Skocz do zawartości


Zdjęcie

[C++, Allegro5] Alone - Czy zdołasz przetrwać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 28 February 2014 - 22:15

SsRuhOH.png

Aktualna wersja: 

prototype 0.8.0

 

Budzisz się sam gdzieś na odludziu. Jest ranek, a ty idziesz na wstępne rozpoznanie. Okazuje się, że nie ma żadnych śladów obecności człowieka. Tereny wyglądają na urodzajne i pełne zwierzyny, a ty jesteś pewien, że nic złego cię tu nie spotka.

Powoli minuty zmieniają się w godziny i słońce kończy swoją warte. Kiedy tylko skryje się za wysokimi górami, świat stanie się ponury i nieprzyjazny. Z oddali słyszysz straszliwe jęki i zimny dreszcz przebiega po twych plecach.

Kiedy księżyc delikatnie rozświetlił ziemię, zobaczysz dziwne, długie cienie i krwawe ślepia krążące między krzakami. Obracasz się i jakaś postać skacze na ciebie. Jej długie pazury wbijają ci się w skórę, a ty krzyczysz z bólu. ..

 

Budzisz się z krzykiem i po chwili stwierdzasz, że nie wiesz, gdzie jesteś...

______

 

Alone to hard survival z widokiem z boku. Twoim zadaniem jest przetrwać w trudnych warunkach. W dzień będziesz musiał zbudować schronienie i zdobyć pożywienie. W nocy zaś będziesz musiał... przeżyć.

 

Mimo, że gra prezentuje się, jak typowa terraria, to planuję zmienić zupełnie rozgrywkę. Rozgrywka będzie trudna, a przeciwnicy silni. Nawet zabunkrowanie się w jaskini nie da ci gwarancji bezpieczeństwa. Albowiem potwory te z łatwością rozkopią ścianę ziemi, a skały nie sprostają niewiarygodnej sile wroga. Gdy tylko przebiją się przez twoją linie obrony, najlepszym pomysłem będzie ucieczka. Nawet, kiedy uda ci się zrobić prowizoryczny miecz, to i tak walka z takim potworem będzie ciężka. A jeśli on cię trafi, to oprócz głębokich ran dojdzie jeszcze krwawienie i być może choroba. A jeśli szybko czegoś nie zrobisz, to możesz nawet umrzeć.

 

W późniejszej rozgrywce będzie można tworzyć bomby, pułapki i inne wynalazki, które być może uratują ci skórę.



 

Gra aktualnie posiada:

  • Bohater(poruszanie, kolizje, animacje).
  • Generator terenu(góry, jaskinie, flora). //work in progress
  • Cykl dnia i nocy(dynamiczne przejście z dnia do nocy, zachód słońca itp).
  • Światła.
  • Własne GUI(button, textbox, messagebox, bar)

Aktualnie pracuję nad:

  • Fizyka bloków
  • Ekwipunek.
  • Audio.
  • Poprawki i eliminacja błędów.

 

 

Demo pojawi się, kiedy Alone wejdzie w fazę Alpha.

   Stan ukończenia[80%]:

  • Fizyka bloków.
  • Animacje gracza.
  • Poprawki.

 

 

 

 

 

Ps. Polish Tanks'ów nie porzuciłem, ale muszę od nich odpocząć.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Ryptun

Ryptun

    ✈ █ █

  • Użytkownik+
  • 1590 postów

Napisano 28 February 2014 - 22:22

Czyli grę z czołgami porzuciłeś?

 

7dYHA.jpg

 

No tak się nie robi



#3 Marthy

Marthy

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 472 postów

Napisano 28 February 2014 - 22:23

Gra się fajnie zapowiada :)

 

 

Czekam z niecierpliwością :D



#4 Equant

Equant

    I'll steal all the oxygen

  • Użytkownik+
  • 222 postów

Napisano 28 February 2014 - 22:38

Nie masz najważniejszej części jak nie masz AI ;-; Mimo wszystko czekam. Liczę na duże zróżnicowanie potworów (KSENOMORFY!)

