To dzieje sie na prawdę, nie zdążyliśmy się jeszcze nacieszyć i doczekać do aktualizacji modów, mapek czy innej zawartości do wersji 1.9, tymczasem Mojang w ekspresowym tempie funduje nam nową wersję – Minecraft 1.10! Fakt faktem że jest o wiele uboższa w zawartość i gruntowne zmiany, nie zmienia to faktu że dostaliśmy sporo dodatkowych rzeczy i to w tak krótkim czasie. Wieść o wydaniu nowej aktualizacji spadła jak grom z jasnego nieba, pozostaje nam się tylko cieszyć z przyśpieszonej pracy studia Mojang AB!
Zmiany
Niedźwiedzie polarne
Jedną z ciekawszych zmian jest jedna z tych zapowiedzianych jako pierwsze, niedźwiedzie polarne zostały dodane do gry!
Występują na zimowych biomach, dorosłe osobniki są neutralne, a młode pasywne. Dorosłe osobniki w pobliżu młodych są agresywne.
Nowe warianty potworów
Kolejne nowe stworzenia jakie możemy spotkać w świecie Minecrafta to nowe warianty potwór, kolejno szkieleta oraz zombiego. Wariant szkieleta to Stray, można go spotkać na zimowych biomach, podobnie jak zwykły szkielet występuje na pająku oraz otrzymuje obrażenia od promieni słonecznych, trafienie jego strzałą nadaje nam efekt spowolnienia.
Wariant zombiego , czyli Husk podobnie jak zwykły tego typu potwór występuje w mniejszej i większej wersji, podobnie jak pierwowzór mały Husk może pojawić się na kurczaku, dodatkowo każdy uderzony przez Huska gracz otrzymuje efekt głodu. Nie otrzymuje obrażeń od słońca.
Nowe bloki
Mojang nie zapomniał o fundamencie swojej społeczności, czyli budowniczych. Do dyspozycji oddano (od lewej) blok magmy, blok brodawek, czerwoną cegłę netheru oraz blok kości. Tylko blok magmy ma właściwości – parzy przy chodzeniu po nim.
Bloki struktur
Bloki struktur to ukłon w stronę mapmakerów, pozwala on na szybkie rozmieszczanie budowli na mapie bez konieczności kilkukrotnego budowania tych samych banalnych elementów.
Dokładniejsze informacje na temat dzialania bloków struktur znajdują się w filmiku poniżej:
Pomniejsze zmiany
- Magmowe bloki generują się przy jeziorach lawy w Netherze i parzą przy kontakcie
- Opuszczone kopalnie generują się w biomie Mesa
- Skamieliny z bloku kości oraz rudy węgla generują się pod ziemią na pustyniach oraz bagnach
- Bloki na które działa grawitacja i mogą spaść emitują pod sobą cząsteczki
- Dodano wewnętrzne nazwy dla podtypów mobów (koty, starszy strażnik, typy koni)
- Endermany pojawiają się w Netherze
- Dodano dwa nowe warianty wiosek: sawanna oraz tajga
- Wioski generują drewniane „mosty” przez wodę (tak jak w MC:PE)
- Dodano opcję automatycznego skoku po zbliżeniu się do bloku (domyślnie włączona)
- Dodano nowe typy wieśniaków, w zależności od biomu.
- Dodano dźwięki dla: zaklinania, skrzyń Endu.
Tak szybkie wydanie nowej wersji zaskoczyło całą społeczność, pojawiły się sprzeczne głosy na temat tego czy jest to pożyteczne dla społeczności, chodzi głównie o mody oraz inną zawartość tworzoną bezpośrednio przez graczy. Co wy o tym sądzicie? Zapraszamy do wyrażania swojej opinii w komentarzach!
Oprócz tego wszystkich chętnych wypróbować nową wersję razem ze znajomymi, zapraszamy na hosting CraftServe, gdzie znajdziecie najnowszą wersję silnika.