Do 1.13 zostało już niewiele czasu, więc zagłębmy się z tej okazji nieco w historię. Oto 10 najważniejszych wersji w historii Minecrafta. Lista jest dość subiektywna, więc możecie nie zgadzać się z częścią moich decyzji. Lista nie jest rankingiem, wersje podałem w kolejności chronologicznej.
1. Classic 0.0.16a
Wersja ta ma tylko jedną nowość, za to chyba najistotniejszą w historii. Do gry dodano wtedy multiplayer, był to dla Minecrafta prawdziwy przełom i rewolucja – dostaliśmy teraz możliwość spędzenia czasu z przyjaciółmi przy tworzeniu własnych budowli. Obecnie dostępne mamy tysiące (jeśli nie miliony) serwerów z najróżniejszymi trybami rozgrywki, o których pewnie się Mojangowi nie śniło.
2. Classic 0.24
Był to początek trybu survival, który określono mianem Survival Test. Po tej wersji Minecraft na długo zrobił krok w stronę gry idącej w stronę nie tylko kreatywnych budowniczych, ale również śmiałków chcących sprawdzić się w niebezpiecznym ale i pasjonującym świecie gry.
3. Indev 0.31
Najważniejszym dodanym tu elementem jest z całą pewnością system craftingu, w survival test niewiele mogliśmy zrobić z otaczającymi nas blokami – dzięki tej stosunkowo prostej mechanice gra zmieniła się na dobre, stała się dużo bardziej rozbudowana, fascynujące było to, że każdy zdobyty blok i przedmiot mógł posłużyć nam do stworzenia czegoś innego, i często użyteczniejszego. Otrzymaliśmy wtedy też inne ważne elementy, takie jak ekwipunek, nowy generator świata czy skrzynie.
4. Minecraft Infdev
To w tej wersji Minecraft otrzymał swój słynny nieskończony świat. Gra nie była już ograniczona do dość małego kwadratu, dostaliśmy gigantyczny świat pełen zwartości, w którym niespodzianka czaiła się za każdym rogiem. To głównie dzięki temu Minecraft nigdy się nie nudzi – zawsze jest coś ciekawego do odkrycia.
5. Alpha 1.2.0 – Halloween Update
Ta aktualizacja dodała do gry Nether oraz biomy. Dzieki temu świat stał się o wiele bardziej różnorodny, w Overworldzie nie widzieliśmy już ciągle trawy i drzew, lecz mogliśmy natknąć się na pustynię, ocean i wiele innych. A jeśli już nawet to nam się znudziło, to dostaliśmy też nowy, piekielny wymiar, będący wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonych graczy.
6. Beta 1.5
Pogoda w postaci deszczu i śniegu sprawiła, że świat Minecrafta stał się bardziej dynamiczny i realistyczny. Każdy pamięta, jak odczuwał ulgę, ponieważ nastawał ranek i potwory miały lada chwila zniknąć, po czym niespodziewanie zaczynał padać deszcz i monstra łaziły sobie spokojnie dalej. W tej wersji dodano również osiągnięcia i statystyki, te pierwsze pozwoliły nam zmierzyć się z różnymi wyzwaniami, a te drugie, dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy o tym jak gramy.
7. Beta 1.8 – Adventure Update
Jeden z największych update’ów w historii. Dodał przeogromną ilość nowej zawartości, dostaliśmy odnowiony tryb Creative, pasek głodu, sprint, nowości w walce takie jak blokowanie mieczem, nowy generator świata, nowe moby i wiele więcej.
8. 1.0 – pełna wersja
Myślę, że była to największa aktualizacja w historii gry. Minecraft w końcu został oficjalnie ukończony i dostał takie nowości jak tryb Hardcore, nowy wymiar z pierwszym w grze bossem (czyli Kres z niezawodnym smokiem), mikstury, zaklęcia, nowe biomy, fortece Netheru.
9. 1.4.2 – Pretty Scary Update
Tutaj najważniejszy jest jeden dodatek – blok poleceń. O ile wcześniej do Minecrafta pojawiały się już dobre mapy, to wraz z tą wersją mapmakerzy dostali wiele nowych możliwości. Dzisiaj bloki poleceń to podstawa absolutnie każdej mapy.
10. 1.9 – Combat Update
Ogromna aktualizacja, która, jak sama nazwa mówi, dużo pozmieniała w systemie walki. Usunięto blokowanie mieczem, zastępując je tarczami, co spowodowało kompletną rewolucje w walce. Nie działa już strategia ,,spamienia’’ w lewy przycisk myszy. Do pojedynku z mobem czy co dopiero z graczem trzeba podejść w bardziej taktyczny sposób. Oprócz tego doczekaliśmy się ogromnych zmian w Kresie, dodano nowe bloki, struktury, nowy rodzaj mikstur, zmieniono system pływania łódką i wiele więcej.
Oczywiście to nie wszystkie ważne aktualizacje w historii naszej ulubionej gry. Artykuł nie mógł być za długi – dajcie znać czy wam się podobał i czy chcecie drugą część!
Artykuł autorstwa KaktusCraft – dzięki!