,,Better call Neo." ~Modi1

E52DBLl.gif


#5 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 06:08

Fajnie się zapowiada. :D



#6 Ter0

Ter0

    Grababrushandputalittlemakeup

  • Użytkownik+
  • 526 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:13

Postaraj się wygładzić krawędzie bloków jak są ostatnie w rzędzie (tak jak w terrarii), bo po prostu źle to wygląda. I jeszcze fajna byłaby fizyka, klocki zwisające samotne w powietrzu spadają albo ulepszenie generatora.


galaxyfull_by_mrterogion-d8beuhm.png

 


#7 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:24

Bloki będą miały 'wygładzone' krawędzie, tylko muszę grafika znaleść. Fizyka jest w trakcie tworzenia.

 

Btw. Te bloki zwisające samotnie w powietrzu nie mogą spaść, bo trzymają się tych bloków położonych dalej(te ciemniejsze).

 

//edit

 

Oświetlenie w trakcie tworzenia:

 

Teraz dodam ciemność pod blokami położonymi głębiej.

Coś w tym stylu:



#8 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:29

Rób lepiej mechanikę, bo w grę ze słabą grafiką i dobrą mechaniką można grać, z dobrą grafiką i słabą mechaniką nie można.



#9 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:34

Ja nie chcę tego i tego. Ja chcę mieć grę z dobrą mechaniką i dobrą grafiką.



#10 Wojtek

Wojtek

    Ekspert

  • Użytkownik
  • 1707 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:36

...czego na pewno nie osiągniesz zaczynając od grafiki.



#11 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:37

To najpierw rób mechanikę, to przynajmniej wcześniej pogramy. .-.



#12 Equant

Equant

    I'll steal all the oxygen

  • Użytkownik+
  • 222 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:52

###, gra oparta na obronie przed groźnymi w ### potworami, które nie mają AI. ###.


,,Better call Neo." ~Modi1

E52DBLl.gif


#13 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 20:55

Kuhwa, gra oparta na obronie przed groźnymi w **** potworami, które nie mają AI. za******e.

Jeszcze nie mają*. Domyślam się, że kiedy gra zostanie udostępniona do pobrania AI zostanie dodane.



#14 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:01

@NeoTag

Przecież widzisz, że gra jest w trakcie robienia.

@wojciech&arc

Co wyście się tak uparli. Te efekty graficzne nie były trudne, a mechanika cały czas się robi. ;-;



#15 Wojtek

Wojtek

    Ekspert

  • Użytkownik
  • 1707 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:02

Mechanika się robi.

 

Na razie gracz nie ma możliwości interakcji z mapą. ;__;



#16 Equant

Equant

    I'll steal all the oxygen

  • Użytkownik+
  • 222 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:07

Chodzi mi o to, że zamiast zająć się jednym z najważniejszych elementów to robisz najpierw jakieś grafiki.

,,Better call Neo." ~Modi1

E52DBLl.gif


#17 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:13

Dobra. To teraz zacznę pisać klasę gracza, dodam obsługę kolizji i ogarnę AI. ; >

 

Grafiką się zajmuję, bo inaczej nikt by nie spojrzał na projekt. ;(



#18 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:17

Grafiką się zajmuję, bo inaczej nikt by nie spojrzał na projekt. ;(

Ja bym spojrzał, nawet jakbyś robił z samych prymitywów albo w konsoli. Zobacz na przykład na takie dwarf fortress, grafika konsolowa a ile osób w to gra...

Kiedy demo?



#19 Equant

Equant

    I'll steal all the oxygen

  • Użytkownik+
  • 222 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:24

bo Dwarf Fortress to gra dla hardkorów, a ta gra jest dla dzieci minkrofta

,,Better call Neo." ~Modi1

E52DBLl.gif


#20 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 01 March 2014 - 21:29

Mam nadzieję, że nie będzie to minkraft 2d, tylko prawdziwy survival.