Dinnerbone postanowił wypowiedzieć się w pewnym wątku, dotyczącym coraz to nudniejszego systemu generowania powierzchni w grze. Coraz rzadziej możemy spotkać się z wysokimi górami, teren staje się coraz bardziej płaski, często zdarzy nam się pojawić na małej wysepce, otoczonej niekończącym się biomem oceanicznym. Dinnerbone potwierdził, że generator świata jest jedną z większych esencji Minecrafta i zapowiedział nam przełomową zmianę, czyli możliwość dostosowania generatora powierzchni według własnego widzimisię.
Według niego, system losowego tworzenia otoczenia jest zbyt trudny do opanowania i trudno, żeby spełniał oczekiwania graczy, więc niech sami wybiorą czego chcą więcej, a czego mniej. W opcjach świata powinniśmy już niedługo zobaczyć więcej suwaków, opcji do wyboru – takich, które powinny zadowolić nawet bardziej wymagających graczy. Opcja ta przyda się każdemu posiadaczowi gry, od przeciętnego wyjadacza chleba, do twórcy map przygodowych, więc zdecydowanie mamy na co czekać. Dostaliśmy także przekonanie, że dla zespołu Mojang, bardzo liczy się zdanie graczy informujących o każdej ciekawszej propozycji. Może warto spróbować samemu?