Logo

MagicLauncher – uniwersalny launcher Minecrafta

Niedawno popularność zyskał nowy launcher, który pozwala w paru kliknięciach zrobić większość rzeczy, do których wcześniej potrzebowaliśmy kilku minut kopania w plikach gry. Oto opis jego możliwości, interfejsu i kilka mini-poradników, które pokażą wam jak go używać.

Zalety

  • Dodawanie modów jednym kliknięciem.
  • Przesuwanie kolejności i usuwanie modów jednym kliknięciem.
  • Zmiana wersji moda jednym kliknięciem.
  • Obsługa modów wrzucanych w pliki gry, modów ModLoadera i modów MCForge.
  • Możliwość grania bez konta premium (należy podać nick i wybrać opcję grania w trybie offline).
  • Obsługa wielu wersji gry równocześnie.
  • Możliwość łatwej zmiany wersji gry przed jej włączeniem.
  • Możliwość łatwego wyboru na jakim zestawie modów chcemy zagrać.
  • Proste ustawianie przydzielonej do Javy pamięci RAM.
  • Wygodne ustawianie rozmiaru okna gry i możliwość włączenia jej zmaksymalizowanej.
  • Możliwość szybkiego przetestowania ustawień po każdej ich zmianie.
  • Podgląd logu błędów gry bez wchodzenia do jej katalogu.
  • Przeglądarka Minecraft Wiki i nowości ze świata gry.

Interfejs

Główne okno

Główne okno MagicLaunchera

  1. Przełączenie zawartości głównego okna na newsy gry.
  2. Przełączenie zawartości głównego okna na newsy producenta.
  3. Przełączenie zawartości głównego okna na Reddita gry.
  4. Przełączenie zawartości głównego okna na Twittera Notcha.
  5. Przełączenie zawartości głównego okna na Twittera Jeba.
  6. Przełączenie zawartości głównego okna na Twittera Dinnerbone’a.
  7. Przełączenie zawartości głównego okna na Minecraft Wiki.
  8. Którą z przygotowanych wcześniej przez nas konfiguracji chcemy włączyć.
  9. Nasza nazwa użytkownika.
  10. Nasze hasło.
  11. Menu przygotowywania konfiguracji.
  12. Ustawienia launchera.
  13. Włącznik gry.
  14. Tajemniczy glowstone, który po kliknięciu wygasa i stopniowo zapala się ponownie – jest to jedyna rzecz, której nie zdołałem rozgryźć, aczkolwiek przypuszczam, że symbolizuje on stan serwerów logowania i jego klikalność to tylko żartobliwy efekt.
  15. Czy gra ma przechowywać nasze hasło (jeżeli nie jesteś jedyną osobą korzystającą z komputera to nie jest to dobry pomysł).
  16. Przycisk przenoszący na stronę z możliwością zakupu gry (dla graczy, którzy jeszcze jej nie posiadają).

Ustawienia launchera

Ustawienia launchera

  1. Wersja Minecrafta, która jest w aktualnie wybranej konfiguracji.
  2. Przycisk pozwalający zmienić ją na starszą.
  3. Przycisk przenoszący na stronę ze snapshotami do pobrania.
  4. Przycisk powodujący wymuszoną aktualizację Minecrafta do najnowszej wersji przy jego następnym uruchomieniu.
  5. Położenie plików gry aktualnej konfiguracji na dysku i przycisk otwierający ich katalog.
  6. Wersja launchera.
  7. Najnowsza dostępna wersja launchera.
  8. Przycisk przenoszący na stronę z możliwością pobrania najnowszej wersji launchera.
  9. Język interfejsu launchera.
  10. Czy launcher ma pobierać nowości ze świata gry (wyłączenie tej opcji skutkuje ograniczeniem głównego okna do Minecraft Wiki i zmniejszeniem użycia łącza internetowego).
  11. Czy launcher ma się zamykać po uruchomieniu gry.
  12. Przycisk przenoszący do okna logu ostatniego uruchomienia gry.
  13. Przycisk zatwierdzający zmiany w ustawieniach launchera.
  14. Przycisk anulujący zmiany w ustawieniach launchera.

