Skocz do zawartości


Zdjęcie

[DL] BetonQuest - zaawansowany plugin na questy w stylu RPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 07 November 2014 - 13:21

Gy9ORlk.png

 

BetonQuest to zaawansowany plugin do tworzenia questów. Nie podąża on tradycyjną ścieżką, gdzie "quest" jest osobnym obiektem o ustalonej strukturze. Zamiast tego, BetonQuest pozwala tworzyć sieć zazębiających się zadań, wykonujących zdarzenia pod ustalonymi warunkami. Twoje questy nie muszą ograniczać się do schematu "zabij, przynieś, weź nagrodę": możesz bez ograniczeń tworzyć wielowątkowe przygody, opowiedziane rozmowami z NPC'ami, posiadające różne zakończenia i wpływające na dalsze losy postaci gracza.
 
Co oferuje plugin?

  • Przygody, które tworzysz nie są ograniczone strukturalnie
  • Potężny system zdarzeń: w dowolnym miejscu w queście możesz odpalić dowolne zdarzenia
  • Potężny system warunków: praktycznie wszystko można ograniczyć warunkami
  • Grupowe questy, wymagające kilku graczy do ukończenia
  • Rozbudowane rozmowy z NPC'ami
  • Dziennik w książce
  • Plecak na przedmioty związane z zadaniami
  • Zaawansowany system przedmiotów, biorący pod uwagę nawet tekst w książce
  • Tagi do przechowywania informacji o graczu
  • Systemy reputacji przy użyciu Punktów
  • Globalne lokacje: odpalanie zdarzeń dla graczy po wejściu w odpowiednie miejsce
  • Opóźnione zdarzenia - możliwość tworzenia powtarzalnych questów
  • Questy mogą być rozłożone na "paczki"
  • Wsparcie dla NPC'ów z Citizens
  • Integracja z MythicMobs, Skript, WorldGuard i Vault
  • Łatwe tłumaczenia na inne języki
  • Gracze mogą wybrać swój własny język
  • API do tworzenia własnych zdarzeń, warunków i zadań
  • Wsparcie dla MySQL i SQLite
  • Automatyczne kopie zapasowe konfiguracji i bazy danych
  • Automatyczne aktualizacje

 

Screeny: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


 

A więc jak to wszystko dokładnie się odbywa? Opiszę to na przykładzie prostego zadania na zdobycie drewna. Zwróć uwagę na wyraźny podział "obiektów" na: zadania, zdarzenia i warunki.
 
Po pierwsze tworzysz konwersację z NPC'em. Gracz w tej rozmowie może wybierać różne opcje, na które NPC będzie różnie reagował (np. na pytanie gracza o pracę odpowie, że potrzebuje trochę drewna). W pewnym momencie tej rozmowy zostanie odpalone zdarzenie, które doda graczowi zadanie zdobycia drewna, oraz oznaczy gracza tak, aby wiadomo było, że zbiera drewno. Od tej chwili NPC w rozmowie będzie używał opcji przeznaczonych dla gracza zbierającego drewno (np. będzie go poganiał). Opcje te będzie wybierał na podstawie warunków.
 
W momencie, kiedy gracz zakończy otrzymane zadanie zostanie odpalone zdarzenie oznaczające go jako gracza, który zebrał drewno. Kiedy wróci do NPC'a i powie mu o drewnie, ten sprawdzi za pomocą warunków, czy gracz ukończył zadanie i czy faktycznie ma przy sobie to drewno. Jeśli tak, to włączy zdarzenie dające nagrodę.
 
Zauważ, że nie zdefiniowaliśmy tutaj ani jednego obiektu "quest". To tylko rozmowa, która włączała zdarzenia i sprawdzała warunki. Tak samo zadanie nie było questem, bo czym by ono było gdyby nie ta rozmowa? Z kolei sama rozmowa mogłaby potem uruchomić kolejne zadanie (np. wykopania kamieni), więc jej też nie można nazwać questem.
 
