W skrócie: Przyszłość Minecrafta

W związku z ostatnimi nagrodami, które Minecraft zdobył na tegorocznym GDC (między innymi za najlepszą grę niezależną) , coraz głośniej zrobiło się wokół jego twórcy – Markusa „Notcha” Perssona,  oraz jego firmy Mojang AB. W najnowszym wywiadzie dla Rock Paper Shotgun, mówi o przyszłości, Scrolls, oraz ujawnia swoje plany wobec Minecrafta.

 

W największym skrócie:

 

  • Notch bardzo często przeszukuje fora internetowe i inne grupy dyskusyjne, szukając opinii o Minecrafcie, a także nowych pomysłów do gry
  • Po raz pierwszy, Notch oficjalnie mówi o dodatkach do gry, które będą się ukazywać po wydaniu gry. Nie wiadomo czy będą to zwyczajne łatki, z kilkoma nowymi rzeczami, takie jak ukazują się teraz – czy też duże, tematyczne aktualizacje (jak Halloween Update),  które mogą być płatne.
  • Przyznaje też, że stworzenie trybu Przygodowego nie jest takie łatwe. Najprawdopodobniej będzie on polegał na systemie questów i misji bazujących na osiągnięciach.
  • Notch, dalej nie jest pewien jak konkretnie będą wyglądać i działać wioski.
  • Ma za to, kilka ogólnych pomysłów co do trybu Survival. Obecnie, jedzenie od razu leczy gracza. Zamiast tego, byłby pasek jedzenia (mógłby być podobny do tego z Dungeon Master), który powoli by się zmniejszał, a gdy byłby na poziomie minimum – tracilibyśmy powoli życie, natomiast gdy byłby pełny – odzyskiwalibyśmy, utracone „serduszka”. Może się to pojawić w innym trybie gry, lub dałoby się to ustalić podczas rozpoczynania gry.
  • Jak każdy developer, Notch nie chce cały czas się skupiać na jednej marce – woli tworzyć nowe gry, niż kontynuacje. Nie wyklucza Minecrafta 2, lecz z drugiej strony uważa to za „mniej interesujące”.

Z innych wieści, Notch wspomina, iż nie spodziewa się aby najnowsza gra jego studia – Scrolls, odniosła tak duży sukces jak Minecraft.

 

To na razie tyle – gdyby ktoś był chętny, to może przetłumaczyć cały wywiad, z chęcią go zamieszczę ;)

 

[via RPS]