Witajcie czytelnicy! Czy zastanawialiście się kiedyś, jak to jest tworzyć zaawansowane mapy do Minecrafta? Na to i inne pytania odpowie nam jeden z aktywniejszych użytkowników forum, oraz najpopularniejszy mapmaker, człowiek, który ma na swoim koncie m.in wspaniałe „Deep in Dungeon” – MrKisiel.
Craftportal.pl: Cześć Kisiel!
MrKisiel: Cześć!
C: Cieszę się, że zgodziłeś się na wywiad. Od jakiego czasu tworzysz mapy?
M: Pierwsze próby popełniłem gdzieś tak w 2012, pierwszą mapę, która trwała dłużej niż 15 minut zrobiłem w 2014 o ile dobrze pamiętam.
C: Skąd w twojej głowie narodził się pomysł zrobienia pierwszej mapy? Zainspirowałeś się jakimś innym dziełem?
M: Grałem wtedy w wiele map, wiele oglądałem na Youtube i w końcu stwierdziłem ,,hej, czemu by nie spróbować zrobić samemu”.
C: Ile map, tak mniej więcej stworzyłeś w swojej, jakby nie patrzeć, karierze? Licząc te nieopublikowane.
M: Dokładnej liczby podać nie dam rady, bo po prostu nie pamiętam. Publiczne są 4, takie które później schowałem bo byłem załamany ich jakością były 2, a przedtem… Nie wiem, w 2012-2013 zaczynałem robić wiele map i prawie żadnej nigdy nie kończyłem. Te, które skończyłem, przepadły na zawsze wraz ze starym komputerem na korbkę na którym je robiłem. Bezpiecznie mogę założyć, że od początku powstało ich ponad 15.
C: To spora liczba A co kieruje tobą przy wyborze map do publikacji? W jaki sposób stwierdzasz „aha, ta mapa jest słaba”?
M: Nigdy nie wahałem się opublikować mapy, co najwyżej usuwałem ją po jakimś czasie. Kiedy człowiek stworzy coś nowego skupia się bardziej na tym, jak lepsze jest to od poprzedniego, niż na obiektywnej jakości, toteż kiedy skończę mapę i chce ją opublikować wydaje mi się, że jest dobra. Z czasem to zdanie zwykle się zmienia.
C: W takim razie jak podchodzisz do krytyki? Przejmujesz się nią?
M: Każdej wysłucham, to jak ją potraktuje zależy już od tego, jaka jest. Tak naprawdę dawno nie otrzymałem żadnej ,,prawdziwej” krytyki. Ostatnim takim czymś był chyba komentarz pod Deep in Dungeon w którym ktoś wymienił kilka błędów jakie przeoczyłem (kiedyś je naprawie, słowo). Większość krytyki jaką dostaje to właśnie zazwyczaj wymienianie błędów albo rzeczy, które dało się zrobić inaczej i według osoby krytykującej ,,lepiej”. Przypomniała mi się ciekawa historia, kiedy pewna osoba której nicku nie podam próbowała mi wcisnąć, że użycie owiec jako znaczników będzie lagowało. To w ogóle nie tak, że są usuwane jak tylko przestają być potrzebne, ale masz przerobić cały mechanizm jak ja mówię BO TAK. Takich ludzi zazwyczaj po prostu olewam.
C: A co, twoim zdaniem, jest najtrudniejszego przy tworzeniu mapy?
M: Ten moment kiedy okazuje się, że czegoś nie da się zrobić tak jak na początku chciałeś, i trzeba kombinować albo całkowicie zmieniać koncept.
C: Okej. No i jedno z ostatnich pytań. Czy pracujesz obecnie nad jakąś nową mapą?
M: W wolnych chwilach skrobie sobie mapę MOBA, oraz zbieram pomysły do sequelu Deep in Dungeon.
C: Brzmi ciekawie No i już ostatnia rzecz, której w żadnym wywiadzie nie może zabraknąć. Podaj wzory skróconego mnożenia. Czy masz jakieś rady dla początkujących mapmakerów?
M: Find the button to nie mapa, tunele ciemne jak jelito grube z jumpscare na każdym zakręcie to nie horror, quizy o blokach albo (o zgrozo) polskich youtuberach to nie puzzle a próby kopiowania czegoś bez dodania niczego od siebie by udoskonalić formułę to lenistwo.
C: Dzięki za rady i poświęcony czas. Wywiad zostanie opublikowany w najbliższym czasie
Przy okazji zachęcam do zapoznania się z najnowszym dziełem Kiśla (klik)