Niech moje przykłady przyniesienia drewna i wykopania kamieni nie zniechęcają Cię, to tylko uproszczenia, aby łatwiej było tłumaczyć. BetonQuest może naprawdę dużo więcej. Rozmowy mogą być tak wielowątkowe jak te w Baldur's Gate czy w Skyrimie, questy można tworzyć tak, aby można je było wykonać na kilka różnych sposobów, a tworzenie systemów reputacji za wybory moralne itp. jest bardzo proste. Resztę można sobie wyobrazić samemu.
 
Plugin posiada również dziennik w postaci książki. Nie jest to jednak nic w stylu napisu "Zabij 5 zombie" albo "kliknij na NPC'a". Wpisy w dzienniku można dodawać odpowiednimi zdarzeniami, a wyglądają one tak jak te w Morrowindzie. Teraz questy nie muszą wyświetlać wiadomości w stylu "Zebrałeś drewno. Wróć do NPC'a", zamiast tego wystarczy zaktualizować dziennik wpisem "Zebrałem już całe drewno. Powinienem je teraz zanieść Karczmarzowi i odebrać moją nagrodę". Oczywiście to też duże uproszczenie, ale na pierwszy rzut oka widać, że jest to dużo bardziej klimatyczne.

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

(nie przetłumaczona jeszcze w całości)

 

 

Pisanie questów i prywatne szkolenia

Oferuję pisanie questów (proste jak i bardzo skomplikowane) oraz "prywatne lekcje" przez Skype'a i TeamViewer za odpowiednią opłatą. Jeśli ktoś jest zainteresowany wystarczy dać mi znać na PW. W przypadku samego pisania questów niestety konieczne będzie dysponowanie własnym budowniczym, gdyż zwyczajnie nie umiem ładnie budować.

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Użytkownik Co0sh edytował ten post 19 July 2015 - 14:58


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 MikoGot

MikoGot

    Znawca

  • Użytkownik
  • 274 postów

Napisano 07 November 2014 - 13:27

Czekam na filmik i screeny :D


Dla tych co lubią opowiadania o przetrwaniu, eksploracji i rozbudowie: http://faris2kolonia.blogspot.com/


#3 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 07 November 2014 - 13:44

Czekam na filmik i screeny :D

 

Ja z góry mówię, że filmów nagrywać nie będę, 1. nie mam czasu, 2. nie mam chęci, 3. mój komputer jest za słaby na to.

Screeny? Czemu nie? :P

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#4 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 20 November 2014 - 22:08

Mogę filmik nagrać! ;)



#5 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 21 November 2014 - 10:03

Mogę filmik nagrać! ;)



To poczekaj jeszcze kilka update'ów, bo chciałbym dodać pewne rzeczy, np. SQLite, opóźnione zadania czy chociażby bardziej uniwersalne podejście do itemów.

#6 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 21 November 2014 - 15:12

@up Będziemy w kontakcie.



#7 Brzoskwiń

Brzoskwiń

    Król Brzoskwiń Soczysty

  • Użytkownik+
  • 381 postów

Napisano 21 November 2014 - 16:15

Chętnie zagrał bym na serwerze z tym pluginem.



#8 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 21 November 2014 - 16:49

Chętnie zagrał bym na serwerze z tym pluginem.

 

Piszę właśnie questy na swoim serwerze w tym pluginie, niestety zajmuje to dużo czasu (wymyślanie, budowanie, pisanie itd), więc jak skończę to będziesz miał okazję.

Nie wolno reklamować serwerów poza odpowiednim działem, więc po prostu przeszukaj tematy, które napisałem na tym forum i znajdziesz wątek tego serwera. Napiszę tam informację o tym, że skończyłem i jak znaleźć questy na serwerze.



#9 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 24 November 2014 - 23:16

REFRESH

 

 

Jest już dostępna wersja 1.2, która poza poprawieniem wielu błędów wprowadza między innymi wsparcie dla SQLite.



#10 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 30 November 2014 - 17:49

REFRESH

 

Wersja 1.3, która wprowadza między innymi wsparcie dla UUID oraz Spigota 1.8 jest już dostępna na stronie pluginu :3



#11 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 04 December 2014 - 21:32

Co0sh, a mógłbyś dodać wsparcie dla BossBar? Jest wiele fajnych rozwiązań dla tego. Na przykład aktualny cel misji, czasomierz (jak mamy zrobić coś na czas), oraz informacja, czy zaliczono, albo nie quest. Taaaki dodatek.

