Minecraft 1.10 Pre-Release

Mojang zaskakuje! Na poprzednią wersję pre-release czekaliśmy około półtora roku, tymczasem twórcy fundują nam przedsmak wersji 1.10 zaledwie 4 miesiące po premierze Minecrafta 1.9! Nie należy jednak popadać w hurraoptymizm, do zrobienia jeszcze trochę jest ale coraz bardziej realne staje się wcześniejsze wydanie wersji 1.10.

Na redditowych boardach rozgorzała dyskusja na temat nowego podejścia Mojangu, studio było zazwyczaj znane z dobrej komunikacji z społecznością, tymczasem Searge na swoim twitterze napisał tak:

 

Warto jednakże spojrzeć na wszystko obiektywnie biorąc pod uwagę fakty, to prawda że zbyt szybkie wydawanie wersji dla tak rozrośniętego community może być szkodliwe. Prawdą jest też że w ostatnim okresie praca Mojangu była zauważalnie intenstywna jeżeli chodzi o flagową platformę Minecrafta. Aczkolwiek twórcy mają prawo decydować o rozwoju swojej gry, potępienie niektórych zachowań a raczej ich wyśmianie nie oznacza iż szwedzkie studio rujnuje swój kontakt z społecznością.

Zewnętrzny odnośnik
– Kwiaty oraz trawa generują się na żwirze
  • [MC-90659] – Podpalone moby nie wskakują do ognia
  • [MC-98430] – Kaktusy podniesione przez endermany nie mają tekstury
  • [MC-98654] – Smoki ze starych wersji gry nie poruszają się
  • [MC-101118] – Wyszukiwanie ścieżki nie działa poprawnie na ścieżkach
  • [MC-101325] – Ładowanie pliku Village.dat, który zawiera dane reputacji gracza, powoduje crash
  • [MC-102048] – Cząsteczka blockdust nie koliduje z blokami pod nią
  • [MC-102049] – Wiedźmy nie piją mikstur odporności na ogień kiedy znajdują się na blokach magmy
  • [MC-102051] – Nie da się stawiać bloków na bloku brodawek
  • [MC-102070] – Blok brodawek nie może zostać podpalony
  • [MC-102081] – Wartość powietrza mobów jest zbyt mała
  • [MC-102096] – Pod niektórymi schodami w wioskach generuje się blok ścieżki a nie ziemi
  • [MC-102119] – Niedźwiedzie polarne utykają w blokach podczas atakowania gracza
  • [MC-102135] – Blok struktur pozwala na puste nazwy
  • [MC-102146] – Nie można wpisać znaków / oraz : w blokach struktur
  • [MC-102159] – Żwir generuje się przy studniach w wioskach zamiast ścieżek
  • [MC-102178] – Linie bloku struktur są niewidoczne w trybie obserwatora
  • [MC-102203] – Bloki struktur nie obracają głów
  • [MC-102207] – Crash podczas użycia wędki w tym samym tiknięciu co wykonanie komendy @e z type= lub name=
  • [MC-102270] – Ścieżki w wioskach generują się niepoprawnie pod drzewami
  • [MC-102278] – Wyszukiwanie ścieżki nie omija bloku magmy
  • [MC-102372] – Fences in Savanna and Taiga villages use oak fence instead of acacia/spruce fence
  • [MC-102378] – Tabliczki, sztandary, słupki endu oraz kowadła są źle obrócone
  • [MC-102401] – Względna teleportacja przerywa szybowanie
  • [MC-102455] – Wyszukiwanie ścieżki nie działa poprawnie przy bloku brodawek
  • [MC-102460] – Zainfekowane wioski nie generują zombie / zombie znikają
  • [MC-102530] – AreaEffectCloud nie wyświetla domyślnej cząsteczki po błędnym określeniu cząsteczki
  • [MC-102557] – Blok struktur źle ładuje ramki na przedmioty
  • [MC-102575] – Raport crasha źle wyświetla nazwę CPU
  • [MC-102598] – Teleportowanie bytów komendą /tp używa współrzędnych względem wykonawcy
  • [MC-102607] – Wieśniacy nie uciekają od zombie w czasie dnia
  • [MC-102614] – Można wklejać niepoprawne znaki w blokach struktur
  • [MC-102679] – Wieśniacy nie uciekają od husków
  • [MC-102835] – Moby mogą pojawiać się na blokach magmy
  • Co sądzicie o nowej polityce dotyczącej aktualizacji? Czy szybsze tempo wydawanie aktualizacji będzie korzystne dla społeczności, czy wręcz przeciwnie? O tym i o wielu innych sprawach możecie podyskutować na forum w specjalnie przeznaczonym do tego temacie.