Witam! W tym temacie pokaże wam wiele komend w Command Blocku, oczywiście będę ten temat regularnie edytował, bo nie starczy mi czasu napisania wszystkich komend, jakich znam! Dodam jeszcze, że jestem początkującym na tym forum, więc proszę trochę o wyrozumiałość .
Dodam, że poradnik jest wzorowany na wersji 1.7, 1.8 mi się nie podoba i nie zamierzam na niej grać, uczyć się komend. I TYLE
Jeżeli chcemy określić osobe mamy do dyspozycji (W wersji 1.7.2) 3 takie argumenty:
A więc tutaj napisze kompletne podstawy, dla tych, którzy nie rozumieją praktycznie niczego w Command Blocku.
Więc w Command Blocku działa więcej komend, niż takie, które może wpisać człowiek w konsoli (Na czacie).
Komendy w tym bloku nie obejdą się od osoby i miejsca, a więc jak to zrobić i jak wam to wytłumaczyć?
@p - Najbliższy gracz/gracze
@a - Wszyscy gracze
@r - Losowy gracz/gracze
A miejsce określamy podając koordynaty, lub używając znaku ~ ale to zrozumiecie dopiero w późniejszym etapie.
Id przedmiotów znajdziecie tutaj: By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować Komenda podstawowa, dająca 4 czerwone pochodnie najbliższemu graczu: /give @p 76 4 To samo możemy zrobić w przypadku @a, @r.
Ok, teraz przyszedł czas na pierwszą komendę, niby prosta, ale można ją fajnie rozbudować, więc zaczynamy.
Tą komendę będziemy pisali najpierw z podstawowego schematu:
give <osoba> <id przedmiotu> <Ilość>
Ok, w tej komendzie, chyba dobrze wam znanej naucze was teleportacji, postaram się to dobrze wytlumaczyc i rozszerzyć.
Więc będziemy się posługiwali podstawowym schematem:
tp <osoba> <osoba/koordynaty>
tp @a 50 40 30 - Teleportuje wszystkich graczy na koordynaty: x50 y40 z30
Teraz was nauczę kolejnego argumentu, będą to "m", "r", "rm".
Więc argument "m" odpowiada za tryb gry, "0" czyli survival, "1" czyli creative, "2" czyli adventure.
Argumenty "r" i "rm" odpowiadają za odległość od Command Blocka. "r" czyli odległość od command blocka, "rm" czyli minimalna odległość od Command Blocka.
Dla przykładu:
tp @a[m=1] 50 40 20 - teleportuje wszystkich graczy, którzy są na trybie creative na dane kordy.
tp @a[r=3] 50 40 20 - teleportuje wszystkich graczy, którzy są w odległości 3 kratek od Command Blocka na dane kordy.
tp @a[rm=4] 50 40 20 - teleportuje wszystkich graczy, którzy są dalej niż 4 kratki od command blocka na dane kordy.
Więc teraz ważna rzecz, potrzebna do tworzenia różnych mapek, lub nawet do serwerów.
Zasady aktywujemy wpisując komendę /gamerule <Zasada> <true/false> - oczywiście true aktywuje zasade, false nie
Lista Zasad:
commandBlockOutput - widoczność na czacie używanych komend w command blocku.
doDaylightCycle - Zatrzymanie ruszania się słońca/księżyca.
naturalRegeneration - naturalne regenerowanie się życia.
doFireTick - rozprzestrzenianie się ognia, po użyciu tej zasady żaden klocek po podpaleniu się nie spali.
doMobLoot - Wylatywanie itemów z mobów.
doMobSpawning - Naturalne spawnowanie się mobów, za nienaturalne uważa się spawnowanie command blockami (o tym później).
doTileDrops - Odpowiada za wylatywanie itemów po zniszczeniu klocków.
keepInventory - Wylatywanie itemów z eq po śmierci.
mobGriefing - Odpowiada za niszczenie świata przez Creeperów/Ghastów/Endermanów.
Ok, teraz coś bardziej zaawansowanego, aby dawać enchantowane itemy, niezbędna jest lista id enchantów, którą znajdziecie tutaj:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Więc aby dać komuś coś enchantowanego będziemy musieli budować komendy w ten sposób:
give <osoba> <id przedmiotu> <ilość> <0> {ench:[{id:<id>,lvl:<poziom enchantu>}]}
np:
give @p 276 1 0 {ench:[{id:16,lvl:7}]} - daje diamentowy miecz, z sharpness 7
give @p 276 1 0 {ench:[{id:16,lvl:7},{id:21,lvl:3}]} - daje diamentowy miecz z sharpness 7 i fire aspect 3
W tym temacie pokaże wam jak dawać komuś efekty, takie, które zyskujemy od mikstur i złotego jabłka, będziemy potrzebować listy efektów:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Będziemy posługiwać się tym schematem:
effect <osoba> <id efektu> <czas> <siła efektu>
np:
/effect @p 5 60 3 - Daje efekt Strength na minute o sile III
Jeżeli chcecie dać komuś efekt na zawsze czas ustawcie na 99999 np:
effect @p 5 99999 3
Jeżeli chcecie usunąć komuś wszystkie efekty użyjcie:
effect @p clear
Więc aby dawać komuś itemy, np enchantowane złote jabłko, lub jakaś wybrana mikstura musimy użyc tej komendy:
give <osoba> <id zwykłe itemu> <ilość> <liczba po symbolu ":">
np:
give @p 322 2 1 - dostajemy 2 koxy
give @p 373 1 16454 - dostajemy miotaną miksture widzenia w ciemności.