 

Pozdrawiam.



#12 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 04 December 2014 - 22:04

Co0sh, a mógłbyś dodać wsparcie dla BossBar? Jest wiele fajnych rozwiązań dla tego. Na przykład aktualny cel misji, czasomierz (jak mamy zrobić coś na czas), oraz informacja, czy zaliczono, albo nie quest. Taaaki dodatek.

 

Pozdrawiam.

 

Nie, już o tym rozmawialiśmy: zbyt zagmatwana implementacja, konfilkty z wieloma innymi pluginami które tego używają. Poza tym to mi nie pasuje do ogólnego "klimatu" jaki ten plugin ma tworzyć. Wyobrażasz sobie Morrowinda z takim wielkim licznikiem "Dostań się do Balmory w 4:56"? Bo ja nie za bardzo.

 

No, i nie lubię tego paska, ale to tak by the way.



#13 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 07 December 2014 - 15:28

REFRESH

 

Na dev.bukkit.org jest już dostępna wersja 1.4 pluginu, która wprowadza między innymi konwersacje podzielone na pliki, nowy system itemów, ulepszone zdarzenia i warunki związane z itemami czy automatyczny aktualizator.



#14 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 10 December 2014 - 00:07

REFRESH

 

Wrzuciłem na DBO poprawkę do 1.4, bo automatyczne aktualizacje nie działały. Teraz (w wersji 1.4.2) działają. Poza tym poprawiłem kilka błędów w zadaniu "action".



#15 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 15 December 2014 - 14:03

REFRESH

 

Kolejna poprawka, tym razem do wersji 1.4.3, która usuwa wiadomości debugujące z zadania Action. Zapomniałem ich usunąć, a nikt mi potem nie zgłosił, że nadal tam są :P

 

Wersja 1.5 zostanie już niedługo wypuszczona, będzie zawierać między innymi wsparcie dla ekonomii (Vault) i pluginów MythicMobs oraz Denizen. Poza tym jest dużo poprawek, między innymi z książkami. Dodatkowo opcje w rozmowach będzie się dało klikać.


  • Trantin lubi to

#16 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 21 December 2014 - 15:17

REFRESH

Na stronę pluginu właśnie trafiła nowa wersja, która dodaje między innymi wsparcie dla MythicMobs, łatwiejszą definicję zadań, klikalne odpowiedzi w rozmowach i kolorowy dziennik.

#17 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 28 December 2014 - 17:38

REFRESH

 

Zacząłem tłumaczyć dokumentację, na razie tylko dwa pierwsze rozdziały, ale cały czas nad tym pracuję. Można ją pobrać w formacie .pdf pod

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.



#18 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 28 December 2014 - 19:06

Tak trzymaj! Kolejne aktualizacje co raz lepsze. Ja jeszcze muszę dokończyć swoje API do Twojego ;). Pozdrawiam!



#19 Co0sh

Co0sh

    Kierowca Betoniarki

  • Użytkownik+
  • 280 postów

Napisano 15 February 2015 - 20:05

Jest już dostępna wersja developerska pluginu: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 
Nie będę wrzucał skanu, bo ten plik jest automatycznie aktualizowany za każdym razem kiedy wrzucam nowy kod na GitHub'a (przy użyciu TravisCI). Dodanie automatycznego skanu byłoby zbyt skomplikowane. Osoby z zaburzeniami urojeniowymi zapewniam, że to dokładnie to samo, co na GitHub'ie (można sprawdzić dekompilatorem). A jak nie chcecie ściągać nieprzeskanowanego, to nie ściągajcie. Testowałem to jakąś godzinę i wygląda na to, że jest dość stabilne. Jeśli znajdziecie jakiś błąd to proszę o info o tym, żebym mógł naprawić.
 
Przeczytaj plik changelog.txt, gdyż nie ma dokumentacji do wersji developerskich!


#20 gredier

gredier

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 82 postów

Napisano 23 February 2015 - 08:26

Jakiś poradnik, Jak pisać NPC?
  • Jezior lubi to
=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_=_
Pomogłem? Zostaw like-a!