Nadchodzący Minecraft Beta 1.7

Nadchodząca aktualizacja będzie jedną z największych, jaką zobaczymy po Halloween Update. Zostanie dodane tam mnóstwo nowych elementów, które dodadzą ogromną ilość rzeczy w grze. Możemy się spodziewać wielu zaskakujących nowości, ale jakich? Zobaczmy.

Zapowiadając aktualizację Minecraft Beta 1.7, usłyszeliśmy, że będzie to Adventure Update. Oznacza to, że ma dodać on do gry elementy urozmaicające rozgrywkę o NPC, zadania, punkty doświadczenia, specjalne przedmioty i inne rzeczy.

Czuję się bardzo zmotywowany. Minecraft Beta 1.7 będzie Adventure Update (albo podobne).

Od tej wiadomości zaczęły się spekulacje na temat czym będzie Adventure Update. Wielu sądziło, że doda to nowy tryb do gry, który zaprezentuje nam specjalny świat z zadaniami do wykonania. Jednak wszystko się zmieniło, od wiadomości Jeb’a.

Jeb, na forum jest lekkie zamieszanie na temat tego co powiedział Notch. Czy Adventure Update oznacza nowy tryb Adventure? Odpowiedź Jeb'a: Nie.

Użytkownik Alonsoo spytał Jeb’a na twitterze czy adventure update doda nowy tryb do gry. Odpowiedź była przecząca. Adventure Update miał dodawać nowe elementy do już istniejącego jedynego trybu gry. Tuż po tym zdarzeniu pojawiły się pogłoski na temat Experience Orb, które zauważono w żarcie Notch‚a.

Pokazał on dany zrzut ekranu:

Na samej górze widać przycięte napisy, jednak wystarczyło się trochę wysilić, by odczytać ukryte tam znaki.

Taki jest efekt odczytania wszystkich tych zakładek:

 

Widać, że Notch szykuje coś związanego z pozyskiwaniem doświadczenia w grze. Miejmy nadzieję, że Experience Orb pojawi się w przyszłej aktualizacji. Inną wielką rzeczą szykowaną w Minecraft Beta 1.7 będzie całkiem nowy wygląd oświetlenia. Teraz światło będzie dawać różne barwy. Światło pochodni w jaskiniach będzie emitowało żółte oświetlenie, dzienne światło będzie dawało białe oświetlenie, redstone i wszystkie inne rzeczy emitujące światło będą dawać konkretne kolory. Efekt tego jest niesamowity, ponieważ mamy kilka zrzutów ekranu z nowego oświetlenia.

Na ostatnim z tych zrzutów możemy ujrzeć kolejną nową rzecz. Notch na swoim twitterze napisał, że dodał do gry podziemne wąwozy, mają one również występować na powierzchni i z nowym oświetleniem wyglądają świetnie!

I teraz płynne oświetlenie działa z nowym systemem oświetlenia.

Jednak jeśli się zastanowić to największą rzeczą, na jaką wszyscy czekamy, są pistony! Tłoki te pozwalają przesuwać bloki, kiedy połączymy je z proszkiem redstone. Daje to nam ogromną paletę nowych możliwości, jakie możemy zrobić w grze. W związku z tym pojawiało się mnóstwo informacji na temat owych tłoków.

 

 

Prócz zrzutów ekranu pokazujących nowy wygląd tłoków, uzyskaliśmy również filmik prezentujący co i jak działa w związku z nadchodzącymi tłokami.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=uZJr86d2IUo’]

Film pokazuje, że stworzono już dwa rodzaje tłoków. Jest to zwyczajny piston oraz lepki, który tworzymy, łącząc go ze slime ball. Pokazano kilka jego zastosowań, widać, że blokuje wodę, można robić za pomocą niego ukryte przejścia i inne ciekawe mechanizmy. Jednak na filmie można zobaczyć więcej zmian, jeśli się przyjrzymy, to zobaczymy całkiem nowy wygląd cobblestone. Pewnie większość z was używa różnych texture packów, ale to zawsze dobra zmiana. Niektórzy również spekulują na temat tego, że cegły również mają nowy wygląd. Jednak inną ważną rzeczą, jaką widać na filmie, jest możliwość postawienia pochodni na płotku.

_jeb, Dla lepkiego tłoku mógłbyś zrobić normalny piston wraz ze slimeball, a dla kolcowego mógłbyś użyć krzemienia na całej powierzchni tłoku. Odpowiedź _jeb: Pomysł z krzemieniem jest niezły!

Można było również usłyszeć pogłoski na temat nowego rodzaju tłoka. Mamy już zwykły, który przesuwa. Istnieje lepki, który przesuwa i przyciąga bloki. A plotki powstały na temat pistonsu z kolcami, który miałby ranić graczy oraz moby.