Menu przygotowywania konfiguracji – wybór modyfikacji, jakie się w niej znajdą

Menu przygotowywania konfiguracji - wybór modyfikacji, jakie się w niej znajdą

  1. Wybór, którą konfigurację aktualnie edytujemy.
  2. Przycisk tworzący nową konfigurację („New”) i przycisk kasujący aktualnie wybraną konfigurację („Delete”).
  3. Środowisko na którym będzie opierać się konfiguracja (odpowiada ono utworzonym w nowym launcherze od Mojangu lub słowu „Classic” – dla plików gry ze starego launchera).
  4. Wersja gry, jaką zawiera dana konfiguracja (i środowisko, na którym jest oparta).
  5. Aktualny plik wykonywalny gry i przycisk służący do jego zmiany.
  6. Zakładka przenosząca nas do wyboru modyfikacji, jakie znajdą się w konfiguracji.
  7. Zakładka przenosząca nas do ustawień konfiguracji.
  8. Kolumna pokazująca czy mod jest aktywny, z możliwością odznaczenia go – co sprawi, że nie będzie wgrywany do konfiguracji, ale wciąż będzie na liście.
  9. Kolumna pokazująca nazwę moda.
  10. Kolumna pokazująca wersję moda (jeżeli dobrze zgaduję, musi być ona podana w archiwum z modem).
  11. Kolumna pokazująca status moda („duplicate mod” oznacza moda, który już znajduje się w konfiguracji lub w pliku wykonywalnym gry; „no ModLoader” oznacza, że nie dodaliśmy ModLoadera, którego modyfikacja wymaga lub wymaga opcjonalnie – jak Rei’s Minimap).
  12. Przycisk przenoszący na stronę z modami do pobrania.
  13. Przycisk pozwalający dodać archiwum z modem.
  14. Przycisk przenoszący moda w górę (kolejność na liście decyduje o kolejności wgrywania modów do konfiguracji).
  15. Przycisk przenoszący moda w dół (kolejność na liście decyduje o kolejności wgrywania modów do konfiguracji).
  16. Przycisk pozwalający zastąpić archiwum z modem innym (może być to przydatne np. do aktualizacji modów).
  17. Przycisk pozwalający usunąć moda.
  18. Zakładka otwierająca kartę z modami zewnętrznymi (odpowiada ona zawartości folderu „mods”).
  19. Zakładka otwierająca kartę z modami rdzenia (odpowiada ona zawartości folderu „coremods”; zawartość tej karty jest taka sama jak karty modów zewnętrznych – tylko trafiają one gdzie indziej).
  20. Kolumna pokazująca czy mod jest aktywny, z możliwością odznaczenia go – co sprawi, że nie będzie wgrywany do konfiguracji, ale wciąż będzie na liście.
  21. Kolumna pokazująca nazwę moda.
  22. Kolumna pokazująca wersję moda (jeżeli dobrze zgaduję, musi być ona podana w archiwum z modem).
  23. Kolumna pokazująca status moda („duplicate mod” oznacza moda, który już znajduje się w konfiguracji lub w pliku wykonywalnym gry; „no ModLoader” oznacza, że nie dodaliśmy ModLoadera, którego modyfikacja wymaga lub wymaga opcjonalnie – jak Rei’s Minimap).
  24. Przycisk otwierający folder z modami (odpowiedni dla karty – „mods” lub „coremods”).
  25. Przycisk zaznaczający wszystkie mody.
  26. Przycisk odznaczający wszystkie mody.
  27. Przycisk odświeżający listę (np. po manualnych zmianach w katalogu modów).
  28. Czy ma być pokazywany log gry.
  29. Czy ma być sprawdzana kompatybilność modów (kolumna statusu).
  30. Zatwierdzenie zmian w konfiguracji.
  31. Test konfiguracji (włączenie Minecrafta według wprowadzonych zmian, bez zapisywania ich).
  32. Podgląd logu MagicLaunchera.
  33. Anulowanie zmian w konfiguracji.

Menu przygotowywania konfiguracji – ustawienia

Menu przygotowania konfiguracji - ustawienia

  1. Wybór, którą konfigurację aktualnie edytujemy.
  2. Przycisk tworzący nową konfigurację.
  3. Przycisk kasujący aktualnie wybraną konfigurację.
  4. Środowisko na którym będzie opierać się konfiguracja (odpowiada ono utworzonym w nowym launcherze od Mojangu lub słowu „Classic” – dla plików gry ze starego launchera).
  5. Wersja gry, jaką zawiera dana konfiguracja (i środowisko, na którym jest oparta).
  6. Aktualny plik wykonywalny gry.
  7. Przycisk służący do zmiany pliku wykonywalnego gry.
  8. Zakładka przenosząca nas do wyboru modyfikacji, jakie znajdą się w konfiguracji.
  9. Zakładka przenosząca nas do ustawień konfiguracji.
  10. Szerokość okna gry.
  11. Wysokość okna gry.
  12. Czy okno gry ma uruchomić się zmaksymalizowane?
  13. Czy okno gry ma uruchomić się w trybie pełnoekranowym?
  14. Ilość pamięci przydzielonej do gry (pamiętaj, że należy zostawić około połowy pamięci dla systemu operacyjnego, a dodatkowe ćwierć na stos wirtualnej maszyny Javy – więc najlepiej wpisać tu 1/4 posiadanej pamięci RAM).
  15. Aktualnie ustawiona ścieżka do pliku wykonywalnego wirtualnej maszyny Javy.
  16. Czy ma być użyta podana ręcznie ścieżka do pliku wykonywalnego wirtualnej maszyny Javy?
  17. Przycisk pozwalający wybrać manualnie ścieżkę do pliku wykonywalnego wirtualnej maszyny Javy.
  18. Parametry wiersza poleceń przekazywane wirtualnej maszynie Javy przy uruchomieniu.
  19. Aktualnie ustawiona ścieżka do katalogu gry.
  20. Czy ma być użyta podana ręcznie ścieżka do katalogu gry?
  21. Przycisk pozwalający wybrać manualnie ścieżkę do katalogu gry.
  22. Czy ma być pokazywany log gry.
  23. Czy ma być sprawdzana kompatybilność modów (kolumna statusu).
  24. Zatwierdzenie zmian w konfiguracji.
  25. Test konfiguracji (włączenie Minecrafta według wprowadzonych zmian, bez zapisywania ich).
  26. Podgląd logu MagicLaunchera.
  27. Anulowanie zmian w konfiguracji.

