Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Jak dobrze zaprezentować swoją pracę?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 CraftPortal

CraftPortal

    Polska społeczność Minecraft

  • Użytkownik+
  • 103 postów

Napisano 12 August 2014 - 18:55

Poniżej przeczytacie kilka porad odnośnie tego, czym się kierować przy tworzeniu tematu w dziale Budowle.
 
1. Rozważnie dobieraj texture pack.
Teksturki inne niż standardowe wcale nie muszą wyglądać lepiej na danej budowli. Jeżeli nie jesteś pewien, że do Twojej budowli pasuje jakiś niestandardowy texture pack - pozostań przy zwykłym.
 
2. Dopasuj ilość screenów do skali projektu.
Jeżeli masz do zaprezentowania np. miasto z wieloma budynkami, bądź inną sporą budowlę, nie ograniczaj się do 3-4 screenów. Pochwal się każdym ciekawym fragmentem. W przypadku gdy masz do zaprezentowania coś niewielkiego, lub powtarzalnego nie rób kilkudziesięciu screenów pod każdym możliwym kątem - to może zniechęcić do przejrzenia ich wszystkich. Zamiast tego wybierz kilka najlepszych kadrów.
 
3. Ogranicz ilość nocnych zdjęć.
Możliwe, że Twój projekt fajnie się świeci tu i ówdzie, ale nie zasypuj tematu samymi zdjęciami w ciemnościach. Niech to będzie co najwyżej kilka screenów "do smaku", bo ciężko po nich oceniać całą budowlę czy jej detale.
 
4. Płaska mapa.
Wygodnie się na niej buduje, ale na screenach prezentuje się dość słabo. Polecam przeniesienie skończonej budowli na jakiś ciekawszy teren (za pomocą np. WorldEdita). Jeśli nie jest to z jakichś przyczyn możliwe staraj się tak kadrować, aby płaski teren był jak najmniej widoczny.
 
5. Ostrożnie z shaderami.
W większości przypadków poprawiają odbiór budowli, ale można łatwo przesadzić, gdy efekty świetlne przysłaniają dużą część budowli.
 
6. Zadbaj o opis.
Dobrze, gdy oprócz samych screenów napiszesz jeszcze notkę o tym, co zbudowałeś. Postaraj się o czytelność, rozwiń swoją wypowiedź.


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam