Aktualna wersja:
prototype 0.8.0
Budzisz się sam gdzieś na odludziu. Jest ranek, a ty idziesz na wstępne rozpoznanie. Okazuje się, że nie ma żadnych śladów obecności człowieka. Tereny wyglądają na urodzajne i pełne zwierzyny, a ty jesteś pewien, że nic złego cię tu nie spotka.
Powoli minuty zmieniają się w godziny i słońce kończy swoją warte. Kiedy tylko skryje się za wysokimi górami, świat stanie się ponury i nieprzyjazny. Z oddali słyszysz straszliwe jęki i zimny dreszcz przebiega po twych plecach.
Kiedy księżyc delikatnie rozświetlił ziemię, zobaczysz dziwne, długie cienie i krwawe ślepia krążące między krzakami. Obracasz się i jakaś postać skacze na ciebie. Jej długie pazury wbijają ci się w skórę, a ty krzyczysz z bólu. ..
Budzisz się z krzykiem i po chwili stwierdzasz, że nie wiesz, gdzie jesteś...
______
Alone to hard survival z widokiem z boku. Twoim zadaniem jest przetrwać w trudnych warunkach. W dzień będziesz musiał zbudować schronienie i zdobyć pożywienie. W nocy zaś będziesz musiał... przeżyć.
Mimo, że gra prezentuje się, jak typowa terraria, to planuję zmienić zupełnie rozgrywkę. Rozgrywka będzie trudna, a przeciwnicy silni. Nawet zabunkrowanie się w jaskini nie da ci gwarancji bezpieczeństwa. Albowiem potwory te z łatwością rozkopią ścianę ziemi, a skały nie sprostają niewiarygodnej sile wroga. Gdy tylko przebiją się przez twoją linie obrony, najlepszym pomysłem będzie ucieczka. Nawet, kiedy uda ci się zrobić prowizoryczny miecz, to i tak walka z takim potworem będzie ciężka. A jeśli on cię trafi, to oprócz głębokich ran dojdzie jeszcze krwawienie i być może choroba. A jeśli szybko czegoś nie zrobisz, to możesz nawet umrzeć.
W późniejszej rozgrywce będzie można tworzyć bomby, pułapki i inne wynalazki, które być może uratują ci skórę.
Gra aktualnie posiada:
- Bohater(poruszanie, kolizje, animacje).
- Generator terenu(góry, jaskinie, flora). //work in progress
- Cykl dnia i nocy(dynamiczne przejście z dnia do nocy, zachód słońca itp).
- Światła.
- Własne GUI(button, textbox, messagebox, bar)
Aktualnie pracuję nad:
- Fizyka bloków
- Ekwipunek.
- Audio.
- Poprawki i eliminacja błędów.
Demo pojawi się, kiedy Alone wejdzie w fazę Alpha.
Stan ukończenia[80%]:
- Fizyka bloków.
- Animacje gracza.
- Poprawki.
Ps. Polish Tanks'ów nie porzuciłem, ale muszę od nich odpocząć.