Okno logu gry i logu MagicLaunchera

Okno logu gry i logu MagicLaunchera

  1. Klucz wyszukiwania.
  2. Przycisk sprawiający, że zostaną podświetlone wystąpienia klucza w logu.
  3. Przycisk czyszczący okno logu.
  4. Przycisk kopiujący zawartość okna do schowka.
  5. Przycisk zamykający okno logu.

Porady

Jak zwiększyć ilość pamięci RAM przypisanej do Minecrafta? Należy włączyć edycję aktualnej konfiguracji (przycisk 11 w głównym oknie) i przejść do jej ustawień (przycisk 37 w oknie edycji konfiguracji). Tam należy zedytować pole pamięci (nr 77). Pamiętaj, że wprowadzenie zbyt dużej ilości pamięci może uniemożliwić włączenie gry (wartość, którą wprowadzasz, zostanie użyta jako rezerwowana przez wirtualną maszynę Javy pamięć, ale oprócz niej wirtualna maszyna musi zarezerwować także podobny obszar na stos – a sam system operacyjny komputera także potrzebuje wolnej pamięci RAM). Z kolei zbyt mała wartość może powodować klatkowanie i wysypywanie się gry. Najlepiej po prostu poeksperymentować zaczynając od ustawienia tej wartości na 1/4 rozmiaru pamięci RAM zainstalowanej w komputerze. Do czego przydadzą mi się konfiguracje? Konfiguracje to różne wersje gry, które MagicLauncher automatycznie tworzy w oddzielnych katalogach. Każda z nich może mieć wgrane różne mody i być ustawiona inaczej – a z punktu widzenia gracza wybór odpowiedniej to tylko zaznaczenie jej na liście (nr 8 w głównym okienku). Dzięki temu nie będziesz już więcej musiał męczyć się z kopiowaniem różnych katalogów gry w miejsce .minecraft ani z ręcznym przeklejaniem modyfikacji do minecraft.jar (nawet wgrywanie modyfikacji MCForge i ModLoadera stanie się prostsze, bo ich katalogi będzie można otworzyć z poziomu launchera). Konfigurację możesz utworzyć wchodząc w ich edytor (nr 11 w głównym oknie), po czym klikając przycisk utworzenia nowej konfiguracji („New” pod nr 32 w edytorze konfiguracji) – zostaniesz wtedy zapytany czy użyć jakiejś istniejącej konfiguracji jako bazy (zostaną wtedy przekopiowane z niej wszystkie ustawienia) czy utworzyć zupełnie nową konfigurację z domyślnymi parametrami. Następnie będziesz mógł wybrać o jakie środowisko gry chcesz ją oprzeć (nr 33 w edytorze konfiguracji) i który plik minecraft.jar ma zostać użyty do jej przygotowania (nr 35 w edytorze konfiguracji). Potem pozostanie dodać do niej mody i wybrać optymalne dla Ciebie ustawienia, a następnie zapisać pracę (przycisk nr 60 w edytorze konfiguracji). Jak dodać modyfikację do konfiguracji? Należy otworzyć edytor konfiguracji (przycisk 11 w głównym oknie), wybrać z listy (nr 31 w edytorze konfiguracji) tę, do której chcemy dodać moda, po czym kliknąć przycisk 43 i wybrać plik archiwum, który go zawiera. Jeżeli wgrywany mod musi być wgrany przed lub po innym, możesz przesunąć go na właściwe miejsce przyciskami 44 i 45. Potem należy oczywiście zapisać konfigurację (przycisk nr 60). Jak dodać modyfikację ModLoadera lub MCForge do konfiguracji? Najpierw dodaj ModLoadera lub MCForge jako zwykłego moda. Następnie w edytorze konfiguracji wybierz kartę 48 – jeżeli mod musi być wgrany do katalogu „mods” lub 49 – jeżeli mod musi być wgrany do katalogu „coremods”. Potem kliknij przycisk 54 i wklej moda do katalogu, który się otworzy. Następnie zamknij katalog i kliknij przycisk nr 57, po czym zapisz zmiany przyciskiem nr 60.

Download

MagicLaunchera można pobrać z jego oficjalnego tematu na anglojęzycznym forum Minecrafta: [link]. Autorem programu jest sp614x.