Na krawędzi – minimalistyczna mapa od RoxMb!

Myślę, że każdy, kto gra w Minecrafta, grał też kiedyś w specjalnie przygotowaną mapę, czy to jakieś dopracowane mapy przygodowe czy chociażby parkour. Ogromna różnorodność nie zwalnia twórców z obowiązku tworzenia wysokiej jakości prac – i w większości przypadków praca domowa zostaje odrobiona na szóstkę, czy to dzięki cudownym budowlom czy zaawansowanym systemom bloków poleceń. Istnieje tylko jeden haczyk związany z mapami w Minecraft – chodzi oczywiście o czas tworzenia, który może się ciągnąć tygodniami.

Istnieją jednak mapy, które potrafią dać równie dużo frajdy, co te tworzone przez wiele miesięcy, z tą różnicą, że praca w ich wykonanie, jak i sama ich treść jest… no cóż, dość skąpa.
SkyBlock jest na pewno znany każdemu. Oryginalnie, jedyne co się na nim znajdowało to mała wysepka z kilkoma niezbędnymi przedmiotami potrzebnymi do przetrwania, z biegiem czasu mapa ewoluowała i zmieniała swój wygląd, rozszerzając różne aspekty rozgrywki na niej.

Ostatnio, przeglądając strony z mapami, natrafiłem na Minecraft na krawędzi. Mapa stworzona przez RoxMb jest odmianą SkyBlocka, z tym, że został on stworzony z mapy wygenerowanej przez silnik gry i jedyne co się na nim znajduje to budowle, bez startowych rzeczy, które zapewniałyby nam rozwój – musimy się postarać, by przetrwać.

Nie posiadając dostępu do podstawowych surowców, jedyne co nam zostaje to szukać skrzyń, handlować z wieśniakami i brać to, co dają nam struktury. Podstawowe zasoby takie jak węgiel czy kamień stają się tutaj jednymi z bardziej pożądanych dóbr. Najważniejsze na początku to znalezienie kilofa i zapasów jedzenia, inaczej nie pogramy za długo.

Taki rodzaj mapy nie jest oczywiście dla każdego, ale jeśli ktoś bawił się dobrze przy zwykłym skyblocku, to może potraktować tą wersję jako trudniejszą wersję oryginału, przy której musimy się nieźle napracować, by zdobyć to, co w oryginale mamy na starcie.

arty
arty321
Mapę możemy pobrać z tej strony, albo możemy stworzyć losowo generowaną samemu, robiąc płaski świat na trybie kreatywnym (ważne, ponieważ musimy najpierw znaleźć coś, co nie jest pustką) a następnie wklejając w szablonach ten kod:

3;1*minecraft:air;2;village,mineshaft(ch­ance=0.01),stronghold(chance=32 count=3 spread=3),biome_1(distance=32),dungeon,d­ecoration,lake,lava_lake