Ja to widzę tak: nowe zwierzęta, nowe bloki, nowe alternatywne tekstury zwierząt zawsze na plus - większa różnorodność pod względem wizualnym ale jednocześnie niestety muszę przyznać że rzadko kiedy coś więcej niż względy wizualne są tym poprawiane.
Bambus oprócz karmienia pand będzie pewnie wykorzystywany do budowy rusztowań. Same rusztowania uznaję za duży plus jeżeli będą działać tak jak niektórzy to podejrzewają. Wracając do bambusa... oprócz karmienia pand i rusztowań to po prostu kolejna dekoracja. Nie ma co narzekać.
Nowy wygląd wiosek to też dekoracje ale to akurat może być fajne - wioski w mesie (kanionach) a'la mesa verde... ah marzy mi się...
Co do kuszy to powiem szczerze że moim zdaniem lipa, chyba że jakoś sprytnie to rozwiążą. Wolałbym coś na kształt pistoletu/muszkietu który 1. potrzebuje prochu do strzelania 2. strzela raz ,szybko i daleko ale potem trzeba go naładować, co wymaga czasu wiec nie da rady na poczekaniu.
Ogniska... To powinno być w grze od początku(zamiast pochodni). 1. Mogłyby odstraszać potwory (spokojny sen, podstawa obozu w terenie) 2. Mogą "nie palić się wiecznie" (do ognia trzeba dokładać, o ogień trzeba dbać) (taki trochę zalążek systemu energii) 3. Mogłyby pełnić rolę piecyka do przygotowywania jedzenia.
Ponadto mogłyby pełnić jeszcze inne funkcje np. związane z villagerami. Ale oczywiście mamy "wieczne" pochodnie, które odbierają sens gaszeniu światła na noc, także teraz to nie wiem czy jest sens to dodawać.
Co do najazdów na wioski to... Po co?? Po to żeby wiosek nie dało się przy życiu utrzymać?? No chyba, że villagerzy dostaną możliwość samodzielnego bronienia się ale jakoś nie liczyłbym na to...
Co do reszty nie mam zdania.