Snapshot 16w20a

Nowy snapshot oficjalnie zakończył serię wersji testowych dotyczących wersji 1.9.x, tym razem mamy już przedsmak tego, co zaznamy w wersji Minecraft 1.10. Oprócz praktycznego wprowadzenia zapowiedzianych zmian, czyli bloków struktur etc. dodatkowo dostajemy do dyspozycji parę nowych potworów i kilka pomniejszych zmian.

Zmiany
  • Magmowe bloki generują się przy jeziorach lawy w Netherze i parzą przy kontakcie
  • Dodano niedźwiedzie polarne
  • Dwa nowe rodzaje mobów, zombie Husk i szkielet Stray.
  • Opuszczone kopalnie generują się w biomie Mesa
  • Skamieliny z bloku kości oraz rudy węgla generują się pod ziemią na pustyniach oraz bagnach
  • Bloki na które działa grawitacja i mogą spaść emitują pod sobą cząsteczki
  • Dodano wewnętrzne nazwy dla podtypów mobów (koty, starszy strażnik, typy koni)
  • Endermany pojawiają się w Netherze
  • Bloki struktur
  • Nowe bloki: magmowy blok, brodawkowy blok, czerwona cegła Netheru, blok kości
  • Dodano dwa nowe warianty wiosek: sawanna oraz tajga
  • Wioski generują drewniane „mosty” przez wodę (tak jak w MC:PE)
  • Dodano opcję automatycznego skoku po zbliżeniu się do bloku (domyślnie włączona)

Zapowiedziany niedźwiedź wraz z młodymi jest dostępny na zimowych biomach.

Nowy rodzaj zombie, czyli Husk występuje tylko na gorących biomach. Nie pali się w dzień.

Nowy rodzaj szkieleta: Stray. Pojawia się nocą w zimnych biomach. Strzela w gracza strzałami spowolnienia. Po zabiciu przez gracza mogą wypaść z niego strzały spowolnienia.

Nowe bloki (od lewej): magmowy blok, brodawkowy blok, czerwona cegła Netheru, blok kości.

Bloki struktur zostały oddane mapmakerom… ale czy twórcy nie pokazali nam kiedyś czegoś podobnego?

Filmik opisujący zmiany

 

Jak zawsze zapraszamy do wyrażania swojej opinii na temat kierunku zmian! Zapraszamy również do tematu na naszym forum.