Nareszcie! Dzisiaj oficjalnie wydana została aktualizacja 1.12, jedna z ciekawszych – zwłaszcza dla budowniczych. Mamy dla was podsumowanie zmian związanych z nową wersją gry, zapraszam! :)
-
Bloki:
- Dodano terakotę:
- Uzyskiwana dzięki wypaleniu utwardzonej gliny w piecyku;
- Dodano cement:
- W wyniku kontaktu z wodą zmienia się w beton;
- Wytwarza się go za pomocą stołu rzemieślniczego, do zrobienia 8 sztuk potrzebujemy 4 bloki piasku, 4 bloki żwiru oraz barwnik;
- Kolejny blok korzystający z grawitacji – po usunięciu bloku pod nim, spada (nietuzinkowe zastosowania już swego czasu opisywaliśmy na naszej stronie, link tutaj!);
- Dodano beton:
- wytwarzany po kontakcie cementu z wodą;
- możliwość barwienia za pomocą wszystkich dostępnych barwników;
- Dodano terakotę:
-
Zwierzęta i potwory:
- Dodano iluzjonistę:
- Po ataku na wyższych poziomach trudności wywołuje efekt oślepienia, a następnie klonuje się.
- Nie posiada jajka przywołującego, sposób na przywołanie tylko za pomocą komendy /summon illusion_illager
- Dodano papugi:
- Możliwość oswojenia za pomocą nasion;
- Naturalnie większość czasu spędzają latając wokół, siadają gdy są „zmęczone”;
- Gdy dostaną ciastko, umierają;
- Mogą naśladować dźwięki okolicznych zwierząt i potworów.
- Występują w różnych kolorach.
- Dodano iluzjonistę:
-
Dodano postępy:
- Możliwa edycja przez pliki JSON.
- Posegregowane według kategorii (możliwość dodania kolejnych):
- Minecraft;
- Przygoda;
- Nether;
- Kres
- Rolnictwo
- Nagrody w postaci doświadczenia, wykonywania funkcji (patrz niżej), zwykłych przedmiotów i receptur.
- Wyskakujące okienko powiadamiające, kiedy postęp został osiągnięty:
- Normalne postępy w kolorze żółtym, oraz fioletowy dla specjalnych wyzwań.
-
Sterowanie:
- Dodano skrót klawiszowy dla zapisywania ekwipunku w trybie kreatywnym;
- Dodano nowy skrót dla otwierania menu postępów – domyślnie L.
-
Tryb kreatywny:
- Dodano specjalną zakładkę do zapisywania aktualnego paska narzędzi za pomocą C+(1-9), wczytujemy za pomocą X+(1-9);
- Limit zapisanych toolbarów wynosi 9;
- W momencie zapisania pustego paska narzędzi, wyczyści on zakładkę dla toolbarów oraz zwróci specjalną informację w aktualnie używanym slocie.
-
Funkcje:
- Dodano nowy system funkcji, są to pliki tekstowe z rozszerzeniem .mcfunction.
- Funkcje to listy komend, jedna linia odpowiada za jedną komendę z możliwością wspierania komentarzy za pomocą #.
-
Menu główne:
- Dodano możliwość zobaczenia autorów gry po kliknięciu „copyright”.
-
Narrator:
- CTRL+B aktywuje narratora automatycznie czytającego wiadomości graczy, włącznie z nickami.
- Narrator nie czyta reakcji na komendy oraz wiadomości z /me;
-
Książki receptur:
- Porządkują odblokowane receptury kiedy kryteria są spełnione.
- Kiedy receptura zostaje kliknięta, zostaje ułożona na menu craftingów z możliwością wytworzenia kiedy mamy wystarczająco dużo materiałów, kliknięcie shifta pozwala stworzyć tyle przedmiotów, na ile mamy materiałów.
- Nowe wyskakujące okienko, kiedy gracz odblokuje nowe receptury.
- Gdy wyszukasz „excitedze” w książce receptur, język gry zostanie zmieniony na „Pirate Speak”.
-
Dźwięki:
- Nowe dźwięki i muzyka dla bloków dźwiękowych.
-
Wskazówki:
- Wyświetlane tylko raz, magazynowane w options.txt;
-
Przedmioty:
- Sztandary, szyby, dywany, szkło oraz wełna z nową, żywszą paletą barw.
- Dodano możliwość stworzenia łóżka z innym kolorem pościeli, zgodnie z paletą barw wełny.
-
Inne zmiany:
- Nowe dźwięki i efekty w blokach dźwiękowych;
- Spore zmiany w niektórych komendach;
- Dodanie nowych splashy (te żółte napisy w logo gry w menu głównym);
- Dodanie nowych tagów NBT;
- Dodanie nowych komend;
- Dodanie nowych zasad do komendy /gamerule;
- Optymalizacja i delikatne zmiany w blokach poleceń;
- Odcienie wełny na owcy przystosowane do nowego standardu;
- Bloki magmy palą się wiecznie (podobnie jak netherrack);
- Dodano jajko spawnujące dla papugi;
- Naprawienie sporej ilości błędów;
Pozostaje jedynie pytanie, co w 1.13? :) Zapraszamy na przedstawienie zmian w formie filmu, link niżej. Serdeczne podziękowania dla wszystkich osób zaangażowanych w nasz forumowy wątek o aktualizacji – żywe dyskusje oraz szybki przesył informacji bardzo nam pomógł, link tutaj – autorem jest użytkownik KaktusCraft. Do zobaczenia wkrótce, trzymajcie się – miłej zabawy z nową wersją gry. :)