Blok komend od zera! cz.3 – zasady gry

Witam w kolejnej odsłonie poradnika o podstawach bloku komend w minecrafcie. W tej części chcę wam przedstawić o co chodzi z zasadami gry, które można konfigurować w czasie rozgrywki.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=YPlf8Vbur6M&feature=youtu.be’]

Co to jest?

Zasady gry to… najprościej rzecz biorąc zasady gry. Tych które zmieniać możemy zmieniać z poziomu gry jest dziewięć. Definiują one elementy dotyczące rozgrywki, świata, czy też zachowania mobów.

Składnia komendy którą zmieniamy te zasady brzmi:

/gamerule Nazwa_zasady status

Zamiast Nazwa_zasady wpisujemy nazwę zasady którą chcemy modyfikować. Ważne jest to aby zachować oryginalną pisownię (wielkie litery w odpowiednich miejscach).

Zamiast statusu wpisujemy true lub false. Określamy tym samym, czy dana zasada ma się wykonywać czy nie. Jeżeli bezpośrednio w konsolę wpiszemy składnię komendy bez statusu wyskoczy nam komunikat o statusie tej komendy (czy jest ona włączona, czy nie).

Lista

commandBlockOutput – z punktu widzenia budowniczych map jest to ważna zasada. Pozwala ona włączać i wyłączać wyświetlanie się procesów wykonanych przez blok komend. Można przez to prześledzić kolejność wykonywania komend oraz wykryć błędy instalacji. Jeżeli ta zasada ma status true wyświetlane będą wszystkie operacje bloków komend. Jeżeli false – tylko komendy tekstowe.

doDaylightCycle – zasada przy statusie false zatrzyma upływ czasu na mapie (,,niebo się zatrzyma,,). Zasada przydatna na mapach, gdzie ważna jest określona pora dnia.

doFireTick – zasada ta wstrzymuje rozprzestrzenianie się ognia. Przy statusie false ogień nie będzie się rozprzestrzeniać, oraz nie będzie gasnąć. Zasada przydatna przy mapkach ze statycznym ogniem.

doMobLoot – zasada przydatna na mapkach survival. Jeżeli jej status to false, z mobów po zabiciu nie będzie wypadać żaden przedmiot.

doMobSpawning – jeżeli ta zasada przyjmie status false, żadne zwierzęta i potwory nie będą się pojawiać na mapce. Nie wpływa ona na działanie spawnerów mobów i jajek spawnujacych.

doTileDrops – ta zasada reguluje wypadanie bloków po ich zniszczeniu. Jeżeli ta zasada ma status false, to po wykopaniu bloku nie będziemy go mogli zebrać (bo nie wypadnie)

keepInventory – zasada ta znajduje zastosowanie na różnych arenach. Jeżeli zasada przyjmie status true, to po zabiciu gracza na ziemie nie wypadnie jego ekwipunek, a on sam zrespawnuje się z nim

mobGriefing – gdy ta zasada przyjmie wartość false moby nie będą mialy możliwości niszczenia bloków. Rozumie się przez to podbieranie bloków przez endermany, niszczenie drzwi przez zombie oraz niszczenie bloków w yniku eksplozji creeperów i kul ghastów

naturalRegeneration – gdy ta zasada przyjmie status false, to pomimo pełnego paska głodu regeneracja zdrowia gracza nie będzie możliwa.

Co jednak dają nam te zasady gry? A to, że od teraz nie trzeba pamiętać ich wszystkich. Wystarczy stworzyć sobie panel kontrolny, na którym będziemy mieli guziki do wszystkich wariatów zasad gry. Oszczędzi nam to czasu na ich wpisywanie.

I to byłoby na tyle w tym odcinku bloku komend od zera. Zapraszam do korespondencji oraz wytykania moich ewentualnych błędów.

Klarz

Hej! Jako Redmasterize/Klarz istnieję w ,,internetach,, od jakichś dwóch lat. Przez ten czas nauczyłem się wiele o tym, jak podchodzić do innych internautów w sposób elegancki, niezależnie od sytuacji. Redstonem zainteresowałem się prawie od razu. Od tamtej pory doskonalę się w sztuce czerwonego proszku. Mam nadzieję, że wam się podoba :)