Minecraft 1.5: Nowy system paczek tekstur

Już wcześniej było wspomniane o nowym formacie paczek tekstur, ale dopiero teraz możemy go tak naprawdę użyć. Do dyspozycji dostaliśmy obsługę grafik w wyższych rozdzielczościach, możliwość animowania dowolnego bloku oraz przedmiotu i konwerter, który przystosuje wasze ulubione paczki do nowego formatu. Zobaczmy jak to działa i jak się to robi.

Najważniejszą zmianą jest obsługa grafik o wysokich rozdzielczościach. Nie dość, że można zwyczajnie wgrać taki texture pack, to dodatkowo Minecraft pozwala mieszać różne rozdzielczości w jednej paczce. Część bloków może być wielkości 16×16, inna część 32×32, a jeszcze inna część 512×512 (jeśli wyglądałoby to dobrze).

Animowane i HD

Drugą, dość ważną i przydatną zmianą jest opcja animowania dowolnego przedmiotu i bloku. Teraz możemy bez problemu stworzyć własną animację wody, lawy, portalu, kompasu, zegarka i wszystkiego innego. Dla przykładu stworzyłem animowany Dirt, aby pokazać wam jak to się robi.

Dirt

Na początku musimy posiadać wszystkie klatki animacji. Ustawiamy je w pionowej kolumnie w jednym pliku, który nazywa się tak jak blok, który chcemy animować (W moim przypadku dirt.png).

Następnie tworzymy nowy plik tekstowy i nazywamy go tak samo, jak plik graficzny z animacją (W moim przypadku dirt.txt). W tym pliku będziemy ustalać kolejność klatek oraz ich prędkość.

Od góry zaczyna się klatka 0, animacja nie musi zaczyna się od niej, zależy jak ustalimy to w pliku tekstowym. Przykładowy plik tekstowy może wyglądać tak:

0,1,2,3,2,1

Ułożenie go w taki sposób rozpocznie animację od klatki 0, a następnie przejdzie do pierwszej, potem drugiej i tak dalej, aż dotrze do ostatniej klatki, gdzie zapętli się, rozpoczynając proces animacji od początku.

W aktualnej konfiguracji, przejście z jednej klatki do drugiej trwa 1/10 sekundy, ale jeśli chcemy ten proces spowolnić, to wystarczy dodać do klatki gwiazdkę i cyfrę większą niż jeden. Przykładowy plik wygląda tak:

0*5,1*5,2*5,3*5,2*5,1*5

Każda klatka jest odtwarzana o pół sekundy dłużej. Bez problemu można nadać dowolnej klatce dowolną długość odtwarzania pamiętając, że animacja trwająca 10 ticków to jedna sekunda.

Finalnie, jeśli chcecie przerobić swoją paczkę

na nowy format, który jest wymagany przez Minecraft 1.5, to użyjcie aplikacji, jaką przygotował Dinnerbone. Dodatkowo możecie pobrać domyślną paczkę tekstur zaktualizowaną pod wersję 13w02a.

UnstitcherDomyślna Paczka Tekstur

Aby użyć Unstitcher, musicie spakować swój texture pack do archiwum zip, a następnie wybrać go za pomocą aplikacji.