Informacje od Jeb’a na temat kolejnych zmian w wersji 1.9!

Obecny główny twórca Minecrafta, Jens Bergensten na portalu Reddit napisał posta opisującego kierunek zmian w wersji 1.9. Jak można było się spodziewać, będzie to Combat Update, a w poście jeb opisał zmiany w systemie pancerza. Możemy znaleźć tam małe podsumowanie całego systemu noszenia zbroi i ochrony, jaką ona daje, a także informacje o tym, co trzeba zmienić.

Co można wywnioskować z jego wypowiedzi:

  • Jeb opisuje jak to w wersjach 1.8 i wcześniejszych pancerz był kalkulowany. Wartość pancerza sumuje się do łącznej wartości, w zakresie od 0 do 20 (pełnej diamentowej zbroi). Ta wartość jest następnie dzielona przez 25, co daje redukcję skalę uszkodzeń od 0 do 80%. Innymi słowy, pełna zbroja zmniejszyłaby 10 obrażeń (pięć serc) do 2 (jedno serce).
  • Problemem według Jeb’a jest procentowa redukcja obrażeń. Uniemożliwia to według twórcy, tworzenie interesujących wyzwań dla graczy, które znacząco urozmaiciłyby grę. Mówi też, że to dlatego strażnicy z podwodnych twierdz zadają 8 obrażeń normalnych+1 obrażeń magicznych, dzięki temu są pewni, że strażnik zabierze przynajmniej pół serduszka graczowi w pełnym pancerzu.
  • Dodał również tabelę, którą można znaleźć poniżej. Tabela ta ukazuje odniesienie pancerza do obrażeń w 1.8, Na górze mamy całkowitą wartość pancerza, po lewej masz uszkodzenie, a tabela mówi, jak wiele uderzeń potrzeba do zadania 20 punktów obrażeń (10 serc). Jeśli dodać zaklęcia na górze to nic dziwnego, ludzie czują, że diamentowa zbroja czyni cię blisko niezniszczalnym.

Pancerz w 1.9 według Jeb’a:

  • Z informacji podanych wyżej wynika, iż walka jest nudna a gracze w diamentowych zaklętych zbrojach praktycznie nieśmiertelni. Tak więc aby uczynić uderzenia bardziej odczuwalnymi, wartości pancerza zostaną przez Jeb’a przekalkulowane tak, aby uderzanie mieczem w pełni wyekwipowanego przeciwnika dawało jakiś efekt.
  • W nowej kalkulacji wartość pancerza jest naliczana normalnie, ale ochrona przez obrażeniami została zmniejszona o 50% i podzielona przez 30, a nie 25. Tak więc w nowym systemie pancerzy, ochrona słabnie od silnych ataków, a maksymalny procent na ochronę został zmniejszony z 80% do 66%. Na przykład, jeśli masz 10 punktów pancerza i atak zadaje 8 obrażeń, szkody zostaną zmniejszone o (10 – 8 * 0,5) / 30 = 20%, a zatem do czynienia 6.4 punktów obrażeń (stary system będzie zajmować 4,8 punktów obrażeń).

O to tabela dla nowej kalkulacji:

Enchanty przedmiotów w 1.9 

    • Czary ochronne i Ostrość również doczekają się balansu.
      Ostrość doda 1.0 / 1.5 / 2.0 / 2.5 uszkodzeń zamiast 1,25 / 2,50 / 3,75 / 5,0.
    • Poziom ochrony będzie liniowy, a nie do kwadratu i będzie sumowany się do wartości, która jest również podzielona przez 30 zamiast 25.

Na końcu swojego posta jeb dodał oczywiście, że wszystko musi być przetestowane w grze i wszystko jest w fazie testów. Wygląda na to, że na update 1.9 przyjdzie nam trochę poczekać.