Snapshot – zmiany w generowaniu świata! [Podsumowanie #2]

Migawka z ostatniego tygodnia,  jak twierdzą twórcy, przynosi kompletną zmianę sposobu generowania światów w grze. Zapewni to wzrost szybkości działania gry i możliwość aktualizacji w kolejnych wersjach gry. Jak zawsze, przed każdym snapshotem, warto jest zrobić kopię zapasową świata, na którym gramy. Tym razem jednak twórcy niemalże zapewniają – światy z ostatniego snapshota prawie na pewno nie będą działać w finalnym 1.13.

 

Zmiany w snapshocie 18w06a:

  • Przywrócono komendę /enchant;
  • Dodano książkę receptur dla pieca;
  • Zmieniono od podstaw system generowania się świata;
  • Dodano sugestie komend dla selektorów jednostek;
  • Zezwolono na „białe znaki” (tabulatory, spacje) przy selektorach jednostek i stanach bloków;
  • Dodano nowe tagi przedmiotów i bloków;

Książka receptur dla pieca:

Działa podobnie do zwykłej książki receptur, tylko wyświetlają się w niej receptury związane z przetapianiem. Dzięki temu możliwa jest zmiana składników receptur i tworzenie własnych (obecnie niemożliwa jest zmiana paliwa).

Generowanie się świata:

Z pewnością największa zmiana w dzisiejszym snapshocie. Twórcy sami przyznają, że pracowali nad nim kilka ostatnich lat (tak, lat), jest to wersja pierwsza nowego, poprawionego systemu, więc istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia błędów. Developerzy najpierw chcą osiągnąć stan działania starego systemu, zanim wezmą się za poprawki w jego szybości działania. Oprócz tego nie mamy już możliwości tworzenia własnych światów, możliwość ta ma zostać dodana w jeszcze bardziej zaawansowanej formie, jednak w późniejszych wersjach.

Ponadto twórcy odrzucili na razie pracę nad komendą /modifyitem, póki co wróci na jej miejsce znane nam /enchant, jednak w przyszłych wersjach mają zostać poczynione w związku z nią prace.