Aktualizacja 1.12 wydana – lista zmian!

Nareszcie! Dzisiaj oficjalnie wydana została aktualizacja 1.12, jedna z ciekawszych – zwłaszcza dla budowniczych. Mamy dla was podsumowanie zmian związanych z nową wersją gry, zapraszam! :)


  • Bloki:

    • Dodano terakotę:
      • Uzyskiwana dzięki wypaleniu utwardzonej gliny w piecyku;
    • Dodano cement:
      • W wyniku kontaktu z wodą zmienia się w beton;
      • Wytwarza się go za pomocą stołu rzemieślniczego, do zrobienia 8 sztuk potrzebujemy 4 bloki piasku, 4 bloki żwiru oraz barwnik;
      • Kolejny blok korzystający z grawitacji – po usunięciu bloku pod nim, spada (nietuzinkowe zastosowania już swego czasu opisywaliśmy na naszej stronie, link tutaj!);
    • Dodano beton:
      • wytwarzany po kontakcie cementu z wodą;
      • możliwość barwienia za pomocą wszystkich dostępnych barwników;
  • Zwierzęta i potwory:

    • Dodano iluzjonistę:
      • Po ataku na wyższych poziomach trudności wywołuje efekt oślepienia, a następnie klonuje się.
      • Nie posiada jajka przywołującego, sposób na przywołanie tylko za pomocą komendy /summon illusion_illager
    • Dodano papugi:
      • Możliwość oswojenia za pomocą nasion;
      • Naturalnie większość czasu spędzają latając wokół, siadają gdy są „zmęczone”;
      • Gdy dostaną ciastko, umierają;
      • Mogą naśladować dźwięki okolicznych zwierząt i potworów.
      • Występują w różnych kolorach.
  • Dodano postępy:

    • Możliwa edycja przez pliki JSON.
    • Posegregowane według kategorii (możliwość dodania kolejnych):
      • Minecraft;
      • Przygoda;
      • Nether;
      • Kres
      • Rolnictwo
    • Nagrody w postaci doświadczenia, wykonywania funkcji (patrz niżej), zwykłych przedmiotów i receptur.
    • Wyskakujące okienko powiadamiające, kiedy postęp został osiągnięty:
      • Normalne postępy w kolorze żółtym, oraz fioletowy dla specjalnych wyzwań.
  • Sterowanie:

    • Dodano skrót klawiszowy dla zapisywania ekwipunku w trybie kreatywnym;
    • Dodano nowy skrót dla otwierania menu postępów – domyślnie L.
  • Tryb kreatywny:

    • Dodano specjalną zakładkę do zapisywania aktualnego paska narzędzi za pomocą C+(1-9), wczytujemy za pomocą X+(1-9);
    • Limit zapisanych toolbarów wynosi 9;
    • W momencie zapisania pustego paska narzędzi, wyczyści on zakładkę dla toolbarów oraz zwróci specjalną informację w aktualnie używanym slocie.
  • Funkcje:

    • Dodano nowy system funkcji, są to pliki tekstowe z rozszerzeniem .mcfunction.
    • Funkcje to listy komend, jedna linia odpowiada za jedną komendę z możliwością wspierania komentarzy za pomocą #.
  • Menu główne:

    • Dodano możliwość zobaczenia autorów gry po kliknięciu „copyright”.
  • Narrator:

    • CTRL+B aktywuje narratora automatycznie czytającego wiadomości graczy, włącznie z nickami.
    • Narrator nie czyta reakcji na komendy oraz wiadomości z /me;
  • Książki receptur:

    • Porządkują odblokowane receptury kiedy kryteria są spełnione.
    • Kiedy receptura zostaje kliknięta, zostaje ułożona na menu craftingów z możliwością wytworzenia kiedy mamy wystarczająco dużo materiałów, kliknięcie shifta pozwala stworzyć tyle przedmiotów, na ile mamy materiałów.
    • Nowe wyskakujące okienko, kiedy gracz odblokuje nowe receptury.
    • Gdy wyszukasz „excitedze” w książce receptur, język gry zostanie zmieniony na „Pirate Speak”.
  • Dźwięki:

    • Nowe dźwięki i muzyka dla bloków dźwiękowych.
  • Wskazówki:

    • Wyświetlane tylko raz, magazynowane w options.txt;
  • Przedmioty:

    • Sztandary, szyby, dywany, szkło oraz wełna z nową, żywszą paletą barw.
    • Dodano możliwość stworzenia łóżka z innym kolorem pościeli, zgodnie z paletą barw wełny.
  • Inne zmiany:

    • Nowe dźwięki i efekty w blokach dźwiękowych;
    • Spore zmiany w niektórych komendach;
    • Dodanie nowych splashy (te żółte napisy w logo gry w menu głównym);
    • Dodanie nowych tagów NBT;
    • Dodanie nowych komend;
    • Dodanie nowych zasad do komendy /gamerule;
    • Optymalizacja i delikatne zmiany w blokach poleceń;
    • Odcienie wełny na owcy przystosowane do nowego standardu;
    • Bloki magmy palą się wiecznie (podobnie jak netherrack);
    • Dodano jajko spawnujące dla papugi;
    • Naprawienie sporej ilości błędów;

Pozostaje jedynie pytanie, co w 1.13? :) Zapraszamy na przedstawienie zmian w formie filmu, link niżej. Serdeczne podziękowania dla wszystkich osób zaangażowanych w nasz forumowy wątek o aktualizacji – żywe dyskusje oraz szybki przesył informacji bardzo nam pomógł, link tutaj – autorem jest użytkownik KaktusCraft. Do zobaczenia wkrótce, trzymajcie się – miłej zabawy z nową wersją gry. :)