Minecraft 1.4 – Co nas czeka?

Aktualizację Minecraft 1.4 dostaniemy za miesiąc i wygląda na to, że większość z tego czasu będzie poświęcona na poprawki i usprawnienia. Warto więc sobie podsumować co dostaniemy w nadchodzącym "Pretty Scary Update". Ostatnie tygodnie pokazały, że wciąż da się wprowadzić do gry ciekawe dodatki, które podobają się społeczności graczy Minecraft. Oczywiście zdania są podzielne, ale ciężko, aby zadowolić wszystkich. Zobaczmy, co czeka nas w Halloweenowej aktualizacji kanciastego świata.

— Nowe Moby —

Rzadko się zdarza, że dostajemy nowe stworzenia do gry, a w tej aktualizacji będzie ich aż cztery. Jeśli uwzględnić możliwość spotkania uzbrojonego, małego lub wieśniaka zombie to ilość wariantów jest dość spora. Od teraz nieumarli mogą podnosić przedmioty z ziemi i wykorzystać je przeciwko nam. Zarażając wieśniaka, tworzy całkiem nowy jego rodzaj, który jest możliwy do ocalenia. Dzieci wsioków za to przeobrażają się w małe nieumarłe bestie, które poruszają się dwa razy szybciej i nie giną od promieni słonecznych. Szkielety również potrafią podnieść ulepszone łuki oraz zbroje, aby stać się dla nas cięższym przeciwnikiem.

Wither i Wither Szkielet to całkowicie dwa nowe agresywne stworzenia. Samego szkieleta możemy spotkać wyłącznie w świecie Nether. Jest o wiele wyższy niż zwykły kościotrup i posługuje się kamiennym mieczem. Jego istnienie ma na celu pozwolić nam pozyskać trzy czaszki pochodzące od tego moba. Owe czaszki pozwolą nam przyzwać całkiem nowego bossa, jakim jest Wither. Sam boss jest bardzo destruktywny i potrafi nas zatruć jego specjalnym efektem, ale po jego pokonaniu otrzymujemy Nether Star potrzebne do stworzenia bloku Beacon.

Ostatnie zwierzaki jakie dostaliśmy to kałamarnica, pies i kot, jedno wyszło w wersji Beta 1.2, drugie w Beta 1.4, a ostatnie całkiem niedawno w pełnej wersji 1.2. Nietoperz co prawda nie pozwala uzyskać punktów doświadczenia ani żadnego unikalnego przedmiotu, ale jest świetnym elementem otoczenia dodającym klimatu do mrocznych jaskiń czy ruin. Wiedźma za to jest bardzo agresywną wersją wieśniaka, która rzuca do nas niebezpiecznymi miksturami. Po jej zabiciu uzyskujemy sporo składników, a czasami nawet same mikstury. Wbrew pozorom może być ona wymagającym przeciwnikiem, ponieważ zbroja nie chroni przed efektami mikstur. Jeszcze nie wiemy gdzie będziemy mogli ją spotkać, zapewne dowiemy się w Halloween!

Uzbrojone zombie i szkielety, nowe rodzaje nieumarłych, całkiem nowy mob w Nether, nowy boss, od bardzo dawna nie widziany nowy zwierzak i wiedźma. Mam nadzieję, że nie jest wam mało. Wypada też zauważyć, że od teraz kurczaki można rozmnażać za pomocą nasion, a świnie za pomocą marchewek. Ponad to łącząc wędkę z marchewką i zakładając siodło na świnię dostajemy całkiem nowy rodzaj transportu po lądzie.

— Nowe Bloki/Przedmioty —

Ilość nowych przedmiotów i bloków jest pokaźna. Dostaliśmy całkiem sporo dekoracyjnych elementów jak kamienne murki, doniczki, łączące się schodki na rogach czy głowy poniektórych stworzeń. Bardzo przydatnym dodatkiem jest ramka pozwalająca na umieszczenie w niej dowolnego przedmiotu. Otrzymaliśmy również całkiem nowy obraz prezentujący, w jaki sposób przywołać Wither. Całkiem nową opcją jest możliwość kolorowania skórzanej zbroi. Używając różnych kombinacji barwników, możemy otrzymać aż 16,777,216 kolorów. Tych samych barwników możemy użyć również do zmiany koloru obroży psa.

Do generatora dodano występowanie marchewek i ziemniaków w wioskach i na biomie dżunglowym. Do asortymentu żywności dodano również placek dyniowy, pieczony i zgniły ziemniak oraz złotą marchewkę.

Tworząc Beacon, używając Nether Star, otrzymujemy potężne narzędzie do obszarowego nadawania efektów dla graczy. Udostępniono nam też nowe efekty, jakimi są niewidzialność i lepsze widzenie w ciemności, możemy je użyć, warząc odpowiednie mikstury.

Poprawiono również system map, od teraz tworzymy czystą mapę i inicjujemy ją w dowolnym miejscu. Możemy ją również powiększyć i kopiować, a nawet powiesić na ścianie używając wspomnianych wcześniej ramek.

Za pomocą Command Block możemy urozmaicić nasze przygodowe mapy o naprawdę bardzo rozwinięte elementy. A drewniany przycisk może służyć jako cel ze względu na swoją opcję uruchamiania za pomocą wystrzelonej strzały.

Poza tym wszystkim usprawniono silnik światła jest teraz szybszy oraz nie występują w nim przedziwne błędy z cieniami. Dodatkowo zadbano o detale i światło jest również kierunkowane co oznacza, że przykładowo w piecyku świeci się tylko jedna jego ściana, z której wydobywają się płomienie.

— Inne nowości —

Pojawiło się też sporo małych zmian, które wprowadziły do gry pewne utrudnienia, jak i ułatwienia. System handlu z wieśniakami został zmodyfikowany i teraz atakowanie ich będzie odbierane negatywnie, a konsekwencją takich ruchów może być negowanie handlu. Za pomocą Nether Portalu można transportować przeróżne stworzenia. Wepchnięte do portalu pojawią się po drugiej stronie, gdzie możemy je przetrzymywać lub używać piekielnego wymiaru do szybszego transportu. Tworzenie płaskiej mapy zostało rozwinięte o panel, który pozwala nam kreować teren według naszych upodobań. Stawianie pieńków zostało zmienione i teraz nie musimy się męczyć, aby ustawić go pionowo. Poza tym takie elementy jak rozprzestrzenianie się ognia oraz waleczność potworów jest zależna od poziomu trudności.

Nadchodząca aktualizacja Minecraft 1.4 "Pretty Scary Update" z pewnością przyniesie mnóstwo nowości oraz zmian. Wyjścia nowej wersji możemy spodziewać się już w październiku, krótko przed Halloween. Poniżej znajdziecie odnośniki z informacjami opisującymi dokładniej wymienione powyżej elementy.

Snapshoty:

Pozostałe: