Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulamin CraftPortal

Regulamin

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1 odpowiedź w tym temacie

#1 CraftPortal

CraftPortal

    Polska społeczność Minecraft

  • Użytkownik+
  • 103 postów

Napisano 09 listopad 2010 - 19:17

*
Popularny

15_newlogo1.png


Postanowienia ogólne

  • Korzystanie z forum jest równoznaczne z akceptacją oraz potwierdzeniem zapoznania się z Regulaminem.
  • Użytkownik może posiadać tylko jedno konto. Nie oznacza to, że można je współdzielić z innymi. Jest to zabronione.
  • Administracja CraftPortal.pl1 zastrzega sobie prawo do używania treści zamieszczanych na łamach forum jak i na serwisach partnerskich.
  • Administracja CraftPortal.pl zastrzega sobie prawo do ostrzegania, cenzury, banowania użytkowników, modyfikacji kont, zamykania/usuwania wątków lub innych działań moderatorskich (w tym - zmiany regulaminu) w przypadku złamania regulaminu lub innych powodów.
    • Inne działania moderatorskie są czynnościami, które ma prawo wykonywać moderator, osądzając daną sytuację wedle własnego rozsądku (posiada zatem prawo do karania czynów, które uzna za niestosowne)
  • Zabronione są wszelkie działania na szkodę CraftPortal.
  • Administrator nie rozpatruje próśb o usunięcie konta użytkownika.
  • Część "Zamieszczanie treści" nie dotyczy działu HydePark, który posiada własne zasady.
  • Nick użytkownika powinien się składać wyłącznie ze znaków dostępnych w alfabecie łacińskim oraz z cyfr arabskich. Inne nazwy użytkowników będą zmieniane przez administratora a użytkownik zostanie ukarany.
  • Pamiętaj, że działy mają też własne regulaminy. Klikając tag [regulamin], znajdujący się tuż przy temacie regulaminu, zostaną wyświetlone wszystkie tematy posiadające takowy tag w prefixie.

Zamieszczanie treści
Ogólne

  • Udzielając się na forum w jakiejkolwiek formie (posty, statusy, profil, chat itp.), należy przestrzegać

    By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

    oraz tutaj wypisanych. Poniżej znajdują się niektóre zasady netykiety.
    • Zakaz używania wulgaryzmów oraz przeklinania.
    • Zakaz

      By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

      .
    • Nakaz stosowania reguł pisania (np ortografia).
    • Zakaz pisania naprzemiennie wielkich (czy wyłącznie wielkich) i małych liter (tzw. nowomowa internetowa, poke-pismo).
    • Nakaz używania emotikon z rozwagą.
  • Zabronione jest promowanie treści pornograficznych.
  • Zakaz rozsyłania reklam2.
  • Zabronione jest lekceważenie wyznawanych przez innych religii/wierzeń.
  • Odświeżanie tematów poprzez pisanie specjalnych postów oraz pisanie posta pod postem jest dozwolone co 72 godziny3.
  • Zabronione jest pisanie do innych użytkowników, jak oszukać obsługę, czy ominąć zabezpieczenia forum.
  • Zabronione jest zachowywanie się jak moderator (minimoding)4.
  • Zabronione jest pisanie krótkich odpowiedzi, typu "super". Wypowiedź musi być rozbudowana, uzasadniona i wnosić coś do tematu.
  • Oceniamy konstruktywnie, posty typu "Podoba mi się 8/10" karane są ostrzeżeniem.
  • Zabronione jest pisanie treści zawierających linki referencyjne do gier on-line oraz innych serwisów, adresów IP i serwerów.
  • Wszystkie treści graficzne lub tekstowe, których rozmiar przeszkadza w czytelności lub rozjeżdża stronę oraz pliki flash należy umieszczać w tagach (pomijając kropkę): [spoiler.] [/spoiler]
  • Zabronione jest umieszczanie linków do serwisów typu adf.ly w odniesieniu cudzych treści (np mapy do gry czy modyfikacje)
  • Zabronione jest tzw "żebranie" o punkty reputacji oraz diaxxy5.
  • Zabronione jest posługiwanie się słowami/znakami zabronionymi przez regulamin6.
  • Zabronione jest reklamowanie innych konkurencyjnych stron oraz serwisów.
  • Zabronione jest używanie “pisma moderatora”7.
  • Zabronione jest edytowanie notek napisanych przez moderatora.
  • Na forum należy się wypowiadać w języku polskim.
    • Dozwolone jest używanie powszechnie używanych zwrotów w języku obcym (np. przywitań, skrótów czy pojedynczych zdań).
  • Jeśli nie akceptujesz panujących zasad, oszczędź wszelkich pożegnań, po prostu nie korzystaj z forum.
  • Zabronione jest opisywanie otrzymanych punktów ostrzeżeń, aby odwołać się od kary można wysłać wiadomość prywatną do moderatora.
  • Zabronione jest podżeganie do popełnienia samobójstwa.
  • Pamiętaj, żeby szanować każdego - nie naśmiewaj się, nie wyzywaj. To od Ciebie zależy, jaki poziom panuje na forum.

Czat
Czat jest miejsce na luźne rozmowy. Służy do szybkiej wymiany zdań. Dozwolone są na nim drobne odstępstwa od rygoru regulaminu8.

  • Zabronione jest umieszczanie filmów w taki sposób, aby widniały na nim 4-5 filmów jednocześnie (jeśli osoby na czacie są aktywne - czat szybko się przesuwa i filmy znikają - należy ograniczyć wstawianie filmów do około 10 minut).
  • Możliwość pisania na czacie odblokowywana jest po osiągnięciu 10 postów.
  • Craftchat (inaczej shoutbox) posiada własną banlistę, nieumiejętność zachowania się na czacie9 grozi jego zablokowaniem przez moderatora na czas nieokreślony.

Statusy
Statusy opisują to co czujesz, z czym się ostatnio spotkałeś oraz (jeśli znalazłeś coś ciekawego) mogą posłużyć jako przekaz pewnej informacji10.

  • Zabronione jest wysyłanie w statusie samego linku bez opisania jego zawartości.
  • Zabronione jest reklamowanie linków do tematów na forum.
  • Status należy aktualizować w rozsądnym odstępie czasowym i ograniczać się do kilku aktualizacji na dobę.
  • Statusy posiadają własną banlistę, nieumiejętność zachowania się w statusach11 grozi ich zablokowaniem przez moderatora na czas nieokreślony.

Sygnatura
Sygnatura to cyfrowa forma Twojego podpisu na forum. Zadbaj o jego estetyczność, gdyż będzie widnieć pod każdym napisanym przez Ciebie postem.

  • Zbyt wielkie sygnatury (przekraczające 150px) są automatycznie ucinane.
  • Nie mogą się w niej znajdować treści utrudniające przeglądanie tematu (np. migające obrazy).

Blog
Blog to miejsce gdzie możesz pisać o spędzonym przez siebie dniu, pisać poradniki (nawet w tematyce kulinarnej), czy pisania długich historii. Twój pomysł - twój blog.

  • Blog to nie miejsce na zadawanie pytań. Od tego mamy forum.
  • Blog to nie miejsce na prowadzenie dyskusji (typowo forumowej).

Galeria
Galeria służy do zamieszczania różnorakich grafik. Na forum istnieje kilka galerii z różną tematyką.

  • Jedynie do prywatnych galerii wrzucać można zdjęcia nie związane z tematyką witryny.
  • Zabronione jest wrzucanie wielu zdjęć tego samego dnia, co powoduje zaśmiecenie paska z najnowszymi obrazkami.
  • W obrazach galerii dopuszczalna jest pewna ilość przemocy w komicznym kontekście (np. podobna do prezentowanej w kreskówkach w rodzaju Królika Bugsa czy Toma i Jerry’ego).
  • W galerii mogą się znajdować sceny potencjalnie przerażające najmłodszych odbiorców
  • Dopuszczalne są sceny obejmujące częściową nagość, ale nigdy w kontekście seksualnym.

