Zabezpieczanie koni
Patrząc na ten świat, wiem, że wielkim problemem będą znikające konie (zabijane). Nie zamierzam się z tym męczyć, dlatego utworzyłem prosty system zabezpieczania ich. Wszystko opiera się na siodłach, także aby cokolwiek zabezpieczyć potrzebujecie siodeł.
Pierwszym elementem zabezpieczania jest podpisanie siodła. Proces podpisania siodła polega na włożeniu go do pola craftingu i wyciągnięciu go stamtąd. Po wyciągnięciu, siodło będzie miało podpis z twoją nazwą gracza. Oznacza to, że siodło należy do Ciebie. Wsadzenie podpisanego siodła do craftingu oczyści siodło i pozwoli innej osobie je podpisać.
Podpisane siodło może posiadać kilku właścicieli, jeśli chcecie dzielić się swoimi końmi. Wystarczy dać podpisane siodło innej osobie, a ona może wsadzić je do craftingu i dopisać się. Jeśli twoja nazwa gracza znajduje się już na liście podpisanych osób na siodle, to wsadzając je ponownie do craftingu, możesz wyczyścić kompletnie listę. Musisz uważać, komu pozwalasz podpisać siodło, ponieważ taka osoba może wyczyścić z niego listę właścicieli i ukraść ci konia.
Podpisane siodło to najważniejszy element zabezpieczenia konia. Każdy koń bez siodła jest narażony na obrażenia od graczy oraz środowiska. Jeśli nałożymy podpisane siodło na konia, to koń staje się nieśmiertelny. Koń jest nieśmiertelny wyłącznie, jeśli ma na sobie podpisane siodło oraz nie siedzi na nim gracz. Jeśli gracz wsiądzie na konia z podpisanym siodłem, to jest odpowiedzialny za to, co stanie się z koniem.
Dzikie konie, oswojone bez siodła oraz konie z niepodpisanym siodłem są narażone na obrażenia. Wyjątkiem jest ochrona od obrażeń PVP, jeśli gracz siedzi na koniu z podpisanym siodłem.
Stwierdzając konie, mam na myśli również osły oraz muły. Ochrona skrzyni jest aktywna tylko jeśli zwierze ma na sobie podpisane siodło. Dostęp do ekwipunku konia mają tylko osoby, które są podpisane na siodle.
Oczywiście wsiąść na konia mogą tylko osoby, które są podpisane na siodle. Konie również są bezpieczne na terenie cuboidów.
Podzielcie się swoim zdaniem, widzicie jakieś wady? Jakieś propozycje z udoskonaleniem systemu?