Nowy rok i pierwszy snapshot w 2016! Mojang napisał na swojej stronie że lista rzeczy do zrobienia w wersji 1.9 jest coraz krótsza i Combat Update ujrzymy już w tym roku. Oprócz poprawki kilku błędów (w tym poprawy renderowania niektórych efektów) snapshot nie wnosi nic nowego, wersja 1.9 zbliża się wielkimi krokami więc twórcy poświęcają więcej czasu na zrównoważenie systemu walki oraz naprawianie licznych błędów zgłoszonych przez użytkowników testujących snapshoty.
Zmiany
- Mniej problemów z renderowaniem świetlistych efektów.
- Zrównoważenie systemu walki, po raz kolejny.
- Dodano oswojone smoki kresu (tylko /summon)
BugFixy
- Potwory ze spawnera były wyświetlane poza blokiem.
- Nieagresywne zombie nie pojawiały się pomimo ustawienia rule /gamerule doMobSpawning
- Tekst miał złe położenie kiedy używano szerokiej czcionki unicode.
- Jajka i śnieżki wystrzelone z dispensera nie odrzucały potworów.
- Przedmioty gracza w gamemode 3 wypadały z ekwipunku po śmierci.
- Komenda /help w commandblocku była wykonywana jako komenda /effect syntex
- Podczas latania klawisz shift spowalniał tylko prędkość lotu, nie powodował jego obniżenia.
- Handel z wieśniakami odbywał się za mniejszą liczbę przedmiotów a tą samą liczbę szmaragdów.
- Komenda /give @p minecraft:anvil 1 3 powodował crash gry.
- Enchantowane przedmioty miały nazwy napisane rozmytą czcionką.
- Rule ”Last OutPut” wprowadzona do bloku poleceń powodowała crash gry.
- Zombie nie wchodziły na schody.
- Kurczaki nie podążały za graczem pomimo posiadania nasion.
- Zombie trzymała się z dala od poszczególnych bloków.
- W pewnych momentach rozgrywki dźwięki były błędnie odtwarzane.
- Enderdragon zrespawnowany komendą /summon leciał na koordynaty x 0 y 0 z 0
- Wagon z hopperem posiadał domyślnie ustawioną flagę: Enabled:0b
- Wybuchy nie odrzucały gracza z włączonym gamemode1.
- Informacje o śmierci ignorowały rule ”showDeathMessages”.
- Creeperom przy śmierci towarzyszył efekt białego wybuchu.
- Niektóre komunikaty konsola powtarzała cyklicznie.