Mam kilka pomysłów:
1. Bloki:
Właściwie to już dawno Mojang powinien dodać 2 bloki - blok węgla i blok czerwonego proszku. Po co? otóż w chwili obecnej mam prawie całą skrzynie węgla i aby oszczędzić miejsce lepiej byłoby robić z niego bloki, tak jak robi się to z żelazem czy złotem. Dodatkowo dostajemy 2 nowe bloki do budowania.
Poza tym, wiele bloków jest zbyt mało lub wcale nie dostępna.
Przykładowo - blok z twierdzy ten z mchem. Nie ma jak go uzyskać. Chyba, że znajdziemy twierdze, a nie jest to przecież rzecz częsta. Ja zrobiłbym np. crafiting tego bloku poprzez dodanie zwykłego bloku z twierdzy i lian w crafting table.
Trzeba również dodać więcej różnorodności co do bloków. Jak dla mnie to powinien nawet wyjść update "Blocks: xD który dodawałby nowe bloki. Oczywiście jestem przeciwny dodawaniu jakiś nierealnych bloków, ale coś trzeba pododawać...
2. Bardziej tajemnicze podziemia
Właściwie w tym pomyśle zawrę 2 pomysły
Pierwszym jest np. To żeby w podziemiach występowały rzadko Skarby. Taki skarb nie byłby skrzynią. Tu wchodzi 2 pomysł - Byłby nowym blokiem o wyglądzie złotej szkatułki mniejszej od skrzyni. Skarby znajdywałoby się tylko pod ziemią, jednakże im głębiej będziemy ich szukać tym MNIEJ znajdziemy. Co jest logiczne - no bo kto zakopuje skarb 100 metrów pod ziemią ? xD. Do tego coś takiego sprawi, że nie będziemy robili ciągle kopalni typu: "byle do poziomu 12 i szukać diamentów"
W skarbach oczywiście ciekawe rzeczy ale nie jakieś tam siodła bez użytku. Tylko np. jakieś wyjątkowe itemy których nie da się stworzyć. Przykładowo "magiczny kilof" który zaczyna promieniować (zmieniałby tak jakby barwę) jeśli w pobliżu 5 kratek są jakieś surowce.
Można by też wykorzystać różne pułapki w twierdzach. Np. Płytki naciskowe, które omyłkowo nadepnięte spawnowałby np. 5 creeperów.
Jeśli o niewidzialności mowa, to można dodać jakieś czujniki, których nie widać. Tak aby można na serwerach Multiplayer robić autentyczne pułapki, a nie tak jak teraz stawiać śmieszne płytki naciskowe w które jedynie nowicjusz wpadnie.
3. Pozostałe rzeczy
śnieg - wg. mnie system powstawania śniegu jest zbyt prosty i nudny. Powinno wyglądać to mniej więcej tak - śnieg pada przez 5 minut. Tworzy się warstwa śniegu. Pada dalej - tworzy się półpłytka śnieżna, kolejne 5 minut i tworzy się normalny blok śnieżny (ten sam który używamy do zrobienia bałwana). Następnie cykl się powtarza i dzięki temu może spaść nam np. 3 metry sniegu:D. Który oczywiście po jakimś czasie topiłby się w odwrotny sposób.
Powierzchnia minecrafta - W podziemiach można co prawda coś tam znaleźć ale na powierzchni wieje nudą. A przecież można by dodać wiele różnych rzeczy. Dajmy na to stare opuszczone... cmentarze xD. Na których rosłyby nowe rodzaje drzew, które wyglądałby bardziej mrocznie. W dodatku na takich cmentarzach występowałby nowy mob - duch. Który nic by nie robił (byłby tylko efektem wizualnym i mobem, którego nie da się zabić i który nas nie może zabić - jedynie by nas straszył) xD.
Dobra wystarczy tego fantazjowania.