie "take".
 
Dokumentacja do tej wersji jest niestety tylko w języku angielskim. Nie mam za bardzo czasu na tłumaczenie jej (40 stron...), ale jeśli ktoś zrobi to za mnie, z chęcią umieszczę ją w pierwszym poście.

  • Kacprus lubi to

#38 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 18 February 2016 - 00:19

BetonQuest 1.8.1
 
Udostępniłem właśnie nową wersję pluginu, która naprawia znalezione do tej pory błędy. Pełny changelog

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.


#39 Oedeopol

Oedeopol

    VILLAGES

  • Użytkownik
  • 59 postów
  • Odek_

Napisano 02 July 2016 - 19:43

Super produkcja! :) 


2016-06-29-20-59-08.jpg


#40 Czerwonek15

Czerwonek15

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 81 postów

Napisano 15 September 2016 - 06:28

Gdyby jeszcze nie pisało za każdym razem [Betonquest] to bym użył.
pigus-openus-planetus.png