Witam, teraz naucze was komendy /setblock, która jak się pewnie domyślacie po użyciu w command blocku ustawia wybrany przez nas klocek.
Ok, komenda wygląda w ten sposób:
/setblock <miejsce> <id bloku> <pozycja bloku>
ok, więc dla przykładu komenda:
/setblock ~ ~1 ~ 1 - Stawia stone 1 kratkę nad command blockiem
/setblock 50 40 30 33 4 - Stawia piston na koordynatach skierowany w odpowiednio dobraną stronę.
Dobra, teraz pokaże coś, co myślę że się przyda przy różnych mapach, ogółem fajnie można z tego coś zrobić.
Komenda playsound działa moim zdaniem na kilka sposobów, ja jednak nauczyłem się jednego, sprawdzonego sposobu, do którego nie mam żadnych zarzutów:
Wszystkie dźwięki znajdziecie tutaj: By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
/playsound <nazwa dźwięku> <gracz>
Dla przykładu zrobie komende, która po odpaleniu CB "wypuści" z siebie dźwięk pistona dla wszystkich w obrębie 15 kratek.
/playsound tile.piston.in @a[r=15]
Co do tej komendy, jest ona dosyć "szeroka", więc podzielę tą część poradnika na 2 części:
Ok, tutaj już polecam już zacząć pisać komendy w Notepad++ i później sprawdzać tą komendę wklejając do command blocka, głównie dla tego, że notepad++ nam pokazuje, kiedy brakuje jakiejś klamry.
Ok, podstawa wygląda tak:
/summon <Mob> <Koordynaty>
dla przykładu:
/summon Villager ~ ~2 ~ - Respi Villagera 2 kratki nad command blockiem
/summon Giant ~ ~10 ~ - Respi gigantycznego zombiaka.
Ok, teraz możesz przejść do etapu "Zaawansowane"
Ok, teraz już znasz podstawy z podstaw tej komendy. Teraz naucze Cię coś trudniejszego i przydatnego.
Zespawnie sobie komendą zwykłego zombiaczka.
/summon Zombie ~ ~1 ~
Teraz nadam mu jakieś imię
/summon Zombie ~ ~2 ~ {CustomName:"Zombiaczek",CustomNameVisible:1} - Komendą zrespimy Zombi z nazwą Zombiaczek, CustomNameVisible:1, odpowiada za to, czy nazwa ma być wyświetlana jeżeli nie patrzymy na moba, jeżeli zamiast 1 damy 0, nazwa bedzie wyświetlana tylko gdy popatrzymy na zombi.
Teraz musimy powoli pilnować, aby zamykać klamerki. Dodamy naszemu Zombiakowi jakiś ekwipunek:
/summon Zombie ~ ~2 ~ {CustomName:"Zombiaczek",CustomNameVisible:1, Equipment:[{id:276,Count:1},{id:313,Count:1},{id:312,Count:1},{id:311,Count:1},{id:310,Count:1}]} - Pamiętajcie! Ekwipunek trzeba podawać w odpowiedniej kolejności - Item w ręce, buty, spodnie, klata, Hełm
Teraz dobrze, żeby wszystko zenchantować, będziemy robić to podobnie, jak mówiłem w poprzedniej części poradnika.
/summon Zombie ~ ~2 ~ {CustomName:"Zombiaczek",CustomNameVisible:1, Equipment:[{id:276,Count:1,tag:{ench:[{id:16,lvl:5},{id:20,lvl:2}]}},{id:313,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:312,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:311,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:310,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}}]}
Ok, teraz pobawimy się w coś już chyba bardziej fajnego i malo osób to wykorzystuje, Atrybuty
Lista atrybutów:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Atrybuty, to coś, co daje możliwość ustawienia jakiejś np umiejętności.
Dla przykładu weźmiemy sobie zombiaczka, którego wcześniej zrespawniliśmy i damy mu atrybut, żeby nie mógł się ruszać:
/summon Zombie ~ ~2 ~ {Attributes:[{Name:generic.movementSpeed,Base:0}],CustomName:"Zombiaczek",CustomNameVisible:1, Equipment:[{id:276,Count:1,tag:{ench:[{id:16,lvl:5},{id:20,lvl:2}]}},{id:313,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:312,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:311,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:310,Count:1,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}}]}
Tutaj bardzo łatwo pomylić klamre! uważajcie na nie! Teraz zmobi nie potrafi chodzić, ale niestety możemy go pchać i bić, na pchanie nie ma żadnej komendy, jednak możemy dodać kolejny atrybut, żeby nikt nie mógł go bić.
Mam nadzieję że do tej pory wszystko rozumiecie, niestety, ale atrybuty to nie jest moja dobra strona
Zapraszam do następnego działu, gdzie przedstawie kilka fajnych opcji z villagerami!
Jeżeli znalazłeś błąd w komendzie, zgłoś go, mogłem się pomylić ponieważ robie to "na sucho", nie testuje tego w MC.
Użytkownik Pawełek edytował ten post 04 June 2015 - 14:03