Zmiany w Pre-release 1.9

A zmian jest całkiem sporo. Twórcy zaskakują nowymi mobami, przedmiotami i znacznie urozmaicają monotonny do tej pory nether! Biomy również pokazują swoją rozmaitość. W najnowszej wersji Bety można zachwycać się taką nowością jak bagna. I wreszcie w świecie Craftu nie będzie nam towarzyszył jedynie kilof. W opustoszałych dotąd wioskach dodanych w wersji 1.8 pojawią się długo wyczekiwani NPC. Poniżej szczegółowy opis zmian wraz ze screen’ami z gry. 

Przykład nowości w świecie Nether:

– Mosty i fortece. Losowo generowane mapy w Nether nie będą teraz powtarzającymi się krajobrazami „piekła”. Ten niezbyt przyjazny świat będzie teraz znacznie bardziej mistyczny.

Mosty i fortece

– Możliwość sadzenia roślin! I to nie tylko w Nether, wystarczy tylko zabrać Soul Sand, żeby móc sadzić je w standardowym świecie. Nazywają się „Nether Wart”, czyli w dosłownym tłumaczeniu „Kurzajka Netheru”. Nie wiadomo na razie czy przyda się do czegoś innego prócz ozdoby.

Rośliny w nether
Rośliny w Nether

– Nowe Mob’y:

  • Blaze – jest to mob, który swoim zachowaniem przypomina nieco Ghasta. Lewituje nad ziemią i wystrzeliwuje w kierunku gracza ogniste kule.
Mob 1
Blaze

 

  • Magma Cube, czyli kolejny agresywny mob z piekła rodem. Kształtem przypomina slime’a, jednak wyglądem ma przypominać kostkę lawy.
Mob 2
Magma Cube

– Nowe elementy z Netherrack, wśród nich między innymi płotki i schody.

Nowe elementy
Nowe elementy

Biomy:

– Mają się znaleźć w nich m.in.:

  • Mixed Forest – czyli po prostu las mieszany.
  • Pine Forest – las składający się z sosen, las iglasty.
  • Swamp – bagna, mokradła. Zawierają dużo piasku, ziemi i drzew. Drzewa mogą spawn’ować się w wodzie.
  • Extreme Hills – czyli teren dominujący stromymi zboczami.
  • Desert – czyli po prostu pustynia.
  • Grassland – płaski teren porośnięty trawą.
  • Ocean – nie trzeba chyba tłumaczyć.
  • River – rzeka ze stałym prądem, może kończyć się wodospadami.
  • Mushroom – Czyli teren słynący z dużej ilości wielkich grzybów. Na terenie mogą występować Mooshroom Cows.
Lilie wodne
Lilie wodne

Lawa i woda przeciekają przez bloki:

Lawa i Woda
Przeciekająca lawa i woda

Snow Golem!

– Można go stworzyć kładąc pionowo dwa bloki śniegu, a na nich jedną dynię. Jest pasywnym mobem, zachowuje się jak każde inne zwierze. Będzie atakował agresywne potwory miotając śnieżkami.
Snow Golem
Snow Golem

NPC!

– Są to pasywne NPC charakterystyczne przez swoje duże, pozbawione włosów głowy, złączone brwi i wystające nosy. Spawnują się w losowo renderowanych wioskach. Są podzielone na kilka typów w zależności od ich roli:

  • Rzeźnik
  • Farmer
  • Bibliotekarz
  • Kapłan
  • Kowal
  • Mieszkaniec
NPC
NPC
Co prawda wyglądają nieco dziwnie, ale są!

Pozostałe zmiany w grze:

  • Przeteksturowany deszcz.
  • Mooshroom Cows.
  • Skrzynie nie wydają dźwięku.
  • Przytrzymywanie spacji powoduje maksymalnie 1 skok.
  • Po zabiciu Pig Zombie wypada z nich jeden Złoty Ząb. Po uzbieraniu 9 można za pomocą crafting table przekształcić je w 1 sztabkę złota.