Początki tworzenia API

Po pierwszej rozmowie na temat API, gdzie zgromadziło się mnóstwo twórców modyfikacji oraz osób odpowiedzialnych za wspieranie społeczności moderów, zorganizowano plan. Zdecydowano co trzeba wziąć pod uwagę, aby całe społeczeństwo mogło razem tworzyć interfejs programowania. Wszystkie zmiany, jakie będą w nim zachodzić, będą odpowiednio dokumentowane. Każdy znaleziony błąd będzie można zgłosić na specjalnie przygotowanej stronie. Cały kod API będzie dostępny dla każdego z dokładnymi opisami. Otrzymamy repozytorium dla swoich modyfikacji oraz forum gdzie będziemy mogli spytać o opinie lub pomoc.

Wraz z tymi zmianami zdecydowano, że trzeba wprowadzić obsługę texture packów w formacie HD. Mody pozwolą też na wprowadzanie obiektów z różnymi rozmiarami tekstur, niezależnie od aktualnej paczki. Wprowadzone zostanie wsparcie teksturowania techniką Mipmapping oraz próba wykorzystania bardziej zaawansowanych metod renderowania oferowanych przez OpenGL 2.

Wszystkie przyszłe modyfikacje będą proste do zainstalowania i oby oferowały tyle, co teraz, a nawet więcej. Szkoda, że musimy tyle na to czekać.