Raportowanie, kary i działania moderacyjne

  • W przypadku, gdy użytkownik zauważy jakiekolwiek łamanie regulaminu forum, bądź regulaminu jednego z jego działów, ma obowiązek zgłosić to za pomocą przycisku "Raportuj", podając krótkie uzasadnienie, lub wysyłając prywatną wiadomość z opisem problemu do moderatora.
  • Zabronione jest nadużywanie guzika „Raportuj” w sytuacjach, kiedy regulamin nie jest łamany.
    • Będąc autorem tematu mamy prawo zgłosić komentarz, który chcielibyśmy usunąć. Należy podać przy tym odpowiednie argumenty. Należy pamiętać, że krytyka to nie argument do usuwania komentarza.
  • Zabronione jest zgłaszanie postów, których wykroczenie zauważono tydzień lub więcej od jego napisania. W tematach o obniżonej aktywności termin wynosi miesiąc.
  • Prośby o otwarcie/zamknięcie tematu należy zgłosić "raportując" pierwszy bądź ostatni post w temacie.
  • Moderator ma prawo zakończyć prowadzoną dyskusję gdy uzna, że zachodzi ona zbyt daleko lub jest prowadzona na niewłaściwym poziomie.
  • Każdy moderator ma obowiązek powiadomić użytkownika o powodzie nałożonego ostrzeżenia/bana, dopisując odpowiednią notkę pod postem lub podając ją jako opis warna.
  • Moderator ma obowiązek odpowiadania na wiadomości prywatne, których celem jest wyjaśnienie sprawy związanej z karą/warnem, pod warunkiem, że użytkownik rzeczywiście ma wątpliwości co do wymierzonej kary i celem jego wiadomości nie jest trolling.
  • Zabronione wszelkie dyskusje dotyczące swoich ostrzeżeń w sposób oczerniający użytkowników forum (w tym moderatorów).
  • W przypadku zaobserwowania błędnego postępowania danego moderatora, użytkownik ma obowiązek zgłoszenia się z problemem do Administracji lub Senior Moderatora pod warunkiem, że posiada on uzasadnione dowody złamania przez niego regulaminu.

Kary:
Użytkownik za łamanie regulaminu może otrzymać ostrzeżenia trwające 31 dni każde, które skutkują podniesieniem (lub obniżeniem) punktów warnów użytkownika. Możliwe jest uzyskanie ujemnych punktów za pewne zachowania. Po uzbieraniu od 10 do 15 punktów użytkownik zostaje uśpiony na 7-28 dni lub całkowicie. Forumowy taryfikator12 prezentuje się tak:

  • -----------------------OGÓLNE------------------------
  • Niestosowanie się do regulaminu działu (2-3)
  • Nieestetyczny wygląd postu (1)
  • Rażące błędy ortograficzne (1)
  • Działanie na szkodę forum (5)
  • Nieodpowiednie treści (2-5)
  • Prowokowanie kłótni (2)
  • Obraza użytkownika (3)
  • Wulgarny język (2)
  • Multipost (2)
  • Offtopic (2)
  • Spam (2)
  • Inne (1-10)
  • ----------------------STATUSY----------------------
  • Link w statusie nie zawierający opisu (2)
  • Reklamowanie tematów w statusie (2)
  • Reklamowanie linkowe w statusie (2)
  • Zbyt częste aktualizacje statusów (1)
  • Nieodpowiedni status (2)
  • ----------------------GALERIA----------------------
  • Propagowanie przemocy grafiką (3)
  • Obrażająca grafika (2-3)
  • Wulgarna grafika (3)
  • ------------------------CZAT-------------------------
  • Spamowanie linkowe na czacie (2)

Rangi na forum:
Grupy forum:

admin.png
Administrator - osoba zarządzająca całym forum jak i portalem

senior.png
Senior Moderator - osoba będąca prawą ręką administratora

global.png
Global Moderator - osoba sprawująca porządek na forum

juniormod.png
Junior Moderator - moderator z ograniczonymi prawami

Rangi użytkowników:
Udzielając się na forum pisząc posty zdobywa się coraz to wyższe rangi, za osiągnięcie danej ilości otrzymujemy grafikę pod awatarem:
nowy.png 0 postów
bywalec.png 80 postów
znawca.png 200 postów
uczony.png 400 postów
wyjadacz.png 700 postów
ekspert.png 1200 postów
mistrz.png 1800 postów
legenda.png 2500 postów


Przypisy:



Regulaminy działów:


CraftSite

#2 PanCake

PanCake

    Hobbystyczny redaktor

  • Administrator
  • 1900 postów
  • PanCake#1071

Napisano 13 grudzień 2017 - 22:24

Aktualizacja 13.12.2017:

  • Usunięto zapis dotyczący nieużywanej obecnie rangi pomocnika;

Dołączona grafika






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Regulamin

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)