Jeb_ planuje też zmienić nazwę tłoków na coś innego, na razie nie przedstawił oficjalnego pomysłu, jak mogłyby się nazywać. Można jednak znaleźć wpis o jednym z pomysłów na nazwę.

Użytkownik twittera DanielHammetttt zapytał jak się będą nazywać tłoki, otrzymał niepewną odpowiedź: „Pusher blocks” co można tłumaczyć jako „Popychacze bloków”. Ja jednak osobiście stawiam, że nazwa pozostanie taka, jaka jest.

Bardzo możliwe, że ujrzymy nowe typy pistonsów, ale jak na razie nie mam więcej informacje na ich temat.

Nowym przedmiotem, jaki zostanie wprowadzony do aktualizacji będą nożyce. Nie brzmi to imponująco, ale będą dawały nam one kilka nowych rzeczy. W grze istnieją bloki, których nie można normalnie podnieść. Mam tutaj na myśli bloki liści. Dzięki nożycom będziemy mogli podnieść blok liści z drzew do naszego ekwipunku. Umożliwi nam to wreszcie tworzenie żywopłotów przed domem. Jeb, zapewnił, że będzie istnieć również trzecia, sekretna rzecz, którą będziemy mogli podnieść za pomocą nożyc, ciekawe co to będzie.

Dodatkowo wiadomo, że za pomocą nożyc będziemy szybciej zbierać postawiony blok wełny. Zadbano również o detale i teraz niszczony kolorowy blok wełny będzie dawał poprawną barwę cząsteczek. A jeśli już jesteśmy przy wełnie to trzeba wspomnieć, że żeby pozyskać teraz większą ilość wełny z owiec, trzeba będzie użyć nożyc. W wypadku kiedy ich nie będziemy posiadać, to uzyskamy tylko jeden blok.

EDIT: TNT nie będziemy zbierać za pomocą nożyc, jest to przedawniona informacja. Jednak zmieni się ich sposób odpalania, teraz inicjować wybuch TNT będziemy musieli użyć ognia lub proszku redstone.

Wiadomo też, że generator świata znacznie się zmieni. Możemy się spodziewać nowego obszaru do zwiedzania, a będzie znajdował się on nad naszymi głowami. Będą to latające wyspy znajdujące się ponad chmurami. Nie różnią się one znacznie od terenu położonego na dole. Zauważono jedynie, że występuje tam mało drzew. Jeśli jesteś ciekaw, jak to wygląda, to mamy filmik prezentujący je:

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=yy2SZ7QgMdU’]

Podobno teraz będziemy mogli w świecie gry spotkać drzewa z jabłkami, a Jeb_ na dreamhack zapowiadał, że są plany na wprowadzenie drzew kakaowych. Nie wiadomo czy zostaną stworzone specjalne biomy do tych drzew, czy będą pojawiać się losowo. Dodatkowo Notch wspominał coś o urozmaiceniu świata Nether’u. Na temat nowych elementów generatora nie wiadomo wiele, ale na pewno będzie bardziej urozmaicony.

Czeka nas jeszcze wiele innych nowych rzeczy. Notch ujawnił zdjęcie na, którym widać, postać lecącą na chmurze. Możliwe, że będzie to opcja powietrznego transportu. Były słuchy o powstającej wersji Creative Beta, bardzo możliwe, że jeśli powstanie, to latanie będzie integralną częścią tego trybu. Możliwe też, że jest to element Adventure Update.

Zapewnione zostało też, że zwierzęta będą teraz bardziej trwałe, czyli będą dłużej przebywać w świecie gry. Zabicie zwierząt zmniejszy ich globalną populację w grze i będą pojawiać się rzadziej. W związku z tym, owcom szybciej będzie odrastać wełna, byśmy mieli jej pod dostatkiem.

Pozostałymi, mniej ważnymi elementami są takie rzeczy jak przywrócenie widoku z przodu postaci, które usunięto wersji Minecraft Beta 1.3. Ciekawsze i bardziej zabawne elementy w świecie Nether czy lista serwerów w zakładce Multiplayer.

Wszelkie informacje na temat aktualizacji zbieram w tym temacie, więc osoby bardziej zainteresowane zapraszam do obserwowania wątku.

Ostatnią rzeczą, jaka pozostała związana z Minecraft Beta 1.7 to data premiery. Zapewniono, że nowa wersja będzie finalizowana po powrocie Notch’a z wakacji. Nie wiemy jednak kiedy on wróci. Miejmy nadzieję, że numerek 1.7 zobaczymy już w przyszłym miesiącu.